Efter en fisketur norr ut i Värmland , råkade vi av en händelse stanna till vid just Nordmarksälven. Den såg "öring" ut om man säger så... Nå´n som har Info att dela med sig om detta vatten?
.
Nordmarksälven
Startad av
spookedbones
, 2006 01 08, 15:14
6 svar till detta ämne
Gäst_hannes_*
Postad 13 Mar 2006, 10:14
Jag har som nyinflyttad i Värmland också slängt ett getöga på Nordmarksälven. Det jag har lyckats klura ut är att det finns öring i ån(enl. fiskeriverket), att den är reglerad, att det bildats ett fvo och att det förekommit viss biotopvård. Har tänkt mig en tur dit i vår, har hela kartan hemma full med markeringar på vatten som ska testas.
Postad 13 Mar 2006, 18:24
Inte mycket, men hör med Risto, jag vet att han nämnt att det åtminstone funnits fin öring på sträckor av älven (på den tiden han fiskade.... ;))Efter en fisketur norr ut i Värmland , råkade vi av en händelse stanna till vid just Nordmarksälven. Den såg "öring" ut om man säger så... Nå´n som har Info att dela med sig om detta vatten?
"Inte en droppe till!!"
Postad 13 Mar 2006, 18:35
Detta låter intressant :D
"Det handlar inte om att kasta långt, utan att presentera flugan för fisken så den nappar."
IMAGO Flyfishing
Flugor.se
IMAGO Flyfishing
Flugor.se
Gäst_bröding_*
Postad 13 Mar 2006, 19:11
Jag har väl fiskat i Nordmarksälven i en 15 år, av och till, jag tror/tycker "älven" är som bäst
från islossningen fram till början juli, sen kan den bli väldigt grund...
Det är ju inget "köttvatten" utan ett riktigt smygfiskevatten, typ sitta och vänta, krypa på knä och svära lite
över buskar och annat skit som är ivägen.
En sträckor ser ut som fjällåar med ljus sandbotten, där kan man bli sittande och bara titta på öringarna..
Ha de
Bröding
från islossningen fram till början juli, sen kan den bli väldigt grund...
Det är ju inget "köttvatten" utan ett riktigt smygfiskevatten, typ sitta och vänta, krypa på knä och svära lite
över buskar och annat skit som är ivägen.
En sträckor ser ut som fjällåar med ljus sandbotten, där kan man bli sittande och bara titta på öringarna..
Ha de
Bröding
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar