Hoppa till innehåll

.

Hugg på träning

6 replies to this topic

#1 OFFLINE   Thomas L

Advanced Member

• Edgemember
  • 1635 Inlägg:

Skrivet 18 Apr 2003, 20:43

Det som jag innerst inne hoppats skulle hända nån gång hände idag när jag gick ner till älven för att träna upp mina underhandskast. Jag hade med 15-fotaren och flytlina. Trots att jag inte har fiskekort (jag var utanför Forshagaforsens område) så knöt jag på en fluga (jag vill ju att träningen ska va realistisk). Det strömmar inte snabbt i Klarälven just nu så jag katar ut 25-30 meter vilket är vad jag mäktar med och vråldrar/syntar in för nytt kast :o När jag syntar som värst brutalhugger det. Där står jag med böjt spö och inget fiskekort. :-[ Jag får privilegiet att drilla en djälvligt grann öring. Tafsen går av när jag försöker brutallanda den på slutet. Gött var det i alla fall. :D

Här har jag hört att det ska vara sjunklina och långsamt fiskade flugor i kallt vatten. Men det stämmer tydligen inte alltid.
//T.L.

#2 OFFLINE   jabba

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 40 Inlägg:

Skrivet 18 Apr 2003, 20:58

Citat

Det som jag innerst inne hoppats skulle hända nån gång hände idag när jag gick ner till älven för att träna upp mina underhandskast. Jag hade med 15-fotaren och flytlina. Trots att jag inte har fiskekort (jag var utanför Forshagaforsens område) så knöt jag på en fluga (jag vill ju att träningen ska va realistisk). Det strömmar inte snabbt i Klarälven just nu så jag katar ut 25-30 meter vilket är vad jag mäktar med och vråldrar/syntar in för nytt kast :o När jag syntar som värst brutalhugger det. Där står jag med böjt spö och inget fiskekort. :-[ Jag får privilegiet att drilla en djälvligt grann öring. Tafsen går av när jag försöker brutallanda den på slutet. Gött var det i alla fall. :D

Här har jag hört att det ska vara sjunklina och långsamt fiskade flugor i kallt vatten. Men det stämmer tydligen inte alltid.
Ja där ser man ,det hugger när man minst anar ;D ;D
SNART

#3 Gäst_apan_*

• Guests

Skrivet 19 Apr 2003, 12:35

där ser man , farten dödar, igen

#4 OFFLINE   Thomas L

Advanced Member

• Edgemember
  • 1635 Inlägg:

Skrivet 19 Apr 2003, 17:02

Citat

Jag trodde det var röd/svarta flugor ;)
//T.L.

#5 Gäst_apan_*

• Guests

Skrivet 19 Apr 2003, 17:05

Citat

Citat

Jag trodde det var röd/svarta flugor ;)
jo men det vågar jag inte säga öppet så alla andra hör

#6 Gäst_luddvig_*

• Guests

Skrivet 19 Apr 2003, 20:50

Tjyvfiske ;) ;D

#7 OFFLINE   Orjan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 204 Inlägg:

Skrivet 20 Apr 2003, 04:52

där ser man, jag trodde du hade pökläge på gång 8)
J

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar