Hoppa till innehåll

.

När blir man mätt......

41 replies to this topic

#31 OFFLINE   schiz

Advanced Member

• Edgemember+
  • 594 Inlägg:

Skrivet 09 Feb 2007, 00:08

Citat

Men iofs så får jag säkert en å annan firre på det spö som jag hade med mig ifjol..kanske 

Vågar du chansa?! ;D
Hejunte viktn som ä vikti i länga a längd!

#32 OFFLINE   Wolfis

Edgemedarbetare

• Global Moderator
  • 4694 Inlägg:

Skrivet 09 Feb 2007, 00:10

Citat

Vågar du chansa?! ;D
Har några månader kvar att fundera på detta  ;) ;D
"Det handlar inte om att kasta långt, utan att presentera flugan för fisken så den nappar."

IMAGO Flyfishing

Flugor.se

#33 OFFLINE   schiz

Advanced Member

• Edgemember+
  • 594 Inlägg:

Skrivet 09 Feb 2007, 00:14

Hehe och tur är väl kanske det.. :)
Hejunte viktn som ä vikti i länga a längd!

#34 OFFLINE   Fore

Advanced Member

• Edgemember
  • 1056 Inlägg:

Skrivet 09 Feb 2007, 11:10

Citat

Den som har mest prylar när han dör vinner.... ;D
Jag är med i den tävlingen och siktar på "pallen" men top 10 är ok.
"Målet är sällan målet, det är vägen till målet som är det egentliga målet"
Lasse Bröms Åkersberga

#35 OFFLINE   Uigeadail

Advanced Member

• Edgemember+
  • 28081 Inlägg:

Skrivet 09 Feb 2007, 11:16

Också med..... :D

...men.....det är bara en som vinner...alla andra kommer sist..... ;) 8)
Pain is temporary...glory is forever.......Trout Bum & Bamboozer....Boogieman...Whisky Exorcist....Mora/Älvdalen.....oerhört välbevarad & synnerligen vacker 49-åring....Hillbilly Pro Staff.
"I am haunted by waters"
http://www.alvdalenfiske.se/

#36 OFFLINE   Flisan

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1263 Inlägg:

Skrivet 09 Feb 2007, 11:19

Citat

Också med..... :D

...men.....det är bara en som vinner...alla andra kommer sist..... ;) 8)

Det är inte alltid vinsten som räknas........det kan räcka med att kämpa väl..... ;) :D :D
"Att försöka är det första steget mot misslyckande"

Homer Simpson

Fiska med Flisan

#37 OFFLINE   Bigsalmon

Edgemedarbetare

• Global Moderator
  • 7227 Inlägg:

Skrivet 09 Feb 2007, 12:03

Felet är att vi fiskar för lite!

Det blir alldeles för mycket tid över för funderingar kring vad som saknas och behövs. Alldeles för mycket tid för besök på webbshoppar. Kanske hinner vi slinka in i någon butik irl också, på väg mellan två möten. Om vi fiskade lika mycket som vi tänker och snackar fiske skulle vi bara ha tid att använda de grejer vi har, och antagligen vara dj-igt nöjda med det!

Prylarna är helt enkelt ett substitut för fiske! Ett kul substitut, men fortfarande ett substitut...  ;)

Ärligt talat - inte f-n hinner jag använda alla grejer jag köper i en omfattning som rättfärdigar inköpet...

#38 OFFLINE   PatrikN

Advanced Member

• Edgemember
  • 4623 Inlägg:

Skrivet 09 Feb 2007, 12:07

Citat

Jag börjar faktiskt bli rätt nöjd :)
Jag skulle kunna tänka mig ett lättare tvåhansspö men eftersom det inte lär bli så många fiskedagar i sommar så får det nog vara några år. Har levt hårt med prylhysteri inom både fiske och skidåkning under åtminstone 10 år nu och börjar faktiskt ledsna. Det tar för mycket tid och det säljs för mycket skit så nu försöker jag lägga mer energi på själva fisket och skidåkningen :)
Det kan ha att göra med tillökningen till familjen, så det kanske är svaret på din fråga. Skaffa en bebis av kött och blod  ;D

:wow) :)
"Att tillstå att man misstagit sig, är bara att erkänna att jag idag är klokare än igår.

Stöd Fiskejournalen

#39 OFFLINE   fredda

Member

• Members
  • PipPip
  • 28 Inlägg:

Skrivet 09 Feb 2007, 12:28

Jag har fått börja om från början i fjol hade jag packat husvagnen och skulle ut på en fiske resa, på morgonen är det någon j....la pundarskalle som snott allt i vagnen japp allt mat kläder stolar fiske sakerna. Så denna vinter har varit rolig nya flugor det är ju några spön rullar m.m. så just nu är jag inte mätt på grejor..behöver allt nytt.

skit fiske på alla...

#40 OFFLINE   Uigeadail

Advanced Member

• Edgemember+
  • 28081 Inlägg:

Skrivet 09 Feb 2007, 12:41

Citat

Felet är att vi fiskar för lite!

Det blir alldeles för mycket tid över för funderingar kring vad som saknas och behövs. Alldeles för mycket tid för besök på webbshoppar. Kanske hinner vi slinka in i någon butik irl också, på väg mellan två möten. Om vi fiskade lika mycket som vi tänker och snackar fiske skulle vi bara ha tid att använda de grejer vi har, och antagligen vara dj-igt nöjda med det!

Prylarna är helt enkelt ett substitut för fiske! Ett kul substitut, men fortfarande ett substitut...  ;)

Ärligt talat - inte f-n hinner jag använda alla grejer jag köper i en omfattning som rättfärdigar inköpet...

Du har nog rätt..... ;)
Det är väl dom här 6 månaderna med vinter....som ger oss all denna tid att drömma, fundera, läsa tidningar, kolla på nätet, shoppa nytt...osv, osv......... ::)
Om man kunde fiska året runt....skulle man ju i alla fall ha en chans...att hinna använda allt.... 8) ::)
Pain is temporary...glory is forever.......Trout Bum & Bamboozer....Boogieman...Whisky Exorcist....Mora/Älvdalen.....oerhört välbevarad & synnerligen vacker 49-åring....Hillbilly Pro Staff.
"I am haunted by waters"
http://www.alvdalenfiske.se/

#41 OFFLINE   jeppe

Advanced Member

• Edgemember+
  • 2586 Inlägg:

Skrivet 09 Feb 2007, 13:07

Jag försöker att inte fiska så mycket för att vila min armbåge ( :(  ). Det blir ganska lätt att jag cyklar in om shopen på vägen hem från jobb. Har fyra!!! inom 10 min cykelavstånd...
www.medfluga.se

#42 OFFLINE   Hurtig

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1968 Inlägg:

Skrivet 09 Feb 2007, 14:24

Citat

Jag har fått börja om från början i fjol hade jag packat husvagnen och skulle ut på en fiske resa, på morgonen är det någon j....la pundarskalle som snott allt i vagnen japp allt mat kläder stolar fiske sakerna. Så denna vinter har varit rolig nya flugor det är ju några spön rullar m.m. så just nu är jag inte mätt på grejor..behöver allt nytt.

:o  :o  :o

Vilken mardröm!

>:(  >:(  >:(
"Vi simmar alla i samma båt"

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar