.
Back to basic! SA Air Cel, Supra?
Postad 11 Jul 2012, 18:08
När jag tänker efter har nog GL Force i olika klasser varit en av dom behagligaste linorna att kasta med. Det är ju en sk "standard" lina.
Har tittat på SA Air Cel och SA Supra.
Vad tycker ni om dessa linor, något som provat?
Vill ha en baslina kort o gott, men för den skull inte göra avkall på kvaliten.
Kom gärna med förslag!
Postad 11 Jul 2012, 18:19
Även Air Cel är trevlig, och är jag inte helt fel på det så är det exakt samma lina som Force, fast billigare, det är ju SA som gör Force åt Guideline.
Vill du ha en trevlig lina som har lite längre klump, som jag faktiskt föredrog senast och använde mest, är Barrio GT, den långa modellen, den är mycket fin att kasta med. Den finns ju även med en kortare klump, den har jag dock inte testat, billig är den dessutom.
Sedge, Drakes & Rocken(snake)Roll
One hook, two hookers...
www.medfluga.se
Postad 11 Jul 2012, 19:50
Jag har fastnat för Sameos Phyton, longbelly. Skär bra i vind, inget minne. Bara gillar den. Annars tycker jag gamla Cortland 444, ff är kanon.Har tröttnat på alla dessa olika superspecialkastatillmånen-linorna!
När jag tänker efter har nog GL Force i olika klasser varit en av dom behagligaste linorna att kasta med. Det är ju en sk "standard" lina.
Har tittat på SA Air Cel och SA Supra.
Vad tycker ni om dessa linor, något som provat?
Vill ha en baslina kort o gott, men för den skull inte göra avkall på kvaliten.
Kom gärna med förslag!
Postad 11 Jul 2012, 20:51
Köpte mig ett nytt #5 spö förra veckan och linvalet blev en SA Aircell även till detta spö.Grym lina till liten peng ( 349 kr )
Postad 11 Jul 2012, 21:10
Tröttnade också på alla special linor för några år sen och köpte mig en SA Aircell och blir lika nöjd med det beslutet varje gång jag använder spöt.
Köpte mig ett nytt #5 spö förra veckan och linvalet blev en SA Aircell även till detta spö.Grym lina till liten peng ( 349 kr )
Jag har känt de sista åren att en stor del av fisketiden går åt till att känna efter hur linan kastar. Att det blir lintestande i jakten på den optimala linan av varenda jäkla fisketur istället för att njuta av fiske. Att hänga på det här forumet gör ju inte saken lättare direkt
Men det är slut med det nu, på med en enkel standardlina o skita i hur snabbt eller långsamt den vänder över en viss storlek på flugor o bara njuta av fiske.
Som det ska vara!
Postad 11 Jul 2012, 21:15
Helt rätt!Jag har känt de sista åren att en stor del av fisketiden går åt till att känna efter hur linan kastar. Att det blir lintestande i jakten på den optimala linan av varenda jäkla fisketur istället för att njuta av fiske. Att hänga på det här forumet gör ju inte saken lättare direkt
Men det är slut med det nu, på med en enkel standardlina o skita i hur snabbt eller långsamt den vänder över en viss storlek på flugor o bara njuta av fiske.
Som det ska vara!
Postad 11 Jul 2012, 22:54
Hade jag varit i behov av nån lina hade jag kanske provat SA Hot Fly line som kostar ringa 90:- hos capricorn och som jag fått för mig skall vara en Air Cel i annan färg med något kortare running line, rätta mig gärna om jag har fel- jag har inte vägt och mätt linor utan läst det i förbifarten nånstans.
Postad 12 Jul 2012, 09:08
Jag har tre stycken (#6,#8,#9) om du vill prova, Mikael...
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar