.
Problem med guidelines dubbar
Postad 02 Jun 2012, 10:30
Har anvant dom i kombination med Guidelines alta vadarsko.
Kannde att det tryckte under ena foten nar jag vadade idag, tittade i skon och dar stack det fram en dubb.
Lyckligtvis klarade sig mina nya Imago vadare.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Postad 29 Jun 2012, 09:12
Postad 29 Jun 2012, 14:13
Självklart vet jag det.
Förstår dock inte varför dom måste sitta mellan.
Blev lite osäker och kollade upp var dubbarna ska sitta och det visade sig att dom faktiskt ska sitta uppe på "gummidubbarna".
Har tydligen gjort rätt och satte dom uppe på "gummidubbarna" ändå har dom gått igenom sulan.
Postad 29 Jun 2012, 14:17
Polaren som har guidelines skor har samma problem (kul när man hoppar omkring bland klippor på västkusten) medan jag som har simmsdojjor inte har några problem.
Det var faktiskt just här på västkusten jag märkte det första gången, förstod bara inte att det var dubbarna som gått igenom.
Har numera simms jag oxå och inga problem.
Postad 29 Jun 2012, 15:17
Postad 29 Jun 2012, 19:35
"Tänk på att om du vill dubba så skall dubbarna inte sitta uppe på mönstringen
utan de skall placeras mellan förhöjningarna"
vet inte om det är wittlock själva som rekomenderar det men..
Det borde ju bli ett högre tryck på dubbarna om dom sitter uppe, men å andra sidan så är ju sulan tjockare uppe.
ser ju ut på bilderna som om dubbarna är aldeles för vassa, tunna.. som att kliva på en spik..
Redigerat av Nordström, 29 Jun 2012, 19:39.
Postad 29 Jun 2012, 19:42
scierra gjorde samma tabbe för nåt år sen. tror inte det funkar alls med dubbar av den smala spetsiga modellen blir alldeles för liten "bäryta" på dom o dom tränger helt enkelt igenom sulan. simms cleats däremot är det ju någon som har tänkt till lite grann iaf . fast dom är ju äckligt dyra.
Postad 29 Jun 2012, 19:57
Jag har den smala varianten på mina simms dojjor, klockrent.
mm, kanske är så att dessa sulor inte pallar dubbning, eller så pallar inte dubbade sulorna tyngden av gubben i skorna
Postad 30 Jun 2012, 06:52
kolla här: http://www.wittlock....vadarkanga.html
"Tänk på att om du vill dubba så skall dubbarna inte sitta uppe på mönstringen
utan de skall placeras mellan förhöjningarna"
vet inte om det är wittlock själva som rekomenderar det men..
Det borde ju bli ett högre tryck på dubbarna om dom sitter uppe, men å andra sidan så är ju sulan tjockare uppe.
ser ju ut på bilderna som om dubbarna är aldeles för vassa, tunna.. som att kliva på en spik..
Har faktiskt en påse med dubbar från GL liggande och på den står det att dubbarna ska sitta på gummidubbarna.
Mycket märkligt, kan undra vilket som är rätt
Tror dock inte det har någon betydelse utan dom kommer nog ändå att tryckas igenom sulan efter ett tag.
Postad 30 Jun 2012, 11:33
Har faktiskt en påse med dubbar från GL liggande och på den står det att dubbarna ska sitta på gummidubbarna.
Mycket märkligt, kan undra vilket som är rätt
Tror dock inte det har någon betydelse utan dom kommer nog ändå att tryckas igenom sulan efter ett tag.
Tror jag med..
Men man kanske kan kringgå problemet om man undviker att sätta dubbarna exakt under trampdynorna, alltså inte mitt på hälen osv.. bara en tanke..
Postad 30 Jun 2012, 11:56
Skickat fr宠min HTC One X
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar