Hoppa till innehåll

.

Foto

inte riktigt tenkara men

2 svar till detta ämne

#1 OFFLINE   Swarte

Swarte

Advanced Member

• Edgemember
  • 183 inlägg

Postad 13 May 2012, 14:38

Som man frågar får man svar antar jag.

En av mina trevligare stunder med grabben (3 år bara) e o sitta på en brygga tillsammans han kastmetar (nåja jag kastar o han metar) och jag rullar ut nymfer med min #2.

Grejen är att det blir lite mycket att släpa på för en halvtimme på bryggan. Tenkara utrustning verkar jättesmidigt i jämförelse (jo jag e sugen iö oxå men ont om tenkaravatten runt stockholm :)

Tror ni en tenkara rigg skulle funka för lite mört/abborr nymfande från en brygga eller tänker jag helt fel? Ser ju så minimalistiskt och smidigt ut. Skulle garanterat få följa med upp till kiruna oxå men där tror jag att jag oftast föredrar mina flugpinnar .

#2 OFFLINE   cc cowboy

cc cowboy

Member

• Members
  • PipPip
  • 15 inlägg

Postad 17 May 2012, 16:51

Varför inte - i grund och botten är det ändå bara ett fiskespö? Det går ju alldeles utmärkt att köra med en lina som är längre än spöt även om det är den lite kortare räckvidden som du kommer att märka av mest. Men om du inte använder Tenkara-spöt "på riktigt" så är det ett dyrt nöje. Lycka till. ;)

#3 OFFLINE   Swarte

Swarte

Advanced Member

• Edgemember
  • 183 inlägg

Postad 18 May 2012, 13:07

Hmm, kanske skulle kollat upp priser innan jag börjar fantisera :blush:

Fast det ser så sabla smutt ut.
Önskar, önskar att det fanns vatten för sånt fiske runt stockholm. så lätt att ha ett helt kitt i en väska och bara stanna till på en vandring eller på väg hem från jobbet...

jaja, om jag nånsin bor i närheten av små vackra vatten jag kan få tillstånd i ska detta provas på stubben (och då lär jag tycka att det är värt var enda krona) :D

Svara

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar