.
Bilder Ogströmmen 2006
Started By Sarah, 2006 06 19, 11:29
73 replies to this topic
#62 OFFLINE
Skrivet 02 Oct 2006, 20:58
Ahh väldigt fina bilder! Ser ut som om ni hade kul där borta :)
//Bass
//Bass
www.bazzflyfishing.com
Flugkastteknik - Flugbindning - Flugfiske
#63 OFFLINE
Skrivet 03 Oct 2006, 12:36
Det var kanontrevligt... jag var faktiskt ute och drog 15 fina höstharrar i förmiddags... tre största var alla runt 40 cm vilket är bra facit i Ogströmmen :)
Citat
Ahh väldigt fina bilder! Ser ut som om ni hade kul där borta :)
//Bass
//Bass
#65 OFFLINE
Skrivet 03 Oct 2006, 15:03
Min nya finfina brun/olivgröna sälhårsfluga (med ett knepigt namn jag inte minns...) som jag fick av Ola på Hökensås Sportfiske samt på E-12.
Samtliga tog på våtfiskad/streamerfiskad fluga med lugn sävlig pumpande infiskning.
/Jonas
Samtliga tog på våtfiskad/streamerfiskad fluga med lugn sävlig pumpande infiskning.
/Jonas
Citat
OJ!! Grattis! Vad tog de på för fluga??
#66 OFFLINE
Skrivet 03 Oct 2006, 16:32
Citat
Min nya finfina brun/olivgröna sälhårsfluga (med ett knepigt namn jag inte minns...) som jag fick av Ola på Hökensås Sportfiske samt på E-12.
/Jonas
/Jonas
Har du fått en boll i hôvve??
#67 OFFLINE
Skrivet 03 Oct 2006, 17:41
Citat
Det var kanontrevligt... jag var faktiskt ute och drog 15 fina höstharrar i förmiddags... tre största var alla runt 40 cm vilket är bra facit i Ogströmmen :)
Kanon! .. är rätt knäckt faktiskt. Har i två år nu drömt om en riiiktigt fin harr men inte lyckats :( Borde kanske åka och testa ogströmmen ::)
www.bazzflyfishing.com
#68 OFFLINE
Skrivet 03 Oct 2006, 18:21
Ska du ha goda chanser på en riktigt fin harr så är mitt tips att du åker en bit till, det är svårt även för en som kan vattnet bra att ta harr på över 40cm i Ogströmmen.
Vill du däremot ha ett bra fiske för lägre spöklasser med riktigt mycket fisk runt 25-32 cm och en fantastiskt fin milö utan risk för att behöva trängas så är Ogströmmen ett alternativ som sticker ut från mängden.
Jag tar i snitt 2-3 harr över 35 cm per 4 timmars tur men fisk över 40cm är mer sällsynta. Oavsett så är det en positiv trend i Ogströmmen som för sex år sedan hade absolut mest fisk i spannet 20-25 cm.
Vill du ha goda chanser på harr över 40-45cm så är min erfarenhet att man måste åka ungeför 30 mil till från Ogströmmen - norrut eller västerut in i Norge...
/Jonas
'
Vill du däremot ha ett bra fiske för lägre spöklasser med riktigt mycket fisk runt 25-32 cm och en fantastiskt fin milö utan risk för att behöva trängas så är Ogströmmen ett alternativ som sticker ut från mängden.
Jag tar i snitt 2-3 harr över 35 cm per 4 timmars tur men fisk över 40cm är mer sällsynta. Oavsett så är det en positiv trend i Ogströmmen som för sex år sedan hade absolut mest fisk i spannet 20-25 cm.
Vill du ha goda chanser på harr över 40-45cm så är min erfarenhet att man måste åka ungeför 30 mil till från Ogströmmen - norrut eller västerut in i Norge...
/Jonas
'
Citat
Kanon! .. är rätt knäckt faktiskt. Har i två år nu drömt om en riiiktigt fin harr men inte lyckats :( Borde kanske åka och testa ogströmmen ::)
#69 OFFLINE
Skrivet 03 Oct 2006, 18:42
Harrarna kallar mig Kamelonten... 8)
Citat
"Sälen" vill jag se på bild! Vått föressten??!! är du sån?? :o ;) ;D
#70 OFFLINE
Skrivet 04 Oct 2006, 12:21
Citat
/Jonas
/Jonas
Renodlad flugfiskebutik i hjärtat av Göteborg!
www.h2o-flugfiske.se
Vi finns på Ånäsvägen 19, välkomna in på en kopp kaffe!
www.h2o-flugfiske.se
Vi finns på Ånäsvägen 19, välkomna in på en kopp kaffe!
#71 OFFLINE
Skrivet 04 Oct 2006, 12:51
Den var det nog... :) oavsett så har jag idag beställt sälhår i färgerna brun, olivegrön, naturgul samt grå.
Sälhår är ett grymt bra material som flyter kanon samtidigt som det lätt kan sänkas i strömmande vatten... (bra kombination :)) )
/Jonas
Sälhår är ett grymt bra material som flyter kanon samtidigt som det lätt kan sänkas i strömmande vatten... (bra kombination :)) )
/Jonas
Citat
Kan det vara busen du menar.... :D
#72 OFFLINE
Skrivet 15 Feb 2007, 10:28
Blir det nått i år? Vill absolut köra krål i storsundet igen!!!
#73 OFFLINE
Skrivet 15 Feb 2007, 20:40
Visst kan det bli det, det har ju varit kanonskoj de andra åren. :) Är det fler som är sugna?
/Jonas
/Jonas
Citat
Blir det nått i år? Vill absolut köra krål i storsundet igen!!!
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar