.
Rapport från Dee
Started By ozzy, 2003 04 28, 20:00
12 replies to this topic
#1 OFFLINE
Skrivet 28 Apr 2003, 20:00
En liten sumering av förra veckans Lax-fiske i River Dee.
Det var extremt låg-vatten som mötte oss fyra fiskare
som skulle fiska på Little-Blackhall 21-26 April.. Det steg minimalt med fisk,och i den nedre delen av älven kalasade sälar på dom få laxar som steg :'( Inga vidare förutsättningar alltså..
Dag 1: Jag lyckades kroka en fisk när jag gick ner på 0.20 tafs och en tunnt dressad enkelkrok 10 .Tafsen rök i krokningen :( På kvällen började det regna, och Heikila
fick en lax på ca 4 kg :) Det regnade mycket den natten.
Dag 2: Älven steg snabbt och vart färgad .Till skillnad från Norge laxen, gillar inte Dee laxen sådana förhållanden och huggvägrade.
Dag 3: Älven hade sjunkit och klarnat ordentligt när jag tar min första Dee springer. En liten fisk på ca 3 kg som tog en
7 cm lång fluga på 1/2 koppartub, fiskad på sink tip lina.
Dag 4: Jag fick en 4 kilos fisk på mini pluppis
Dag 5: ;D Jag fick en lusad springer på drygt 5 kg som bjöd på hård fight ;D ;D
Dag 6: Även sista dagen fångar jag en en firre, på ca 4 kg
Totalt så fångade vi 5 fiskar på våran sträcka . Dom som hadde motfisket till oss fick inget..
På sträckan ovanför oss togs det 8 laxar på 3 spön.
Varav vår vän Marlodge tog 4 av dom , med en fin springer på 6.5kg som topp..
Trots dålig stigning av lax. Har vi en kanon vecka ,med fint boende på lodge. Och fest på kvällarna :)
:o :o :o :o :o :oOZZY :o :o :o :o :o
Det var extremt låg-vatten som mötte oss fyra fiskare
som skulle fiska på Little-Blackhall 21-26 April.. Det steg minimalt med fisk,och i den nedre delen av älven kalasade sälar på dom få laxar som steg :'( Inga vidare förutsättningar alltså..
Dag 1: Jag lyckades kroka en fisk när jag gick ner på 0.20 tafs och en tunnt dressad enkelkrok 10 .Tafsen rök i krokningen :( På kvällen började det regna, och Heikila
fick en lax på ca 4 kg :) Det regnade mycket den natten.
Dag 2: Älven steg snabbt och vart färgad .Till skillnad från Norge laxen, gillar inte Dee laxen sådana förhållanden och huggvägrade.
Dag 3: Älven hade sjunkit och klarnat ordentligt när jag tar min första Dee springer. En liten fisk på ca 3 kg som tog en
7 cm lång fluga på 1/2 koppartub, fiskad på sink tip lina.
Dag 4: Jag fick en 4 kilos fisk på mini pluppis
Dag 5: ;D Jag fick en lusad springer på drygt 5 kg som bjöd på hård fight ;D ;D
Dag 6: Även sista dagen fångar jag en en firre, på ca 4 kg
Totalt så fångade vi 5 fiskar på våran sträcka . Dom som hadde motfisket till oss fick inget..
På sträckan ovanför oss togs det 8 laxar på 3 spön.
Varav vår vän Marlodge tog 4 av dom , med en fin springer på 6.5kg som topp..
Trots dålig stigning av lax. Har vi en kanon vecka ,med fint boende på lodge. Och fest på kvällarna :)
:o :o :o :o :o :oOZZY :o :o :o :o :o
#3 OFFLINE
Skrivet 28 Apr 2003, 20:20
Ozzy,
Många grattis till strong premiär på Dee! Gammal är inte alltid äldst -inga namn nämnda............ 8)
Det var dessutom livat med hårdrockande grannar istället för de tillknäppta sällskap som brukar omge oss. Tung huvudvärk, dock...
Tror du bommade den "super-speyande" japanens fisk - med den fick vi nio.
Marlodge
Många grattis till strong premiär på Dee! Gammal är inte alltid äldst -inga namn nämnda............ 8)
Det var dessutom livat med hårdrockande grannar istället för de tillknäppta sällskap som brukar omge oss. Tung huvudvärk, dock...
Tror du bommade den "super-speyande" japanens fisk - med den fick vi nio.
Marlodge
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar