Hoppa till innehåll

.

tips för fiske runt simrishamn

3 replies to this topic

#1 Gäst_axen_*

• Guests

Skrivet 04 Feb 2007, 13:53

Hej, skall ner till skånes östra kust och fiska vecka 11. Är en inbiten flugfiskare, fiskar mestadels havsöring på västkusten, men nu skall jag alltså ner och fiska stora öringar.. Jag inser givetvis att det kommer bli svårt att tajma in 4 dagar med hyffsad vind så att man kan flugfiska utan problem, men jag hoppas i alla fall. Jag har för resans skull köpt mig en haspelutrustning oxå.. 10 fots 10-30 grams spö, som jag tänkte ha i reserv.

I och med att det är min första resa till skånes kust så vet jag inte så mycket om fisket där. Jag skulle vilja ha lite allmänna tips om fisket där nere.. Vad är det för drag respektive flugor som gäller?? hemtagning?? djup?? Det vanligaste tipset brukar ju annars vara variation. ;-) Men tänkte bara höra vad ni har för erfarenheter.. Hur rör sig fisken i skåne? Kommer den in i stimm och är inne en stund eller är de inne hela tiden och det bara gäller att hitta dem. Tjänar man på att röra sig mycket längs kuststranden eller stå kvar och nöta på samma ställe en hel dag för att "de slutligen kommer.." ?? Seså, ös på med tips och funderingar!!!
/B.

#2 OFFLINE   Daniel Ewald

Advanced Member

• Edgemember+
  • 4447 Inlägg:

Skrivet 07 Feb 2007, 15:23

Eftersom jag inte är så jätte bra på vart man ska ta vägen här i Skåne så skikar jag därav en länk till dig.
Dessa killarna vet det mesta om kustfisket i Skåne.

http://biphome.spray...tfiskedagboken/

Mvh Daniel
Medarbetare på +FishEco...

#3 Gäst_axen_*

• Guests

Skrivet 09 Feb 2007, 19:01

Tackar så väldigt mycket!!

#4 OFFLINE   Daniel Ewald

Advanced Member

• Edgemember+
  • 4447 Inlägg:

Skrivet 10 Feb 2007, 14:01

Ingen fara :)

Skikar även en länk till en tråd på edge.
Där jag tror att dom mer än gärna hjälper till :)
http://www.edgeflyfishing.com/forum/index....863.0;topicseen

Mvh Daniel
Medarbetare på +FishEco...

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar