.
Harrfiske i Klarälven
Postad 04 Aug 2012, 01:45
Min första fråga gäller vattennivån för tillfället, vilket jag anar är väldigt hög? Är det nån ide' att fiska med torrfluga just nu eller är det våtfluga som gäller? De gånger jag har varit där förut har vattennivån varit låg. Vilket gör att de platser jag har sett ut, sandbankar och dylikt, förmodligen ligger under vatten. Så. Känner ni till nåt ställe där man enkelt kan vada ut en bit trots högt vatten?
Jag vill återigen påpeka att jag är nybörjare, så om eventuell fisk är stor eller liten spelar ingen som helst roll. Jag är mest ute efter att få kasta i "skarpt läge" och känna spänningen och få en naturupplevelse. Något som gräsmattan inte längre ger mig:-)
Många frågor, men jag hoppas ni kan besvara på några i alla fall. Tack på förhand.
Postad 04 Aug 2012, 08:52
Hej, jag hade tänkt bege mig till Klarälven för att fiska harr nästa vecka. Jag tänkte befinna mig runt Sysslebäck ett par dagar. Jag är helt grön när det gäller flugfiske, så alla tips mottages tacksamt.
Min första fråga gäller vattennivån för tillfället, vilket jag anar är väldigt hög? Är det nån ide' att fiska med torrfluga just nu eller är det våtfluga som gäller? De gånger jag har varit där förut har vattennivån varit låg. Vilket gör att de platser jag har sett ut, sandbankar och dylikt, förmodligen ligger under vatten. Så. Känner ni till nåt ställe där man enkelt kan vada ut en bit trots högt vatten?
Jag vill återigen påpeka att jag är nybörjare, så om eventuell fisk är stor eller liten spelar ingen som helst roll. Jag är mest ute efter att få kasta i "skarpt läge" och känna spänningen och få en naturupplevelse. Något som gräsmattan inte längre ger mig:-)
Många frågor, men jag hoppas ni kan besvara på några i alla fall. Tack på förhand.