Paul

Söker ny rem till simfenan

29 inlägg i detta ämne

Den ena gummiremmen till min ena simfena gick av på förra turen. Någon som vet om det går att köpa likvärdiga remmar någonstans?

Mvh

Paul

post-983-0-91108500-1341561306.jpg

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Samma här, rem av. Kört med en livrem o det har funkat men nya gummiremmar vore att föredra.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Den ena gummiremmen till min ena simfena gick av på förra turen. Någon som vet om det går att köpa likvärdiga remmar någonstans?

Mvh

Paul

Ser ut som Pool 12's fenor? Bara att kontakta Bios eller den leverantören som har agenturen så ska du nog få en ny rem, eller betala väldigt billigt :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Ser ut som Pool 12's fenor? Bara att kontakta Bios eller den leverantören som har agenturen så ska du nog få en ny rem, eller betala väldigt billigt :)

Jävla skit remmar är de... :angry: Har bytt 2 gånger redan, fått dom gratis ialf. Dom sista var krackelerade redan när dom kom! Nu har jag väntat på de 3 paret! Kommer på måndag sa butiken för 1 månad sen.....?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Orginalspännena till fenorna ovan är inte bra. Mina gick av andra fisketuren. Torra som fnöske. Samma sak med polarens.

Själv ska jag besöka en dykbutik och försöka göra någon fin specialmoddning. Borde gå.

Redigerad med karki

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jävla skit remmar är de... :angry: Har bytt 2 gånger redan, fått dom gratis ialf. Dom sista var krackelerade redan när dom kom! Nu har jag väntat på de 3 paret! Kommer på måndag sa butiken för 1 månad sen.....?

Dom sa bara inte vilken måndag kanske ;)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Stämmer de... :(

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Mailade Bios och fick svar direkt. De skickar ett nytt par till mig :) Bra service kallar jag det

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Måste bara passa på att fråga!

Har ni alla tjejstorlekar på fötterna eller? Jag äger ett par av ovanstående fenor men får inte ens in tårna i fenorna... Eller kör ni kanske utan boots?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kan bara hålla med, så värst hållbara remmar är det inte, har dragit av ett antal redan och man blir ju extremt försiktig efter den första gått och förstört flytringsturen... Dvs man sliter inte på dem ohämmat precis.

Sen är de små i modellen också, har strlk 42 och var på gränsen att jag fick på mig dom...

Kör andra varianter idag, dykarfirma är att rekommendera.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Hyggligt sent svar, hoppas du hittat vad du behöver. Köpte själv fenor från Imago och de plastremmarna håller inte måttet. Stela, korta och spricker. Köpte nya långa gummi från KON-TIKI dykaffär här i göteborg. Utgår från att de flesta dykaffärer har sådant. Köpte på mig extra, så att jag har med på mina turer. Lycka till

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kan som dykare och endel kunnande om teknisk dykning tipsa om det som jag kör både till flytring och dykning. Så kallade spring straps som är en fjäder i plasthölje, går inte av och sitter hårt.

Kan även tipsa om att köpa riktiga dykfenor istället för skräp med snören,knytning osv

Vill man ha ett par nya ligger dom på 400-1500 och begagnade från 200, tex dykarna.nu har köp och sälj del. Tänk på att köpa ett par rätt så hårda fenor.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har bytt ut orginalremmarna mot cykelslang! Håller utan att spricka i åratal och är töjbarare vilket gör det mycket lättare att ta av o på fenorna. Kostar inte mycket och man kan ha en bit i reserv med sig i flytringen.

Rekomenderas :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag fick tipset från en kille att byta ut originalremmarna mot dykremmar gjorda av rostfria fjädrar och gummi. De är betydligt mer töjbara, och därmed blir det lättare att få på sig fenorna. De håller i åratal. Jag vet att jag såg sådana hos en dykbutik, men nu kommer jag inte ihåg var...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Jag har ett par Imago-fenor där en "klick-fästhake" på ena fenan har släppt och är dessvärre försvunnen. Finner även dom medföljande hälremmarna för korta. Fjäderremmarna ni nämner verkar intressanta men passar dom att fästa i mina fenor?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Har imagofenor som jag byggt om med snowboardbindningar, smidigt som fan. Original var fenorna helt kassa, fick inte ens in 1cm av skon i dem.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Har imagofenor som jag byggt om med snowboardbindningar, smidigt som fan. Original var fenorna helt kassa, fick inte ens in 1cm av skon i dem.

Coolers! Du råkar inte ha en bild? Skicka gärna PM när du har bilder så jag inte missar. :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.