.
Skärgårds silver
Started By Gäst_Ed_*, 2003 04 15, 23:05
17 replies to this topic
#1 Gäst_Ed_*
Skrivet 15 Apr 2003, 23:05
Har nu varit ute två dagar o sökt silver, det resulterade i tre blanka skatter. Var uppe vid Ljusterö i måndags där dessa tre landades. Idag var det Gålö med kringliggande öar, där vi fick se oss besegrade och nöja oss med vackert väder, goda mackor och kaffe!
Det är bara nöta på, man vet aldrig vad man har med sig hem efter en dag på sjön!
Kör så det ryker!
Det är bara nöta på, man vet aldrig vad man har med sig hem efter en dag på sjön!
Kör så det ryker!
#4 OFFLINE
Skrivet 16 Apr 2003, 22:16
Inget fel på spinn. Jag spinnfiskar också (det får man inte skriva här). De brukar hugga hårt på spinn. Vad tog du dem på?
I söndags försökte med fluga efter silvertorperer. Fick bara fyra smågäddor. Jag ska ut och försöka igen imorgon efter bottenmålningen.
I söndags försökte med fluga efter silvertorperer. Fick bara fyra smågäddor. Jag ska ut och försöka igen imorgon efter bottenmålningen.
It's a difference between knowing the path and walking the path.
www.sportfiskebutiken.se
www.sportfiskebutiken.se
#6 OFFLINE
Skrivet 29 Apr 2003, 20:28
Äntligen börjar örjanfisket dra igång här på ön. Fortfarande enbart 5 grader i vattnet vilket borde borga för bra fiske ytterligare ett par veckor. 8)
Tog en tur efter jobbet i dag, 1 landad öring :D och tre hugg som inte blev till något mer :'( >:(. Glimmereijen stod för alla kontakter.
Tips: Bind inte in en lång svans av crystal flasch på glimerreijen. Öringen är förtjust i att dra i svansen... ;)
Tog en tur efter jobbet i dag, 1 landad öring :D och tre hugg som inte blev till något mer :'( >:(. Glimmereijen stod för alla kontakter.
Tips: Bind inte in en lång svans av crystal flasch på glimerreijen. Öringen är förtjust i att dra i svansen... ;)
J
#15 OFFLINE
Skrivet 03 May 2003, 21:44
Citat
dåligt självförtroende ;) Tycker fluga funkar bättre till höst
och vinter
och vinter
J
#17 OFFLINE
Skrivet 04 May 2003, 19:37
Var ute i Göteborgs skärgård idag och visst var det så att min polare med spinn tog hem 2 fina havsöringar medan jag på fluga med vadare fick gå hem tomhänt. >:(
Men men... som den nybörjare jag är vet jag att min 1:a öring på fluga inte är långt borta. Kanske med en 'Glimmereije', någon som har bindbeskrivning/bild?
Men men... som den nybörjare jag är vet jag att min 1:a öring på fluga inte är långt borta. Kanske med en 'Glimmereije', någon som har bindbeskrivning/bild?
Pretty novice for a fly guy
#18 OFFLINE
Skrivet 04 May 2003, 21:28
Var ute i dag och tappa hakan rakt ner i graniten :o :o :o. De finska turisterna i stugbyn i grannskapet drar omkring inne i vikarna och trollar öring med 4-12 spön ute.... Ett ekipage var en riktig laxtrollingbåt som drog omkring med paravaner och hela köret. Dessutom hade de missat rejält och körde långt utanför kortområdet inne på privat vatten >:( >:( >:( >:( >:( Vad är det för sätt att fiska öring på ??? ??? ??? >:( >:( >:( >:(
Fick en sik på mete :o det var kul på så sätt att det var första gången vi provat på det.
Fick en sik på mete :o det var kul på så sätt att det var första gången vi provat på det.
J
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar