.
NÄBBGÄDDA !!!!
Postad 27 Apr 2005, 13:45
http://www.rasmushansen.com
Postad 27 Apr 2005, 13:52
hej. de får vi hoppas på och att deblir lite varmer i vattnet. så man ser när de kokar. när dom jagar i ytan. då är det skoj. ;D ;D ;D ;DDom har varit i norra Öresund en veckas tid nu, så dom är säkert runt skånekusten om en vecka max. beroende på strömmen.
Postad 27 Apr 2005, 18:31
hej fredde. jag bor i landskrona. horngädderna brukar komma här i mittelen på maj. då är det stora mängder. då tar man på vaderna sen gå¨r i 5 minuter sen är man ut i öresund och tar dom . och i bland har man tur och får havsöringar. 8) 8) 8) 8)Har ju kommit rapporter på att den är här i sparsamma mängder, men om man ska ha ett framgångsrikt fiske efter dem så får man nog vänta 1 vecka typ. Men du kan ju alltid prova. Förra året tog jag min första näbbis vid den här tiden... ;D
Gäst_Fredde_*
Postad 27 Apr 2005, 19:17
hej fredde. jag bor i landskrona. horngädderna brukar komma här i mittelen på maj. då är det stora mängder. då tar man på vaderna sen gå¨r i 5 minuter sen är man ut i öresund och tar dom . och i bland har man tur och får havsöringar. 8) 8) 8) 8)
Låter gött! Själv har jag beställt en flytring som ska komma denna veckan, tänkte använda den till att paddla runt ute bland stimmen och prickkasta med myggspöna! ;D Första året jag provar med fluga efter silvertorpederna, ska bli jäkligt kul!
Viggen, vilka flugor brukar du använda? ??? Vilket spö skulle du använt till näbbgäddefiske från flytring, 4/5 eller 3/4? Om det är vindstilla är det nog skitkul med 3/4.an skulle jag tro! ;D
Postad 28 Apr 2005, 06:30
hej fredde. de är mycket lätt binda dom flugor jag fiskar med. ta en 10 krok och ta en ritig röd dubbing som kropp. sen borsta du upp den. sen setter du två påfågelherl som du binder bak i from och över som en rygg. de är det hela. du kan ta andra fäger med. sen använder jag vissa små flugor med guldhuvd som man har till rengbågs fisket. de skull var kul med en flyt ring här ner men de blåser alltid här. sen är det mycket strömt i sundt. så de är inte så bra. med flyt ring. men du kan vada långt ut här så de är inga problem att få kontak med fisk. 8) 8) 8) 8)Låter gött! Själv har jag beställt en flytring som ska komma denna veckan, tänkte använda den till att paddla runt ute bland stimmen och prickkasta med myggspöna! ;D Första året jag provar med fluga efter silvertorpederna, ska bli jäkligt kul!
Viggen, vilka flugor brukar du använda? ??? Vilket spö skulle du använt till näbbgäddefiske från flytring, 4/5 eller 3/4? Om det är vindstilla är det nog skitkul med 3/4.an skulle jag tro! ;D
Gäst_Fredde_*
Postad 04 May 2005, 15:21
hej fredde. du kan fiska med ett klass 7/8 10 fot med en wf lina eller dt lina klass 9/10. jag brukar använda både fly och interm. spöet får inta var för mjukt tycker jag när det blåser alltid här ner. så du får lite kraft. 8) 8) 8) 8)
Ok, tänkte från början fiska med en 5:a, men det känns ju lite överdrivet med tanke på hur det brukar blåsa här! Får bli 8:an antar jag!
Postad 05 May 2005, 05:49
hej. de bli det inte du ska se att de rör sig i spöet. ett tag. men du kan prova klass 5 spöet om det inte blåser för hårt. har vari ner vid sundet och titta inget liv i nu. man ser här ner när dom kommer in vattnet kokar av fisk. 8) 8) 8) 8)Men är det okej att drilla fisken med en 8:a? Lite styft eller? ???
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar