Snacka om tur med väder och vind !! Efter stormiga dagar med regn och låg temperatur vaknade man opp till ett strålande fiske väder , mestadels svag vind lagom varmt men ska vi klaga på nåt är det väl att det inte kom nån regnskur som förlöste kläckningen av Baetis rejält ! Började vårt fiske vid ”skafferiet” på den västra sidan av älven , sparsamt med vak till att börja med och inte så många sländor i farten men efter ca. 1 timmes fiske blev det mer aktivitet. Små flugor stl.17-19 var det som gällde , fick 4 harrar med en topp på ca.40 cm. men den mesta fisken verkade hålla till på andra sidan älven. Efter en lunch och nykokt kaffe i slogboden ökade vinden något och vi begav oss ca.1 km uppströms för att söka lä men gick bet på både vind och fisk ! Då tog vi bilen ner till Karlsarvet och där på rakan var det mindre vind och jag och Uffe fick uppleva en vakperiod på ungefär 30 min. (och då gäller det att vara i vattnet för det slutar lika fort som det börjar) och jag fick 10 harrar i blandad storlek
på en Nobody fluga med grön bindtråds kropp medans Uffe överraskande nog krokade fisk på en Olivigrön (sparkling) superpuppa med svart cdc hackel stl.17
Vi avslutade med ett stopp på campingen vid 16-tiden men då hade det ebbat ut , det är inga långa dagar i början på säsongen men dom blir väl längre och längre om värmen kommer till oss nån gång ! Är iaf helt klart nöjd med premiären och längtar redan till nästa veckas drabbning tillsammans med ett gäng goda vänner