Hoppa till innehåll

.

Varberg

564 replies to this topic

#481 OFFLINE   bhe

Edgemedarbetare

• Redaktion
  • 2043 Inlägg:

Skrivet 25 May 2011, 07:49

Hmm...
Enligt både smhi och yr ska det lugna ner sig till imorgon. Vart hittade du din blåsiga prognos?

Visa inläggVästvis på 25 May 2011, 07:32 sade:

Nu är det inte lätt att vara flugfiskare på Västkusten.Det har blåst halv storm de närmaste dagarna och enligt prognosen skall det blåsiga vädret fortsätta. :mad:

Håv.... vad är det? - Ahaaa, en sån där jobbig pryl som alltid är ivägen.

#482 ONLINE   Västvis

Advanced Member

• Edgemember
  • 2692 Inlägg:

Skrivet 25 May 2011, 09:16

Visa inläggbhe på 25 May 2011, 07:49 sade:

Hmm...
Enligt både smhi och yr ska det lugna ner sig till imorgon. Vart hittade du din blåsiga prognos?

Enligt TV 4 vädret i morse. :mad:

#483 ONLINE   Västvis

Advanced Member

• Edgemember
  • 2692 Inlägg:

Skrivet 05 Jun 2011, 09:17

Varit ute på en morrontur, började och fiska vid 04:00, fick under första timmen 2 st 35-40 cm Hö,som får växa till sig tills nästa gång vi träffas. Såg en större HÖ som hoppade en 30-40 m ut, och en hel del vak.Detta var under första timmen sedan dog allt ut.Platsen var söder om Varberg. ;)

#484 OFFLINE   Triften

Newbie

• Members
  • Pip
  • 1 Inlägg:

Skrivet 11 Jun 2011, 22:38

Just nu e det kanoners mitt på dan..landade 2 igår vid 12:30.
Testar igen i morgon !!

#485 OFFLINE   Jones

Advanced Member

• Edgemember+
  • 993 Inlägg:

Skrivet 19 Jun 2011, 20:05

jag tänkte åka hemifrån inatt och fiska tills det blir ljust, premiärtur i Varberg, hade tänkt åka till Getterön, ser fint ut på eniro.

Någon som är ledig imorgon och vill hänga på? Kan kanske behöva guide så man hittar i mörkret ^^...
Jonas, 25 år från Halland.
Har en liten blogg också: Sländor&Snus
www.stromhult.com

#486 ONLINE   Västvis

Advanced Member

• Edgemember
  • 2692 Inlägg:

Skrivet 20 Jun 2011, 07:04

Gårdagens morgonfiske gav bara 2 HÖ under måttet,som får växa till sig. En hel del nafs var det, men det tror jag var Horngäddor. -_-

#487 OFFLINE   Jones

Advanced Member

• Edgemember+
  • 993 Inlägg:

Skrivet 20 Jun 2011, 07:55

Fet bomtur blev det... Inte ett liv förutom en säl såklart..
Hade dock en rejäl dragning precis innan hemgång men det hjälpte föga.

Äggmackor i soluppgången var ändå värt mödan.
Jonas, 25 år från Halland.
Har en liten blogg också: Sländor&Snus
www.stromhult.com

#488 OFFLINE   Söder

Member

• Members
  • PipPip
  • 20 Inlägg:

Skrivet 01 Jul 2011, 09:42

Jag kommer att befinna mig norr om Varberg, närmare bestämt Kärradal under stora delar av juli.
Finns det några platser där i närheten som kan tänkas vara bra nu på sommaren?

#489 ONLINE   Västvis

Advanced Member

• Edgemember
  • 2692 Inlägg:

Skrivet 17 Jul 2011, 09:31

Visa inläggSöder på 01 Jul 2011, 09:42 sade:

Jag kommer att befinna mig norr om Varberg, närmare bestämt Kärradal under stora delar av juli.
Finns det några platser där i närheten som kan tänkas vara bra nu på sommaren?

Runt hela Åranäshalvön, så är det bra fiske under hela säsongen. :)

#490 ONLINE   Västvis

Advanced Member

• Edgemember
  • 2692 Inlägg:

Skrivet 10 Aug 2011, 16:38

Nu börjar suget efter Hö-fisket komma tillbaka efter några stillsamma veckor. Kvällens tur blev inställd då det blåser halv storm fn. Det är bara att hoppas att vinden mojnar tills imorron, då det planeras ett nytt försök. ^_^

#491 ONLINE   Västvis

Advanced Member

• Edgemember
  • 2692 Inlägg:

Skrivet 21 Aug 2011, 12:45

Morronens fiske gav 2 st 30cm som simmar vidare, ingen synliga vak eller aktivetet i vattnet sågs. Men skönt att komma ut på morgonen i behaglig temperatur. Fisket bedrevs på Getternas Ö. :)

#492 ONLINE   Västvis

Advanced Member

• Edgemember
  • 2692 Inlägg:

Skrivet 02 Sep 2011, 06:37

Nu blir det en fm tur. Gårdags kvällens fiske gav bara en mindre som själv valde att hoppa av. :)

#493 OFFLINE   Henko

Member

• Members
  • PipPip
  • 26 Inlägg:

Skrivet 03 Sep 2011, 17:57

Längsen jag posta ngt i forumen här.

