Citat
Det enda stället av de jag angav som har någon form av fredningszon är Djupvik, och så vitt jag vet och vad som står på anslagen vid vattnet gäller förbudet precis som skrivits här 15/9-31/12. Om jag då lägger en dags vårfiske i den viken, ger jag då "fullständigt fan i 500 metersregeln"?
Är det inte väldigt tråkigt att direkt utgå från att folk bryter mot de föreskrifter som finns? Året, och öringfisket, har faktiskt fler dagar är de mellan 15 september och 31 december. Jag är själv fiskekontrollant och vet vad som gäller. Varför skulle jag fiska någonstans där det inte är tillåtet? Skärpning!
Ok, 'skärpning!' har jag lite svårt att förlika mig med. men... jag utgick ifrån att du rapporterade om höstens (novembers) fiske - jag tog till mig delar av trådrubriken. Sorry.
'i viken bakom campingen i Krokek.' där mynnar en bäck med, sen mynnar en annan en bit ifrån viken på andra sidan campingen - det blir inte många lovliga meter kvar att fiska på där innan den 1/1 sen har jag i åratal retat ihjäl mig på de busslaster av fiskande örebroare och var fan de nu kommer ifrån, som under tjo och tjim och utan nån forma av respekt för fisken drar besor ståendes mer eller mindre i djupviksbäcken. tror fan att den redan tokige bonden och hans hund får spader när flugorna vänder i hans vardagsrum om han vädrar.