Hoppa till innehåll

.

6 juni i TV1 kl 21.00, Göran Anderssons, Drömlaxen

98 replies to this topic

#91 Gäst_Henrik_*

• Guests

Skrivet 08 Jun 2006, 11:55

Citat

En grej som jag irriterade mig på var att han genom hela filmen pratade om att idén var att åka till en liten svårfiskad älv, fiska den på ett speciellt sätt och med avsikten att fånga STOR lax, inte bara att fånga lax. Detta var liksom den röda tråden.
Men i och med stillbilderna på slutet så kunde man ju bara konstatera att allt var en enda stor efterhandskonstruktion. Eller råkade man bara glömma videokameran just den dag när storlaxen till slut högg?

För övrigt så tyckte du att lummigheten stämde bra med Björatrakten och maj eller? ;D

#92 OFFLINE   Olavi

Advanced Member

• Edgemember
  • 877 Inlägg:

Skrivet 08 Jun 2006, 13:02

Citat

En grej som jag irriterade mig på var att han genom hela filmen pratade om att idén var att åka till en liten svårfiskad älv, fiska den på ett speciellt sätt och med avsikten att fånga STOR lax, inte bara att fånga lax. Detta var liksom den röda tråden.
Men i och med stillbilderna på slutet så kunde man ju bara konstatera att allt var en enda stor efterhandskonstruktion. Eller råkade man bara glömma videokameran just den dag när storlaxen till slut högg?
Gänget med kamera dök upp först dagen efter att han fått laxen på land, säger en initerad källa. Annars tycker jag väl att det var trevligt att höra Görans filosofi... Jag tycker det är så pass lite fiske på TV och speciellt lax-fiske att jag tacksamt tar emot allt som erbjuds.
J

#93 OFFLINE   cobol

Advanced Member

• Edgemember
  • 469 Inlägg:

Skrivet 08 Jun 2006, 14:11

Produktplaceringen är ju lite tråkig men det verkar vara ett måste för att få lite budget.

/cobol

#94 OFFLINE   Flyguy

Advanced Member

• Edgemember
  • 2611 Inlägg:

Skrivet 08 Jun 2006, 15:23

Det finns vad jag vet ingen naturlag som säger att man är tvungen att vara ödmjuk, det närmaste man kommer är väl Jantelagen.... ;)
Det jag sett av Göran är en förbannat duktig fiskare och även kastare, så han får kalla sina kast vad han vill, det bryr inte jag mig om!

Lite trist är det förstås att se det sedvanliga stillebenet med fisk, spö och rulle med de sistnämnda placerade alldeles framför och i vägen för den fantastiska fisken..... :-
"Inte en droppe till!!"

#95 Gäst_Rydboswede_*

• Guests

Skrivet 09 Jun 2006, 18:41

Citat

Det finns vad jag vet ingen naturlag som säger att man är tvungen att vara ödmjuk, det närmaste man kommer är väl Jantelagen.... ;)
Det jag sett av Göran är en förbannat duktig fiskare och även kastare, så han får kalla sina kast vad han vill, det bryr inte jag mig om!

Håller fullkomligt med efter det jag sett, den mannen kan hantera en lina oavsett vad namnet på kastet är..:)

Övning ger visst färdiget... ;D

#96 OFFLINE   Stanley

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1654 Inlägg:

Skrivet 09 Jun 2006, 19:59

Citat

Jo det tycker jag att det var,,Man fick ju lyssna på vad HAN tyckte om SITT sätt att se på laxfiske.Och hur han själv fiskar å inget om hur alla måste fiska.

Då kan man i alla fall konstatera att baken är ordentligt delad...  ;)

#97 OFFLINE   Wolfis

Edgemedarbetare

• Global Moderator
  • 4694 Inlägg:

Skrivet 09 Jun 2006, 23:01

Citat

Då kan man i alla fall konstatera att baken är ordentligt delad...  ;)
Japp å tur är ju det  :)
"Det handlar inte om att kasta långt, utan att presentera flugan för fisken så den nappar."

IMAGO Flyfishing

Flugor.se

#98 OFFLINE   stormogul

Advanced Member

• Edgemember
  • 2480 Inlägg:

Skrivet 04 Jul 2006, 11:05

Vad fan, ser jag klipp ifrån atlantlaxen det sista riket??  ??? :o
Flugor? Vad

#99 Gäst_säta_*

• Guests

Skrivet 04 Jul 2006, 17:24