Var ute en sväng idag och fick några mindre, och en godkänd (på håret)! Har vart dåligt med den varan annars i år.
Jag släppte tillbaka henne då hon var så nära sitt mål tyckte jag. När jag ser henne simma iväg, vrider jag på huvudet och ser att där ligger en båt 10 m från mig och häver ut nät!! Skit med, hon simmade väl rakt in där.
Blir så förbannad, de borde va förbjudet att åtminstone lägga så nära mynningen, de måste ju plocka en hel del. Ingen hyfs heller att lägga nästan framför fötterna på en. Men de är väl en utdöende sort, var ju äldre gubbar båda två i båten.

Bifogar ett par bilder

Bifogad tumbild(er)

• Bifogad bild: IMG_4099.JPG
  • Bifogad bild: IMG_4104.JPG

Detta inlägg har redigerats av Henko: 03 Sep 2011, 18:01

#494 ONLINE   Västvis

Advanced Member

• Edgemember
  • 2692 Inlägg:

Skrivet 07 Sep 2011, 15:35

Vilket skitväder det har varit de senaste dagarna, fn blåser det halv storm och regnskurarna avlöser varandra. Tycker att de sista åren så har blåste och regnet ökat markant i Augusti och September och fiskedagarna under denna period blivit markant mindre. :(

#495 OFFLINE   bhe

Edgemedarbetare

• Redaktion
  • 2043 Inlägg:

Skrivet 07 Sep 2011, 15:41

Regn är ju kanon för havsöringfiske och så länge det går att kasta är vind inte dumt det heller.
Håv.... vad är det? - Ahaaa, en sån där jobbig pryl som alltid är ivägen.

#496 ONLINE   ante48

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 148 Inlägg:

Skrivet 07 Sep 2011, 15:42

En dag är en dag...varken mindre eller större...
däremot kan dagarna då det går att fiska ha blivit färre.....
svenskapuristen har talat :-)

Visa inläggVästvis på 07 Sep 2011, 15:35 sade:

Vilket skitväder det har varit de senaste dagarna, fn blåser det halv storm och regnskurarna avlöser varandra. Tycker att de sista åren så har blåste och regnet ökat markant i Augusti och September och fiskedagarna under denna period blivit markant mindre. :(

#497 ONLINE   Västvis

Advanced Member

• Edgemember
  • 2692 Inlägg:

Skrivet 10 Sep 2011, 19:26

Dagens fiske gav en godkänd 50 cm Hö-hona, som återutsattes och en 30 cm som gick samma väg. Annars var det bara en massa nafs på flugan, som var en Pattegris. Fisket bedrevs söder om Varberg. En skön höstdag var det, men imorron och framåt några dagar så vankas det regn, bara det inte blåser för j*vligt så blir det fiske de närmaste dagarna i havet. :)

#498 ONLINE   Västvis

Advanced Member

• Edgemember
  • 2692 Inlägg:

Skrivet 16 Sep 2011, 13:12

I en underbar höstmorgon fick jag årets bästa fisketur. 2 st HÖ över minimåttet, lätt lekfärgade hanar, som jag återutsatte även 6 st mellan 25-35 cm fick simma tillbaka, några mindre små HÖ valde att själv hoppa av. Fick även 2 st Tobis på fluga för första gången i mitt liv. Det rullade skapliga dyningar efter stormen så det blev minimal vadning idag. Nästan alla HÖ togs 2-5 meter från land, så det mesta fisket bedrevs längs med kusten. Ingen aktivetet sågs, men de fanns där iallafall. :)

#499 OFFLINE   backa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 296 Inlägg:

Skrivet 17 Sep 2011, 12:39

Du hittade det rätta stället o den rätta tidpunkten :)

#500 OFFLINE   Kamen

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1872 Inlägg:

Skrivet 25 Sep 2011, 17:26

haft en kanondag i varbergstrakten med Paul vilka häftiga omgivningar det är i området paul kommer nog o skriva i sin dagbok hur det gick jag hade iaf 3-4 hugg men ingen landad
Inte bara fisket/fisken som är viktig, lika viktigt o träffa o tjöta med nya människor.kastar kassst men njuter o får fisk ändå(ibland iaf:))

presentation av mej http://www.edgeflyfi...__1#entry155077

#501 ONLINE   Västvis

Advanced Member

• Edgemember
  • 2692 Inlägg:

Skrivet 26 Sep 2011, 21:41

Var ute under em och kvällen, inte ett nafs kände jag. Blåsigt var det och under kvällen kom regnet också. Ny tur planerad imorron, hoppas att blåsten lägger sig något. :mellow:

#502 OFFLINE   Paul

Advanced Member

• Edgemember
  • 1968 Inlägg:

Skrivet 27 Sep 2011, 09:41

Visa inläggKamen på 25 Sep 2011, 17:26 sade:

haft en kanondag i varbergstrakten med Paul vilka häftiga omgivningar det är i området paul kommer nog o skriva i sin dagbok hur det gick jag hade iaf 3-4 hugg men ingen landad

En fin dag :)

Bifogad tumbild(er)

• Bifogad bild: IMG_0189.JPG

#503 ONLINE   Västvis

Advanced Member

• Edgemember
  • 2692 Inlägg:

Skrivet 28 Sep 2011, 20:50

Var ute på Getternas Ö, längst ut men rätt grov sjö gjorde att det var svårfiskat där och de platser som man kom åt att kasta på så kändes inget. Hittade en lävik längre in och fick 2 små HÖ på ca 30 cm som återsattes, en del nafs, men tror att de var mindre HÖ de också. Vinden hade avtagit bra ikväll, bara att hoppas sjön lägger sig någerlunda tills imorron. 2 dagar kvar på årets HÖ-fiske, så en ny tur imorron. :)

#504 ONLINE   Västvis

Advanced Member

• Edgemember
  • 2692 Inlägg:

Skrivet 30 Sep 2011, 09:36

Gårdagens fiske var det sista för året efter HÖ. För en dags skull var det lungt längs ut på Getternas Ö, vilket gjorde att det gick att fiska på revet igår. 3 mindre Hö och en massa nafs var gårdagens behållning, när dimman drog in under kvällen så avtog all aktivetet.
Nu blir det persedelvård på HÖ-utrustningen, så allt är i topptrim till 1 April 2012. :)

#505 OFFLINE   backa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 296 Inlägg:

Skrivet 01 Oct 2011, 13:45

Persedelvården lär man hinna med.... ;) ........Perfekt fiskeväder idag :( ......ännu värre,hade varit lättare med 16 sek/m vind idag.Du får väl komma 2-3 mil norrut nästa säsong:Finns oändligt antal underbara platser där.

#506 ONLINE   Västvis

Advanced Member

• Edgemember
  • 2692 Inlägg:

Skrivet 05 Nov 2011, 08:58

Visa inläggbacka på 01 Oct 2011, 13:45 sade:

Persedelvården lär man hinna med.... ;) ........Perfekt fiskeväder idag :( ......ännu värre,hade varit lättare med 16 sek/m vind idag.Du får väl komma 2-3 mil norrut nästa säsong:Finns oändligt antal underbara platser där.

Ja det är väl dags att börja utforska platserna norr om Viskan. :)

#507 ONLINE   Västvis

Advanced Member

• Edgemember
  • 2692 Inlägg:

Skrivet 05 Nov 2011, 09:03

Nu när fisket går på lågsäsong, är det dags att titta till några mindre vattendrag och titta på när HÖ leker, dvs om man hittar platserna i år. Spännande är det iallafall. :)

#508 ONLINE   Västvis

Advanced Member

• Edgemember
  • 2692 Inlägg:

Skrivet 14 Nov 2011, 15:18

Var ute och gick på Getternas Ö i går morse, det var bleke i havet och en massa vak syntes, men kunde ej urskilja vad det var för sorts fisk. Kanske Sik Ir Multe, kul att se att det finns fisk även vid denna tid så nära land. :)

#509 ONLINE   Västvis

Advanced Member

• Edgemember
  • 2692 Inlägg:

Skrivet 30 Nov 2011, 16:00

Tänk att nu är det bara 4 månader kvar tills premiären på Västkusten, man börjar se ljuset i tunneln! :)

#510 OFFLINE   herrhellman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 175 Inlägg:

Skrivet 30 Nov 2011, 17:45

Ja, det är ju inte utan att man längtar tillbaka :wub: hittade ett jättefint ställe med flytringen sista dagarna på säsongen....
Limit your kill

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar