Sthlm North. 20,00-22,20 ca.
Flytringen fick vila idag och blev vadfiske på grundbottnar. Hade inga större förhoppningar om fisk.
Körde på med min svarta zonker utan resultat.
Fåglarna var ute i farleden och dök efter strömming? Spigg?
Kändes som öring borde kunna ta en raid eller två in på grundvattnet i skymningen för en paus från ätandet ute i vattenmassan.
Satte på en Wollybugger variant med tungsten, fast med regnbågsflash där bak istället för marabou. Hittade en läkant från vinden. Nötte på lite.
Lyckades få en fin 40cm+ att hugga. Grymt bra kondis. Fet. Fettfenan kvar

.
Nötte på lite till och medans jag snackar med polaren om föregående fisk så hugger det tag i linan när jag kollar bort. Missar mothugget och fisken gick lös.
Vattentempen kändes behaglig. Typ runt 10-11 grader skulle jag tippa.
Min rulle gick även av i fästet under turen. Måste fått sig en smäll mot en sten eller så. . . . :/ Någon som vet om det ens är lönt att försöka laga det med superepoxy och på så sätt bilda ett "nytt" rullfäste? Rullen är en evotec.
Om någon har en evotec storspolig (CLW 5-8) hemma som bara ligger och skräpar så är jag intresserad av att köpa den i slutet av månaden när cashen rullar in på kontot.
Var nog mitt sista riktiga "vårpass" iår. Mkt pga rullen mm. Har varit trevligt med lite sprattel och rusningar i grejerna denna vår.

Men ska försöka mig på öringen nattetid i juni hade jag tänkt.
Bild på firren.
Detta inlägg har redigerats av karki: 13 May 2010, 00:03