Hoppa till innehåll

.

Eran "finaste" fisk 2006 ?

74 replies to this topic

#61 Gäst_dave1_*

• Guests

Skrivet 01 Feb 2007, 18:46

Jag tog en öring på exakt 2kg på torrfluga (E12 stl 14) på #4 i leavasjokk, vilket är torrflugerekord på öring för mig. Har bild på en extern hd men den var riktigt fin. :D Återutsatt.

#62 OFFLINE   axel

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 121 Inlägg:

Skrivet 01 Feb 2007, 19:31

Måste vara den fina 11 kilos lax som jag lyckades lura nån dag efter premiären i Orkla!!!

#63 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30774 Inlägg:

Skrivet 02 Feb 2007, 07:30

Citat

Måste vara den fina 11 kilos lax som jag lyckades lura nån dag efter premiären i Orkla!!!

Grymt fin  :D

Mvh Sasse
Postad bild

#64 Gäst_åbbe_*

• Guests

Skrivet 02 Feb 2007, 15:52

Min finaste fisk är nog en öring på 1.0 kg som jag tog i Rena i sommras.
Fick den på en E12:a i mörkaste natten.....f@n vad det var behagligt ;D

#65 ONLINE   Perry

Advanced Member

• Edgemember
  • 146 Inlägg:

Skrivet 02 Feb 2007, 16:24

Den här skogsöringen sörplade i sig sjösandsländor i mängder, slutligen även min imitation.

#66 OFFLINE   axel

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 121 Inlägg:

Skrivet 02 Feb 2007, 17:56

Citat

Grymt fin  :D

Mvh Sasse

Tackar Sasse!!

Man börjar känna suget efter en ny säsong igen!!! :D

#67 OFFLINE   schiz

Advanced Member

• Edgemember+
  • 594 Inlägg:

Skrivet 02 Feb 2007, 22:46

Min finaste fisk 2006 blir nog en harr på 38cm som jag fick i torne älv, min hittils största, och en av få, men nedrans fin var den, och ger ju hopp om hur de än större skall se ut :)
Hejunte viktn som ä vikti i länga a längd!

#68 OFFLINE   Stanley

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1654 Inlägg:

Skrivet 05 Feb 2007, 10:27

Har nog lagt ut denna fisk nån gång tidigare, men det kan det vara värt för blankare blir de inte! Ingen jätte men honan på 4,8 är en av de grannaste laxar jag nånsin fått...

#69 OFFLINE   schiz

Advanced Member

• Edgemember+
  • 594 Inlägg:

Skrivet 05 Feb 2007, 10:38

Stanley den där var ju faktiskt riktigt snygg måste jag säga, i min mening den ultimata storleken på silverbitar, då de annars tenderar att se lite groteska ut när de är än större!

#70 OFFLINE   Stanley

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1654 Inlägg:

Skrivet 05 Feb 2007, 11:27

Citat

Stanley den där var ju faktiskt riktigt snygg måste jag säga, i min mening den ultimata storleken på silverbitar, då de annars tenderar att se lite groteska ut när de är än större!

Håller med dig, även om det är klart att jag kunnat tänka mig att byta den mot axels elvakilos tidigare i tråden, som inte direkt går av för hackor.  :o

Det är förresten en jävla tur att fisken är så snygg och miljön så härligt norsk att det väger upp fulheten hos frisyr, klädsel, kroppsställning och andra beläten hos fiskaren på bilden...  ;D

#71 OFFLINE   Wolfis

Edgemedarbetare

• Global Moderator
  • 4694 Inlägg:

Skrivet 05 Feb 2007, 11:32

Citat

Har nog lagt ut denna fisk nån gång tidigare, men det kan det vara värt för blankare blir de inte! Ingen jätte men honan på 4,8 är en av de grannaste laxar jag nånsin fått...
Ja det var en vacker lax...men jag är mera impad av din fiskeklädsel..tofflor,långkallingar å väst  :D ;)

Härlig bild  :)
"Det handlar inte om att kasta långt, utan att presentera flugan för fisken så den nappar."

IMAGO Flyfishing

Flugor.se

#72 OFFLINE   Stanley

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1654 Inlägg:

Skrivet 05 Feb 2007, 12:09

Citat

Ja det var en vacker lax...men jag är mera impad av din fiskeklädsel..tofflor,långkallingar å väst  :D ;)

Härlig bild  :)

;D    Förklaringen är, som du nog förstår, att jag drog av mig vadarbrallorna och gick på land och fiskade. Tanken att jag skulle få fisk värd att plåta i 30-gradig hetta, strålande sol och toklågt vatten slog mig inte ens och sedan blev korten som de blev i glädjen efter fångsten! Alla faktorerna, tillsammans med fotona på mig i den munderingen, ger ett oslagbart minne i alla fall... Tar gärna alla mina laxar i såna kläder och sådant väder!  ;D

#73 OFFLINE   schiz

Advanced Member

• Edgemember+
  • 594 Inlägg:

Skrivet 05 Feb 2007, 12:12

hehe jo vem skulle inte det? :)
Fint kort är det hur som helst, och jag kan verkligen förstå att det ger minnena lite extra glädje att se på det!

#74 OFFLINE   Wolfis

Edgemedarbetare

• Global Moderator
  • 4694 Inlägg:

Skrivet 05 Feb 2007, 12:29

Citat

;D     Förklaringen är, som du nog förstår, att jag drog av mig vadarbrallorna och gick på land och fiskade. Tanken att jag skulle få fisk värd att plåta i 30-gradig hetta, strålande sol och toklågt vatten slog mig inte ens och sedan blev korten som de blev i glädjen efter fångsten! Alla faktorerna, tillsammans med fotona på mig i den munderingen, ger ett oslagbart minne i alla fall... Tar gärna alla mina laxar i såna kläder och sådant väder!  ;D
;D ;D
"Det handlar inte om att kasta långt, utan att presentera flugan för fisken så den nappar."

IMAGO Flyfishing

Flugor.se

#75 OFFLINE   marulken

Advanced Member

• Edgemember
  • 43 Inlägg:

Skrivet 09 Feb 2007, 02:13

2006 fick jag min rekord harr på 50cm, hade ingen våg, och bild blev det inte heller men vilken fight... jag tog den i jaurekaska stora lulevatten på haröra med guldskalle (grön dubing)

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar