.
Så blev premiären i Ätran
Started By Gäst_apan_*, 2003 03 29, 18:21
20 replies to this topic
#1 Gäst_apan_*
Skrivet 29 Mar 2003, 18:21
Så nu var den avklarad !Fisket började kl 06:00 och jag startade på sandbanken(villket var ett bra val) , Första kastet och en 89 cm lax sög i . fick naturligt vis simma tillbaka :). Efter ca 2 minuter satt fisk nummer två, 73 cm lång hanne ! ett par sekunder senare kom det ner 2 st spinn fiskare och slängde ut varsitt skeddrag ( dom fick båda fisk på i första kastet) där eftrf fick jag ännu en lax besa på 95 cm i ganska bra kondition. efter att jag landat den sista laxen blev tet ganska tjickt me folk och jag gigk upp till laxstugan för att fika. Totalt så har det under dom första 10 timmarna tagits ca 110 fiskar var av en st nystigen öring.
premiären präglades av mycket lågt vatten 9-11 kubik :( men det gick ju bra ändå ;) Dagens största lax var ca 115 cm lång. frågor ?
premiären präglades av mycket lågt vatten 9-11 kubik :( men det gick ju bra ändå ;) Dagens största lax var ca 115 cm lång. frågor ?
#13 Gäst_apan_*
Skrivet 31 Mar 2003, 10:24
Citat
ja sånt är tragiskt. jag har sett en del puckon som bonkar besor år efter år... antagligen saknar de även smaklökar
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar