.
Varberg
#1 OFFLINE
Skrivet 01 Jul 2006, 12:42
Tänkte prova nattfiske efter havsöring i trakterna kring Varberg. Nattfiske är något nytt för mig, har bara provat någon enstaka gång utan någon framgång. Nattfisket verkar ju vara riktigt häftigt när man läst några trådar här på Edge :) Jag hade tänkt prova Getterön. Finns det någon som har erfarenhet av fisket kring Varberg och som vill dela med sig av bra platser?
Tack på förhand!
Mvh
Paul
#2 Gäst_höggeröd_*
Skrivet 02 Jul 2006, 12:58
skitfiske på dig?
#3 OFFLINE
Skrivet 02 Jul 2006, 19:26
Pappersvändare från Borås, född -66
Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION
#4 ONLINE
Skrivet 02 Jul 2006, 19:40
Citat
Hej och tack för tipsen!
Vill minnas att vi prövade södra näs en gång. Vi ställde bilen vid stugorna och gick över en äng. därifrån gick vi ut på en halvö och fiskade längst ut . Jag har för mig att man fick balansera på stenar på vägen ut till ön.
Mvh
Paul
#5 OFFLINE
Skrivet 02 Jul 2006, 22:33
Felet jag gjorde vid nappet skall inte upprepas!!!!!!!!!!!!
Men vad kan det bero på att det inte nappade mera ? Eftersom det vakade så. Hadde jag bara tur som fick napp på draget eller upphägningsflugan?
Är det bara fluga med flugspö som gäller vid natt fiske?
Snälla ge mig lite tipps!!!!!!!!!
Tänte testa igen lite senare i sommar nere vid varberg. någon som vet om det är bra runt apelviken?
Hälsningar från en trött förvirrad revanchlysten nybörjaröring fiskare.
#6 OFFLINE
Skrivet 03 Jul 2006, 08:48
Citat
Vill minnas att vi prövade södra näs en gång. Vi ställde bilen vid stugorna och gick över en äng. därifrån gick vi ut på en halvö och fiskade längst ut . Jag har för mig att man fick balansera på stenar på vägen ut till ön.
Mvh
Paul
Det är alldeles rätt! Nordsidan - mot Apelviken - är helt OK vid lågvatten. Sundet jag berättade om ligger på Sydsidan, men då skall du inte ut på halvön. Du ser det från övergången till halvön - 150 meter söderut mot Träslövsläge...
Passa på när högvattnet kommer. Det är hetare där när vattnet stiger än när det sjunker
#7 ONLINE
Skrivet 04 Jul 2006, 17:42
Citat
Passa på när högvattnet kommer. Det är hetare där när vattnet stiger än när det sjunker
Tackar för tipsen! Skulle tagit en tur dit igår, men jag fick tillfället att följa med en kompis ut med båt istället och fiska av några kobbar och skär norr om Varberg. Fiskade från kl 23 till 02.00. Endast ett påslag och en hel del vakande fisk som inte ville vara med och leka :-
Mvh
Paul
#8 OFFLINE
Skrivet 22 Aug 2006, 10:10
Frågan är om jag skall lämna grejorna hemma eller göra ett försök?
Tack på förhand
Lars
#9 OFFLINE
Skrivet 22 Aug 2006, 10:20
-Lämna gärna rapport oavsett hur det går för jag är själv i de krokarna med jämna mellanrum men aldrig riktigt haft tillräckligt med tid för en riktig flugsatsning.
#11 OFFLINE
Skrivet 22 Aug 2006, 11:55
Kan ju höra av dig om du vill ha sällskap!
Men just nu e det algblomning och jag har inte sett eller kännt nått.. inte heller hört att nån fått nått heller..
så just nu e det inte bra!
#12 Gäst_MADMOOSE_*
Skrivet 22 Aug 2006, 12:47
Citat
Kan ju höra av dig om du vill ha sällskap!
Men just nu e det algblomning och jag har inte sett eller kännt nått.. inte heller hört att nån fått nått heller..
så just nu e det inte bra!
Precis!! Som vattnig havregrynsgröt i Klosterfjorden igår....din arbetsgivare bjöd på klarare vatten men han hade glömt av att plantera in fisk som vanligt..!! >:( >:(
#14 OFFLINE
Skrivet 22 Aug 2006, 13:23
Citat
Inte min arbetsgivare.. dom hyr in min expertis ;)...
Ne men du vet Vattenfall gör dom nått bra för fisken??
#15 OFFLINE
Skrivet 25 Aug 2006, 08:00
Finns dock risk för att man prövar på ett än mer intressant fiske när man ändå är där:
http://www.hn.se/m_standard.php?id=602567&...ning_2=169&
Vad sägs om att köra med 9 fots 9wt med stål tafs och en trutvette som fluga? ;D
Lars
#17 OFFLINE
Skrivet 06 Sep 2006, 22:33
Området kring kusthotellet var helt ok. Fiskade under eftermiddagen och hade ett hugg och ett flertal efterföljande plogvågor. Dock var det rätt mycket algblommning så vad det var som skapade plogarna var svårt att se. Fiskade på morgonen, mindre algblommning men helt dött. Ostlig vind hela tiden.
Mvh Lars
#19 OFFLINE
Skrivet 17 Apr 2007, 10:51
Där finns fler fiskeplatser än vad du hinner besöka under en helg :)
#21 OFFLINE
Skrivet 19 Apr 2007, 08:14
....men med tanke på väderprognosen så gör du det bäst från nordsidan av udden vid Södra Näs eller vid Ringhals :)
#22 Gäst_Mange_VBG_*
Skrivet 24 Jun 2007, 21:57
Har varit ute och försökt få lite öring nu på kvällarna. Ser fina öringar hoppa vid ca kl20:00 till kl23:00 ute vid 5:e vik på gettrön men de vill inte hugga på något jag erbjuder.
Har testa lite olika varianter med alla möjliga färger på drag, samt upphängar flugor. Kör spinnfiske. Så har ni några tips på lite olika varianter som kan får dem att hugga så skriv gärna en rad. Gärna lite olika märken på drag, storlekar, färger och olika tekniker. ???
MVH Mangan
#23 OFFLINE
Skrivet 24 Jun 2007, 22:06
1 fånga tångräkor med leksakshåv...
2 försök få dem att sitta fast på metkrok...
3 dynga iväg skiten med kastflöte, och kolla om det funkar...
om inte, köp/önska dig ett flugspö... ;D :P
(Digital-)tryckarjävel, sambo, 2 underbara döttrar! Gbg!
Min EdgePresentation
#24 ONLINE
Skrivet 26 Jun 2007, 11:38
Vill du ändå använda spinnspöt så köper du ett Bombarda-flöte och ett gäng flugor.
Tre-fyra meter tafs under flötet sen blir det "nästan som flugfiske"
Bombardan finns i lite olika utföranden. Intermediateflötet funkar fint. Det håller sig lite under vattenytan och stör inte lika mycket som ett flytande kastflöte.
#25 OFFLINE
Skrivet 26 Jun 2007, 11:41
#26 Gäst_Mange_VBG_*
Skrivet 26 Jun 2007, 15:37
Citat
Himla hyggligt! Ska testa detta i veckan, ska bli rikigt kul! :) :)
#27 ONLINE
Skrivet 26 Jun 2007, 15:42
Hör av dig och meddela hur det gick!
#28 OFFLINE
Skrivet 27 Jun 2007, 03:09
#29 OFFLINE
Skrivet 27 Jun 2007, 19:33
Nu iår har jag köpt mig flugspö. Fan så kul och spännande. Men svårt. Har tyvärr inte lyckats fånga min första öring än. Men tror det kommer snart.
Angående Bombarda så är det ganska enkelt och kul att fiska med.
Jag tror att ett transparant intermedia är att föredra!
Hoppas att du lyckas!
#30 ONLINE
Skrivet 13 Apr 2008, 16:50
Bifogad fil(er)
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar