Hoppa till innehåll

.

Foto

"Aldrig mer" runt Røros.

5 svar till detta ämne

#1 OFFLINE   Kiwawa

Kiwawa

Frontline Member

• Edgemember+
  • 1029 inlägg

Postad 02 Jun 2012, 16:38

Har bokat stuga i Røros i sommar för lite h&ö-fiske och info om bra platser finns ju både här på Edge och fluefiskesiden.no. Men ibland åker man förbi nån sjö, nåt sel, en fors eller "hotspot" och så packar man ur sig ur bilen för att prova nåt okänt ställe vilket man ibland ångrar.
Har ni något sådant ställe i området runt Røros, där fisket var helt kass p.g.a vad som helst eller kanske skjutglada, argsinta markägare?

Redigerat av Kiwawa, 03 Jun 2012, 07:27.

#2 OFFLINE   elsilazer

elsilazer

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 137 inlägg

Postad 02 Jun 2012, 22:31

Aldrig mer runt røros? Men du har ändå bokat stuga där i sommar... jag förstår inte :x

#3 OFFLINE   Kiwawa

Kiwawa

Frontline Member

• Edgemember+
  • 1029 inlägg

Postad 03 Jun 2012, 07:04

Jag vill alltså ha tips om potentiella fiskeplatser i området runt Røros där du "aldrig mer" sätter din fot. Döda, försurade sjöar som ser skitfina ut t.ex (om det nu såldes kort till ett dylikt).

#4 OFFLINE   elsilazer

elsilazer

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 137 inlägg

Postad 03 Jun 2012, 07:59

Ganska konstig fråga kan man tycka :blink: men men...

#5 OFFLINE   Kiwawa

Kiwawa

Frontline Member

• Edgemember+
  • 1029 inlägg

Postad 03 Jun 2012, 08:55

Visst kan man tycka det.
Jag och min kamrat kommer inte i förväg bestämma var vi ska fiska, men naturligtvis fiskar vi i Glomma och där finns väl inga direkt dåliga ställen. Vi kommer heller inte att stå och harva vid ett sel i en vecka utan vi kommer att kuska runt lite och vi har inga problem med att traska in en timme eller tre in i skogen till nån fors som vi sett på Google Earth, så länge det ser hett ut så kör vi. Men samtidigt slipper jag numer den där "onödiga" vandringen för att upptäcka att forsen som fanns där för 2 år sen blivit en torrfåra med tillhörande damm 3 mil uppströms.
Typ så.

Redigerat av Kiwawa, 03 Jun 2012, 08:56.

#6 OFFLINE   Stanley

Stanley

Frontline Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 2014 inlägg

Postad 03 Jun 2012, 09:11

Smart sätt att resonera! Kan inte hjälpa dig tyvärr utan ville bara framföra det... :)

Svara

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar