.
Då var det klart!
Started By Pietro Fitipapa, 2003 04 24, 13:28
22 replies to this topic
#3 OFFLINE
Skrivet 24 Apr 2003, 13:31
Ah, nästa vecka blir det kanske ett våldgästande i västerbotten.
Drev sportfiskeshoppen http://www.mwsportfiske.se, Ängsstugans fiskecamp
#12 ONLINE
Skrivet 24 Apr 2003, 15:50
Citat
Årets första fisk landad! En livlig blank 54cm HÖ som bjöd på en duktig fight i rasande vårflod i lilla Idbyån.
/Tärningen är kastad!
/Tärningen är kastad!
Nu ljuger du allt pietro! Jag har hört från säkra källor att du var och fiskade i Iberälven inte idbyån! ;)
Världshälsoorganitationen WHO avråder starkt från onödvändiga resor till Västerbotten eftersom [glow=red,2,300]BÖRTING FEBERN[/glow] härjar i länet. Den är extremt smittsam och den som blir smittad har små möjligheter till att återgå till ett normalt liv. ;)
//En som är drabbad ;D
#14 OFFLINE
Skrivet 24 Apr 2003, 19:05
Citat
Årets första fisk landad! En livlig blank 54cm HÖ som bjöd på en duktig fight i rasande vårflod i lilla Idbyån.
/Tärningen är kastad!
/Tärningen är kastad!
Grattis!
Jag tog med min första idag... :) 8)
Det var en havsöring på ca 75 cm och 4 - 5kg som slukade Mattes Em-tub utan att blinka. Den var lite tjurig i början och gick efter botten. Men efter någon minut fick jag upp honom till ytan och landade den ganska omgående vid Old mans place. Efter två snabba bilder av Jenny så gick den tillbaka så ni får väl se en bild på premiärfirren nån gång framöver.
Det enda som var trist med dagen var att jag bara fiskade typ två timmar sen vart jag åka hem... :'( Jag hade nämligen tjejen(Jenny) och lille bebben(Filippa 7mån) med mig ::) och det blev givetvis kallt, blåsigt och började smådugga och sen var det färdigfiskat för mig vid 11:30 tiden (vi kom vid 08:00).
Ni som vet vad det innebär att ha med sig sin tjej, en baby och en barnvagn och knata längs Em kanske förstår hur mycket aktivt fiske man hinner med på den stunden... :P ;D ;)
Men shit the same... jag fick ju i alla fall en och den var ok i storlek så man skall inte klaga (Jag skulle dock behövt en över 90cm för att vara nöjd... ;D ;))
#16 OFFLINE
Skrivet 24 Apr 2003, 19:44
Citat
Citat
/Tärningen är kastad!
/Tärningen är kastad!
Grattis!
Jag tog med min första idag... :) 8)
Det var en havsöring på ca 75 cm och 4 - 5kg som slukade Mattes Em-tub utan att blinka. Den var lite tjurig i början och gick efter botten. Men efter någon minut fick jag upp honom till ytan och landade den ganska omgående vid Old mans place. Efter två snabba bilder av Jenny så gick den tillbaka så ni får väl se en bild på premiärfirren nån gång framöver.
Det enda som var trist med dagen var att jag bara fiskade typ två timmar sen vart jag åka hem... :'( Jag hade nämligen tjejen(Jenny) och lille bebben(Filippa 7mån) med mig ::) och det blev givetvis kallt, blåsigt och började smådugga och sen var det färdigfiskat för mig vid 11:30 tiden (vi kom vid 08:00).
Ni som vet vad det innebär att ha med sig sin tjej, en baby och en barnvagn och knata längs Em kanske förstår hur mycket aktivt fiske man hinner med på den stunden... :P ;D ;)
Men shit the same... jag fick ju i alla fall en och den var ok i storlek så man skall inte klaga (Jag skulle dock behövt en över 90cm för att vara nöjd... ;D ;))
Här är man glad över årets första firre......och vad händer.... Storpöjka kommer och överskuggar med sina betyligt vassare fångster..... :'(
Nä, skoja ba´! Grattis Jonas! Låter trots allt lite trevligt det där med frugan och bebben vid brinken. Ser själv fram emot den dagen jag får föra mina fisketokiga gener vidare..... :)(hoppas inte min sambo läser detta ;))
Västerbotten!
#20 OFFLINE
Skrivet 24 Apr 2003, 20:04
Citat
Va f-n,, nu får ni ge er...!!! >:(
Kärringarna skall vara hemma när vi fiskar..!!
Prova vara jag och säga det till min Jenny så får vi se hur många fisketurer det blir i sommar... ;D ;)
Fast nästa vecka drar jag till kiruna helt själv i en vecka och kikpimplar röding i några specialvatten mellan Kebnekaise och Tjounajokk...
#21 Gäst_TG_*
Skrivet 24 Apr 2003, 20:05
Citat
Citat
Prova vara jag och säga det till min Jenny så får vi se hur många fisketurer det blir i sommar... ;D ;)
Fast nästa vecka drar jag till kiruna helt själv i en vecka och kikpimplar röding i några specialvatten mellan Kebnekaise och Tjounajokk...
Yepp..!
Och Jenny kikar mellan något annat medans du är där ;)
#23 Gäst_appa_*
Skrivet 24 Apr 2003, 20:11
Citat
Citat
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar