.
6 juni i TV1 kl 21.00, Göran Anderssons, Drömlaxen
Started By Göken, 2006 05 28, 18:27
98 replies to this topic
#2 OFFLINE
Skrivet 28 May 2006, 18:38
Tackar för påminnelsen! :D
Detta är nu både bokat och dubbelbokat.... ;D
Detta är nu både bokat och dubbelbokat.... ;D
#3 OFFLINE
Skrivet 28 May 2006, 19:20
TV-soffan bokad! ;D
"If youre looking for the best small offroad car for the lowest price you cant go past LadaNiva. You may have heard some terrible stories about Nivas. Most of what youve heard was said by someone whos spent more than 10 x your Nivas price and still find he cant go half the places you can in a Niva.
#15 OFFLINE
Skrivet 05 Jun 2006, 13:51
Lyfter för påminnelse ;) ;)
Soffan är bokad! ;D
Soffan är bokad! ;D
#17 OFFLINE
Skrivet 06 Jun 2006, 20:34
damn, såg bara "föresten den vägde 22,7 kg" eller nått i den stilen. Var det bra?
#18 OFFLINE
#20 OFFLINE
Skrivet 06 Jun 2006, 20:51
Citat
Totalt värdelöst...
Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven!
Pappersvändare från Borås, född -66
Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION
Pappersvändare från Borås, född -66
Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION
#22 OFFLINE
Skrivet 06 Jun 2006, 21:20
Satte kvällstet i halsen under denna obehagliga 30 minuters smygreklamfilm.
Hörde jag rätt när karln hävdade att han "uppfunnit" det enkla Speykastet och att "man" bla kallade det "Andersson-kastet"?
Hörde jag rätt när karln hävdade att han "uppfunnit" det enkla Speykastet och att "man" bla kallade det "Andersson-kastet"?
"If youre looking for the best small offroad car for the lowest price you cant go past LadaNiva. You may have heard some terrible stories about Nivas. Most of what youve heard was said by someone whos spent more than 10 x your Nivas price and still find he cant go half the places you can in a Niva.
#23 Gäst_Josef_*
Skrivet 06 Jun 2006, 21:42
Citat
Satte kvällstet i halsen under denna obehagliga 30 minuters smygreklamfilm.
Håller med, "Blyge-Göran" slår till igen. Att han gjorde anspråk på Spey-kastet som "Andersson-tekniken" känd över hela världen var en av två höjdpunkter, den andra var när han berättade att hans filosofi gick ut på att man inte skulle lämna några spår i naturen och nästa bildsekvens går ner och röjer i stranden med en bultsax.
Synd att en sådan självgod buffel skall få representera flugfisket på bästa sändningstid på svt. Undrar vad folk tänker om oss...
#25 Gäst_Josef_*
Skrivet 06 Jun 2006, 22:03
Citat
Nu är det ju en viss skillnad på ett Speykast och ett u-handskast
Ja verkligen enormt stor, ungefär lika stor som mellan stoppkast och fallskärmskast... Det är inget fel att ta ett hundraårigt kasttradition och finjustera det till moderna redskap och kastmetoder, men att påstå att man uppfann den lösa flora av kast som går under roll-, switch och speykast är lite väl magstarkt.
#26 OFFLINE
Skrivet 06 Jun 2006, 22:07
Ja Josef det där med att "lämna endast fostpår som älven sköljer bort" följt av en stigskaparsekvens med häcksax tog fan priset :o
Har karln uppfunnit u-handskastet också Isak?
#27 OFFLINE
Skrivet 06 Jun 2006, 22:12
Citat
Ja Josef det där med att "lämna endast fostpår som älven sköljer bort" följt av en stigskaparsekvens med häcksax tog fan priset :o
Ja
Den människan har betytt mer för det moderna flugfisket än vad många klarar av att medge.
Både när det gäller teknik och material.
Sedan så kan jag oxå ha svårt för han i vissa avseenden, men man kan inte ta ifrån han allt som han har tillfört det moderna 2-handsfisket
#28 OFFLINE
Skrivet 06 Jun 2006, 23:55
Ett fint ordspråk som kan göra Göran rättvisa: Det är lätt att skita när arslet är fullt
Han kanske inte är ödmjukheten personifierad, men mannen kan onekligen kasta
Han kanske inte är ödmjukheten personifierad, men mannen kan onekligen kasta
Not sharing your patterns and tying skills can only be considered a criminal act.
Jurij Shumakov, 1956-2006
Soldier, Scientist and Fly Tier
Jurij Shumakov, 1956-2006
Soldier, Scientist and Fly Tier
#30 OFFLINE
Skrivet 07 Jun 2006, 08:46
Ja, man kan väl konstatera att detta var en film för de allra nördigaste av laxfiskare. Och för alla som gillar att se snygga kast med tvåhandsspö. Alltså samma kategori människor som de förstnämnda...
Om man däremot som jag vill locka sina nära och kära in i flugfisket, så var det väl mindre bra. Då krävs det mer action! Nu fick jag verkligen jobba hårt för att de skulle sitta kvar vid TV'n. Och då hade jag ändå köpt en ny 32' LCD samma dag!
14-åringen tjatade:
- "Men kom igen nu då! Han får ju aldrig nån fisk!"
Och jag fick hela tiden parera:
- "Jodå, det sägs att han ska dra upp en riktig jättelax på typ 22 kg i den här filmen."
Och sen kommer det ett gäng stillbilder sista två minuterna....
Sista kommentaren från 14-åringen:
- "Nää faan, då är ju till och med Broman och den där dryge "fiskebaronen" bättre!"
Om man däremot som jag vill locka sina nära och kära in i flugfisket, så var det väl mindre bra. Då krävs det mer action! Nu fick jag verkligen jobba hårt för att de skulle sitta kvar vid TV'n. Och då hade jag ändå köpt en ny 32' LCD samma dag!
14-åringen tjatade:
- "Men kom igen nu då! Han får ju aldrig nån fisk!"
Och jag fick hela tiden parera:
- "Jodå, det sägs att han ska dra upp en riktig jättelax på typ 22 kg i den här filmen."
Och sen kommer det ett gäng stillbilder sista två minuterna....
Sista kommentaren från 14-åringen:
- "Nää faan, då är ju till och med Broman och den där dryge "fiskebaronen" bättre!"
40, Tungelsta/Valsjöbyn
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar