Hoppa till innehåll

.

När blir man mätt......

41 replies to this topic

#1 OFFLINE   guldskallen

Advanced Member

• Edgemember
  • 5195 Inlägg:

Skrivet 07 Feb 2007, 21:47

Nytt tält, nya spön, flera rullar, nya linor, mera bind mtrl......................när blir man "mätt/klar".

Jag sitter varje vinter och lovar min fru att nu är det färdig handlat för min del..........JAG HAR ALLT JAG BEHÖVER.

Men tro det eller ej, det dyker alltid upp nya saker som jag bara måste ha (börjar känna mig som en golfare)

Är det bara jag som lider av denna sjukdom???????

Guldskallen
You never walk alone!

#2 OFFLINE   Uigeadail

Advanced Member

• Edgemember+
  • 28081 Inlägg:

Skrivet 07 Feb 2007, 22:11

He, he, he......nädu....här är det lika illa...... ::)

Har 4 spön och 3 rullar på ingång i år....och jag har också sagt...att jag har allt behöver.... ;)

Har nu sagt att efter dom här grejorna (+ ett par småsaker..)...så är det färdigt..... ::) 8)

Ps. Jag är dessutom golfare....... ::)

Uigeadail
Pain is temporary...glory is forever.......Trout Bum & Bamboozer....Boogieman...Whisky Exorcist....Mora/Älvdalen.....oerhört välbevarad & synnerligen vacker 49-åring....Hillbilly Pro Staff.
"I am haunted by waters"
http://www.alvdalenfiske.se/

#3 Gäst_P-A_*

• Guests

Skrivet 07 Feb 2007, 22:15

Mätt??
??? ??? ???

;) ;D

#4 OFFLINE   schiz

Advanced Member

• Edgemember+
  • 594 Inlägg:

Skrivet 07 Feb 2007, 22:51

Såna här trådar är rätt sköna att läsa, jag äger nämligen bara ett spö, och en rulle, väldigt lite andra saker.. men jag drömmer ju såklart om spöarsenalen med iaf tre olika klasser, med matchande rullar, och extra spolar med ollika linor.. olika vadare, och olika bindset för hemmet, bilen och tältet, olika tält med olika sovsäckar, med olika kampingutrustning.. ja listan kan nog göras ganska lång skulle jag tro men jag nöjjer mig med att svara nej, man blir aldrig nöjd. :)
Hejunte viktn som ä vikti i länga a längd!

#5 OFFLINE   Oops

Advanced Member

• Edgemember+
  • 8851 Inlägg:
  • Location:Hummer är den ultimata troutmobilen, bensinsnål och miljömärkt

Skrivet 07 Feb 2007, 23:00

Jag har inte allt jag behöver..... :-
Men jag vet inte vad jag saknar ;D

::)
I fish, drink lousy whisky, and I want food at a proper shedule.
A bit too old, but not dead yet.
I have a bad temper but I love my friends.
I hate negative people
I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.

#6 OFFLINE   Oops

Advanced Member

• Edgemember+
  • 8851 Inlägg:

Skrivet 07 Feb 2007, 23:04

Citat

Såna här trådar är rätt sköna att läsa, jag äger nämligen bara ett spö, och en rulle, väldigt lite andra saker.. men jag drömmer ju såklart om spöarsenalen med iaf tre olika klasser, med matchande rullar, och extra spolar med ollika linor.. olika vadare, och olika bindset för hemmet, bilen och tältet, olika tält med olika sovsäckar, med olika kampingutrustning.. ja listan kan nog göras ganska lång skulle jag tro men jag nöjjer mig med att svara nej, man blir aldrig nöjd. :)
Det kommer......Du har ju tiden framför Dig.... ;) ;D ;D
Vi som har framtiden bakom oss har det värre..... ::) ;D ;D
I hate negative people
I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.

#7 OFFLINE   HW

Advanced Member

• Edgemember
  • 1026 Inlägg:

Skrivet 07 Feb 2007, 23:17

Citat

Spelar ingen roll. Finns alltid något mer du kommer på när listan är avbockad. Exempelvis kan de där extraspolarna lätt bli extrarullar, en fjärde och femte klass behövs nog ::) osv. Dessutom har du minst en hoppy till att pyssla om.

#8 OFFLINE   HåkanViskafors

Edgemedarbetare

• Edge Moderator
  • 10918 Inlägg:

Skrivet 07 Feb 2007, 23:18

Klar ???

Det är nog då dom gräver ner mig.....
Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven!

Pappersvändare från Borås, född -66

Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION

#9 OFFLINE   schiz

Advanced Member

• Edgemember+
  • 594 Inlägg:

Skrivet 07 Feb 2007, 23:21

Citat

Det kommer......Du har ju tiden framför Dig....  
Vi som har framtiden bakom oss har det värre.....  

Haha jo kanske är det så att det är värre för er med lite mer.. efrarenhet! ;)
Dock har jag på känn att framtiden är god åt oss alla :)

#10 OFFLINE   schiz

Advanced Member

• Edgemember+
  • 594 Inlägg:

Skrivet 07 Feb 2007, 23:23

Citat

Spelar ingen roll. Finns alltid något mer du kommer på när listan är avbockad. Exempelvis kan de där extraspolarna lätt bli extrarullar, en fjärde och femte klass behövs nog  osv. Dessutom har du minst en hoppy till att pyssla om.

Haha jo den där andra hobbyns mamma sa precis att hon vill ha en BMW nånting.. ;)

#11 OFFLINE   Svampkatten

Advanced Member

• Edgemember+
  • 4375 Inlägg:

Skrivet 07 Feb 2007, 23:40

Citat

I hear ya !
Varför bara fastna med en fiskemetod mete,fluga,spinn allt kan man faktiskt fånga fisk på

#12 OFFLINE   Fore

Advanced Member

• Edgemember
  • 1056 Inlägg:

Skrivet 07 Feb 2007, 23:50

När man tror att man har allt man behöver så saknar man det man inte behöver .. det är väl härligt att vara utrustningsintresserad.
Man blir mätt för stunden sen kurrar det igen och den där härliga hungerkänslan infinner sig igen. ;D :P
Utrustningsbullemi kanske ???
Lasse Bröms Åkersberga

#13 OFFLINE   Flisan

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1263 Inlägg:

Skrivet 08 Feb 2007, 06:15

Det tar aldrig slut....... ;D ;D

Kommer alltid något nytt (eller gammalt) som skapar en oemotståndeligt "vill-ha" begär......

Och det stillar man....... ;D
"Att försöka är det första steget mot misslyckande"

Homer Simpson

Fiska med Flisan

#14 Gäst_Håkke_*

• Guests

Skrivet 08 Feb 2007, 07:06

Jag börjar faktiskt bli rätt nöjd :)
Jag skulle kunna tänka mig ett lättare tvåhansspö men eftersom det inte lär bli så många fiskedagar i sommar så får det nog vara några år. Har levt hårt med prylhysteri inom både fiske och skidåkning under åtminstone 10 år nu och börjar faktiskt ledsna. Det tar för mycket tid och det säljs för mycket skit så nu försöker jag lägga mer energi på själva fisket och skidåkningen :)
Det kan ha att göra med tillökningen till familjen, så det kanske är svaret på din fråga. Skaffa en bebis av kött och blod  ;D

#15 OFFLINE   Hurtig

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1968 Inlägg:

Skrivet 08 Feb 2007, 11:01

Mätt kan man väl känna sig ibland, men det är ju bara en tidsfråga innan man blir hungrig igen.....

Personligen hamnar jag oftast i köp-mode under vintern, och just innan säsongen drar igång.... månne är det ett sätt att lindra abstinensen.....

Och Du vet väl att Du ska handla lokalt......
"Vi simmar alla i samma båt"

#16 OFFLINE   Falkas

Edgemedarbetare

• Edge Moderator
  • 2679 Inlägg:

Skrivet 08 Feb 2007, 11:27

Ja, fy tjyven vad pengar det går varje vinter. Köpte precis ett Harvest Traveller 9" #6. Vad ska jag ha det till? Kom gärna med tips .
Olof - 29årig Örebroare
Falkasfiske.se

#17 OFFLINE   schiz

Advanced Member

• Edgemember+
  • 594 Inlägg:

Skrivet 08 Feb 2007, 12:43

Citat

Ja, fy tjyven vad pengar det går varje vinter. Köpte precis ett Harvest Traveller 9" #6. Vad ska jag ha det till? Kom gärna med tips .

Om du finner någon med ett likadant spö kan ni alltid ha långdistansfäktning! :)

#18 OFFLINE   Njord

Advanced Member

• Edgemember
  • 1966 Inlägg:

Skrivet 08 Feb 2007, 12:53

Citat

Tradera? Jag var sugen på det där, men hejdade mig.  ::)

#19 Gäst_åbbe_*

• Guests

Skrivet 08 Feb 2007, 13:56

Mätt kommer man nog aldrig att bli för att det har ju en förmåga att dyka upp nya saker hela tiden. Och så länge det gör det så kommer man nog att forsätta att handla.

Och är det inte nya saker som man behöver så kan man ju jaga efter gammla också....ska själv fösöka få tag på lite äldre prylar som man kan dekorera fiskerummet med här hemma :)

#20 OFFLINE   Falkas

Edgemedarbetare

• Edge Moderator
  • 2679 Inlägg:

Skrivet 08 Feb 2007, 15:11

Citat

Tradera? Jag var sugen på det där, men hejdade mig.  ::)

Jajjemen, Tradera. Har ju inte vunnit än. Men han hade det ute för 1400kr för några dagar sedan utan ett enda bud. Så är ganska säker på att jag vinner.

Bra spö eller?
Olof - 29årig Örebroare
Falkasfiske.se

#21 OFFLINE   Njord

Advanced Member

• Edgemember
  • 1966 Inlägg:

Skrivet 08 Feb 2007, 16:01

Citat

Jajjemen, Tradera. Har ju inte vunnit än. Men han hade det ute för 1400kr för några dagar sedan utan ett enda bud. Så är ganska säker på att jag vinner.

Bra spö eller?

Har inte testat just Traveller spöet. Dom andra modellerna är mycket trevliga.  :)

#22 OFFLINE   Sommar

Advanced Member

• Edgemember+
  • 3597 Inlägg:

Skrivet 08 Feb 2007, 17:30

"Om du vill göra en man lycklig, så öka inte hans rikedomar utan ta ifrån honom hans begär" / Epikuros

Postad bild

#23 OFFLINE   Oops

Advanced Member

• Edgemember+
  • 8851 Inlägg:

Skrivet 08 Feb 2007, 17:45

Den som har mest prylar när han dör vinner.... ;D
I hate negative people

#24 Gäst_smoltas_*

• Guests

Skrivet 08 Feb 2007, 18:00

Citat

I allafall de som lider av  självhävdelse och dödsångest?  ::)

#25 Gäst_TD_*

• Guests

Skrivet 08 Feb 2007, 18:03

Är mätt , men så fort jag kommer in i en välsorterad fiskeaffär är det som om jag saknar allt, var inne o skulle köpa en ny flugask idag, kom ut med Chestpack, sockor till vadarskorna, ny flugask, lite bind material osv, jag förstår spelmissbrukare.......

#26 Gäst_åbbe_*

• Guests

Skrivet 08 Feb 2007, 18:15

Min känsla är att om det inte var någon vinter så skulle jag nog inte köpa hälften så mycket pinaler. Men faktum är att det varje år kommer en vintern så då måste man ju ha något att göra. Då blir det att man går och klurar på vad man ska göra för att kunna få mer fisk, och det brukar sluta med att jag kommer på att om jag har just den där saken så kommer nästa säsångs fiske gå som en dans ;D

Har väll en känsla av att det inte bara jag som resonerar på det sättet ;)

#27 Gäst_P-A_*

• Guests

Skrivet 08 Feb 2007, 19:02

Citat

Vaknat på fel sida??
:D :D

#28 OFFLINE   Flisan

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1263 Inlägg:

Skrivet 08 Feb 2007, 19:14

Citat

;D ;D ;D

Och man har ju inte heller någon nytta av fickorna på den sista kostymen.........
"Att försöka är det första steget mot misslyckande"

Homer Simpson

Fiska med Flisan

#29 OFFLINE   Oops

Advanced Member

• Edgemember+
  • 8851 Inlägg:

Skrivet 08 Feb 2007, 23:39

Citat

Lidandet i denna grottekvarn danar karaktären... 8)  För min del är det en njutning............ ;D ;D
I hate negative people

#30 OFFLINE   Wolfis

Edgemedarbetare

• Global Moderator
  • 4694 Inlägg:

Skrivet 09 Feb 2007, 00:00

Liten sugen är man alltid  ;)

Ett av Loops nya Multi spö skulle nog må gött av en fisketur med mig  :D

Men iofs så får jag säkert en å annan firre på det spö som jag hade med mig ifjol..kanske  8)
"Det handlar inte om att kasta långt, utan att presentera flugan för fisken så den nappar."

IMAGO Flyfishing

Flugor.se

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar