.
Nån som har koll..
Gäst_damien_*
Postad 05 Jun 2005, 08:40
Alltså jag vet inte men, och nu kommer jag få ångra att jag ställer den här frågan, hur varm är Sören???Är det bra eller dåligt att det regnar såhär mycket innan vi ska upp å fiska i Ogan?? :-[
Det ska ju spricka upp och bli varmt som sören till nästa helg!! 8) :D
Postad 06 Jun 2005, 06:44
Postad 07 Jun 2005, 08:34
En mycket klok man frågade sig om vattnet i och med det myckna regnandet nu blivit grumligt och svårfiskat.... :-[
Hur ser det ut?? Nån som har en internetuppkoppling i Öje??
Kom hem från Ogströmmen igår.
Vattnet steg lätta 20 cm från lördag till söndag och anlade en mycket elak brun färg.
Hoppas att det rinner undan tills ni kommer upp.
Postad 07 Jun 2005, 08:52
Kom hem från Ogströmmen igår.
Vattnet steg lätta 20 cm från lördag till söndag och anlade en mycket elak brun färg.
Hoppas att det rinner undan tills ni kommer upp.
Fick ni nåt mer Costi? Vi hade uselt fiske i söndags... Drog dock en del småöringar i lördags. I söndags var vi dessutom grymt bakis efter fylleyatzy och whiskeyrace med Jonas :-X
Postad 07 Jun 2005, 09:02
Det är därför Jonas har varit oanträffbar i ett par dagar.... ;D
Gissar att han har hämtat upp med familjen! :)
Postad 07 Jun 2005, 09:36
Fick ni nåt mer Costi? Vi hade uselt fiske i söndags... Drog dock en del småöringar i lördags. I söndags var vi dessutom grymt bakis efter fylleyatzy och whiskeyrace med Jonas :-X
Vi hade nog samma lycka med fisket. Mycket småöring på lördagen. Dött på söndag (f.an vad mycket vatten) förutom övre sträckan (vid vindskyddet) där det blev lite mayflyfiske efter småharr på eftermiddagen. Måndags grymt bakis efter fyllechicago med tillhörande bad i Västerdalälven ;D
Tips till er andra som hoppas på torrflugefiske.
Trots att vädergudarna totalt sågat våra önskningar sågs Gul Forsslända och någon liten grå dagslända som jag inte vet vad den heter, st. 16 typ.
Övriga flugor som funkade bra var Klinkhammer Olive, GH Sedge och Muddler Minnow
Gäst_Niklas_*
Postad 07 Jun 2005, 10:23
Tackar! trevligt med en "reccon patrol"! 8) ;DVi hade nog samma lycka med fisket. Mycket småöring på lördagen. Dött på söndag (f.an vad mycket vatten) förutom övre sträckan (vid vindskyddet) där det blev lite mayflyfiske efter småharr på eftermiddagen. Måndags grymt bakis efter fyllechicago med tillhörande bad i Västerdalälven ;D
Tips till er andra som hoppas på torrflugefiske.
Trots att vädergudarna totalt sågat våra önskningar sågs Gul Forsslända och någon liten grå dagslända som jag inte vet vad den heter, st. 16 typ.
Övriga flugor som funkade bra var Klinkhammer Olive, GH Sedge och Muddler Minnow
Postad 07 Jun 2005, 10:38
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar