.
fiske i örebro ?!
Started By Gäst_P@ul_*, 2006 03 19, 20:56
55 replies to this topic
#5 Gäst_Fazer_*
Skrivet 19 Mar 2006, 22:08
Men om abstinensen blir för tuff så kan man ju flugfiska typ vid karlslund och kanske få en pissbåge lr gädda. Annars har du ju pimpelfiske i hjälmaren rätt nära, eller varför inte prova Vättern? Visst det blir väl en 7-8 mil om du ska till hyfsade ställen men ändå...
#7 Gäst_Fazer_*
Skrivet 19 Mar 2006, 22:37
Jag har nästan slutat fiska här i trakten... Gillar inte P&T fiske, sist var väl Vättern för 1,5 år sedan. Har fastnat för den norra delen av landet, men tyvärr så är man ju där alldeles för lite.
Mest fiske efter aborre, gädda och gös i Hjälmaren och Sottern om man ska fiska här i trakten.
Mest fiske efter aborre, gädda och gös i Hjälmaren och Sottern om man ska fiska här i trakten.
#10 Gäst_slanet_*
Skrivet 23 Mar 2006, 21:08
Äh, fa fan! Jag bor 200 meter från strömmande laxvatten! Ev kan man få bifångster så som cykel, diverse sopor och så, men det hör till den genuina helhetsbilden! Om en månad kan man även få sig en bira eller dylikt på någon uteservering som ligger inom 50 meter. Enda problemen ska väl vara bakkasten då, men man får lära sig rollkast helt enkelt. I och för sig kanske man hookar upp med nån schysst bil eller brud i bakkasten. Ja möjligheterna är oändliga här i stan!
#11 OFFLINE
Skrivet 23 Mar 2006, 21:15
Citat
Äh, fa fan! Jag bor 200 meter från strömmande laxvatten! Ev kan man få bifångster så som cykel, diverse sopor och så, men det hör till den genuina helhetsbilden! Om en månad kan man även få sig en bira eller dylikt på någon uteservering som ligger inom 50 meter. Enda problemen ska väl vara bakkasten då, men man får lära sig rollkast helt enkelt. I och för sig kanske man hookar upp med nån schysst bil eller brud i bakkasten. Ja möjligheterna är oändliga här i stan!
"Det handlar inte om att kasta långt, utan att presentera flugan för fisken så den nappar."
IMAGO Flyfishing
Flugor.se
IMAGO Flyfishing
Flugor.se
#12 OFFLINE
Skrivet 23 Mar 2006, 21:16
Citat
Jo, det är jäkligt hett, speciellt sträckan vid Frimis, där kan du få på en parkbänk om du har tur. Se till att ha rejält med backing, och inte för klen tafs! 8)
#14 OFFLINE
Skrivet 23 Mar 2006, 22:45
Slanet: Laxvatten? Visserligen finns det ju en del båge, men lax? ???
Pinnen: Säbylund är vackert! Dessutom är vattnet klart! Fast jag har själv aldrig fiskat där tyvärr. Men det kanske blir den här säsongen? Det är ju dessutom lagom långt bort från Örebro ;D
Pinnen: Säbylund är vackert! Dessutom är vattnet klart! Fast jag har själv aldrig fiskat där tyvärr. Men det kanske blir den här säsongen? Det är ju dessutom lagom långt bort från Örebro ;D
Flugor? Vad
#15 Gäst_slanet_*
Skrivet 23 Mar 2006, 23:09
Citat
Slanet: Laxvatten? Visserligen finns det ju en del båge, men lax? ???
All fisk med den där flärpen därbak är lax! Förstör nu inte Örebromyten!
Säbylund. Vackert kanske inte jag kan hålla med om. En grusgrop som ligger brevid en 70 väg. Under sommaren är sjön även befolkad med typ 1000 badare. Här kommer ett par natursköna bilder därifrån! Fan, kanske skulle klassa hela Örebrotrakten som Naturreservat!
#20 Gäst_Larre-Thrash_*
Skrivet 23 Mar 2006, 23:24
Citat
Bira + spö ;D
Det bästa med Örebro är ju Örebro amatörfiskeklubb som har finfina sjöar i kilsbergen (Nymfen har också fina sjöar)
Dessutom fina sjöar nära Krampenområdet! :)
Givetvis är man medlem!
Det bästa med Örebro är ju Örebro amatörfiskeklubb som har finfina sjöar i kilsbergen (Nymfen har också fina sjöar)
Givetvis är man medlem!
Den vackra Gustavsvikssjön är väl deras oxå va?
#22 OFFLINE
Skrivet 24 Mar 2006, 07:24
Citat
Bira + spö ;D
Givetvis är man medlem!
Givetvis är man medlem!
GRATTIS!!! Jag är här nu!
#24 OFFLINE
Skrivet 24 Mar 2006, 08:40
Isen brukar gå upp rätt tidigt i Säbylundssjön, och på våren brukar man få vara hysat ifred också.
När det börjar bli lite varmare så är det rätt kört med fisket pga alla invaderande badgäster >:(
I Villingsbergsområdet brukar de stänga vägarna på våren har jag för mig, sen kan väl kvaliten på fisken där diskuteras...
Kan också vara så mkt folk ibland att man knappt kan parkera bilen. Skräpigt är det också.
Fick ett tips av en gubbe förra året att prova rödingfiske i pimpelsjöarna häromkring!
Han nämde särskilt Ånnabodasjön där det sätts i röding under vintern, och han brukade åka upp vid islossningen och köra med små röda flugor/nymfer.
Själv har jag löst mitt problem med bra flugfiskevatten i Örebro genom medlemskap i Nymfen :)
//Jonzkij
När det börjar bli lite varmare så är det rätt kört med fisket pga alla invaderande badgäster >:(
I Villingsbergsområdet brukar de stänga vägarna på våren har jag för mig, sen kan väl kvaliten på fisken där diskuteras...
Kan också vara så mkt folk ibland att man knappt kan parkera bilen. Skräpigt är det också.
Fick ett tips av en gubbe förra året att prova rödingfiske i pimpelsjöarna häromkring!
Han nämde särskilt Ånnabodasjön där det sätts i röding under vintern, och han brukade åka upp vid islossningen och köra med små röda flugor/nymfer.
Själv har jag löst mitt problem med bra flugfiskevatten i Örebro genom medlemskap i Nymfen :)
//Jonzkij
Jag shoppar, alltså finns jag!
#25 OFFLINE
Skrivet 24 Mar 2006, 09:48
Larsson här på planket är ju med i nymfen och Örebro amatöfrfiskeklubb. Det lustiga var att det tydligen är samma väg till sjöarna (Förutom den lilla delningen på slutet) :)
Vi var uppe och tittade på den ni har harr i. Jävligt fin! (Skulle låna en penna och fylla i gästkort till dammsjöarna (Innan han blev medlem i ÖAFK))
Vi var uppe och tittade på den ni har harr i. Jävligt fin! (Skulle låna en penna och fylla i gästkort till dammsjöarna (Innan han blev medlem i ÖAFK))
Flugor? Vad
#27 Gäst_slanet_*
Skrivet 24 Mar 2006, 11:08
Citat
heh bra tips på fiskevatten får jag säga , kanske man kan ta nytt pb på dörrvakt nu när man är här nere .är det öppet vatten vid slussen om någon vet ?
Brukar alltid vara öppet sträckan direkt under själva slussen året om. Vet inte om man får nån båge där nedanför dock?
#29 Gäst_Fazer_*
Skrivet 24 Mar 2006, 14:49
Du kan ju ringa och kolla med länstyrelsen! De vet garanterat...
http://www.t.lst.se/t/amnen/Fiske/
http://www5.t.lst.se...ke/fiskkart.htm
http://www.t.lst.se/t/amnen/Fiske/
http://www5.t.lst.se...ke/fiskkart.htm
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar