.
Medan giftet verkar…
#2 OFFLINE
Skrivet 17 Feb 2007, 08:36
(provade detta i höstas......)
#3 OFFLINE
Skrivet 17 Feb 2007, 08:48
Citat
(provade detta i höstas......)
Åh va kul fan jag skulle nog ha blivit helt galen sen hade jag inte fiskat nå mer den säsongen för blire så så e det nog inte menat att man ska fiska hehehe...
Själv hatar jag att dra av bindtråden när man ska linda in sista ´hacklet o avsluta flugan....
/ Danne
#4 OFFLINE
Skrivet 17 Feb 2007, 09:06
Citat
Själv hatar jag att dra av bindtråden när man ska linda in sista ´hacklet o avsluta flugan....
/ Danne
Tack och lov så var det goda vänner med på trippen, så jag fick lånat ihop prylar till slut...... :D
Tyvärr regnade det stora deklar av dagen, så jag såg ut som pissvåt raggsocka efter ett tag......
Nu var det "bara" regnbåge som skulle fiskas, så jag tillbringade en hel del av tiden med att "passa elden"..... ;)
Men av klickbara alternativ, så svider nog fasiken 3:an värst..... :-
#5 OFFLINE
Skrivet 17 Feb 2007, 09:50
Pappersvändare från Borås, född -66
Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION
#6 OFFLINE
Skrivet 17 Feb 2007, 10:07
IMAGO Flyfishing
Flugor.se
#8 Gäst_john (piteå)_*
Skrivet 17 Feb 2007, 10:14
Citat
Tyvärr regnade det stora deklar av dagen, så jag såg ut som pissvåt raggsocka efter ett tag......
Nu var det "bara" regnbåge som skulle fiskas, så jag tillbringade en hel del av tiden med att "passa elden"..... ;)
Men av klickbara alternativ, så svider nog fasiken 3:an värst..... :-
#9 OFFLINE
Skrivet 17 Feb 2007, 10:43
Citat
:-[ ;D ;D ;D
Jodå, det finns regnbågsvatten på betydligt närmre håll (har väl ett par km till det närmsta...), men denna gången var det en utflykt/tripp/äventyr framförallt tänkt för klubbens juniorer....
#10 Gäst_john (piteå)_*
Skrivet 17 Feb 2007, 10:50
Citat
Jodå, det finns regnbågsvatten på betydligt närmre håll (har väl ett par km till det närmsta...), men denna gången var det en utflykt/tripp/äventyr framförallt tänkt för klubbens juniorer....
Har dock betydligt längre till Regnbågsvatten...
#11 OFFLINE
Skrivet 17 Feb 2007, 10:55
Citat
Har dock betydligt längre till Regnbågsvatten...
;D ;D :-* :-*
Ingen fara.......!! :D
Men Du kan tro att jag kände mig snopen när jag började klä om, och insåg att jackan hängde kvar hemma........och det gjorde ju inte saken bättre heller, att asken var full av nya, skojiga mönster som skulle provas och visa sig vara riktiga "dräpare" på båge.........
Kan nämna att dom fortfarande är otestade... ;)
#12 OFFLINE
Skrivet 17 Feb 2007, 10:56
Citat
IMAGO Flyfishing
Flugor.se
#13 OFFLINE
Skrivet 17 Feb 2007, 10:58
Citat
:o :o :o
Stöd Fiskejournalen
#14 OFFLINE
Skrivet 17 Feb 2007, 11:02
Citat
IMAGO Flyfishing
Flugor.se
#15 OFFLINE
Skrivet 17 Feb 2007, 11:05
Citat
Stöd Fiskejournalen
#16 Gäst_john (piteå)_*
Skrivet 17 Feb 2007, 11:10
Citat
Ingen fara.......!! :D
Men Du kan tro att jag kände mig snopen när jag började klä om, och insåg att jackan hängde kvar hemma........och det gjorde ju inte saken bättre heller, att asken var full av nya, skojiga mönster som skulle provas och visa sig vara riktiga "dräpare" på båge.........
Kan nämna att dom fortfarande är otestade... ;)
Jag och farsan skulle, för många år den, ut på årets första fisketur. Jag var ganska ny på flugfiske så farsan var extra nogrann med att inte "sabba" mitt intresse, vi körde ca: 20 mil till ett fint ställe. Vi hade med oss god mat, moskoselskåta och fiskesug. När vi kom fram var stället stendött, inte ett liv men vi hade ju iaf god mat och tak över huvudet. Helvetet började när vi gjorde mat, han spillde ut allt i elden, vi hade glömt myggmedel (och tror mig det fanns mygg som satan!), vi hade inget toapapper, vi hade med oss fel flugaskar, ena luftmadrassen var paj och som sagt inte en fisk inom synhåll. Klockan 01.30 packade vi och for hem...Hade jag varit äldre hade vi nog stannat men farsan ville som sagt inte skrämma bort mig från fisket...
Det var en skit tur...
#18 OFFLINE
Skrivet 17 Feb 2007, 14:22
Citat
Är det för att man är så tokfokuserad på själva fisket att man inte kan tänka som vanligt, eller är det nån slags magisk kraft som prövar oss fiskare?? :-
Jag hoppas att det är en magisk kraft (så man har någon/något annat att skylla på) men tror nog att det ändå är det förstnämnda...... ;)
#19 OFFLINE
Skrivet 17 Feb 2007, 17:26
Annars så står att köra fotten i gräsklipparen så man inte kan fiska på hela sommaren och när man väl tvingat ner foten i vadarna och promenerat ett par km med mkt ömmande fot så upptäcker man att man tagit med fel top till spöet :-[ hade med ul spötoppen till #6 vad gör man då?? jo man knyter ihop fanskapet med lite gröve tafs som fanns att tillgå i väskan...
Det gick inte alls eller nu ljuger jag man fick ju ut lite lina men det vart inte mkt fiske däremot så gjorde det inte så jäkla mkt nu när man tänker tillbaka på det bara saken att äntligen sitta där vid vattnet gjorde att man uthärdade promenaden tillbaka och smärtan som foten ställde till med näst följande dagar...
Ps. I sommar klipper jag gräsmattan med handjagare och stålhätte skor ;) Ds.
#20 OFFLINE
Skrivet 17 Feb 2007, 17:36
Citat
Har du ingen kärring? ;D
#22 OFFLINE
Skrivet 17 Feb 2007, 17:47
Citat
??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
#24 OFFLINE
Skrivet 17 Feb 2007, 18:21
#26 OFFLINE
Skrivet 19 Feb 2007, 20:12
Toapapper? det finns ju mossa man är väl uppvuxen i skogen.
Låter jag som en messerschmidt, nu ska ni få höra vad jag gjorde våren -06. Jag tappade en skarpslipad brödkniv över höger stortå och skar av senan på ovansidan (sjukskriven 6 veckor) min sambo köper bara färdigskivat nu....
#27 OFFLINE
Skrivet 19 Feb 2007, 21:55
Det som retar mig var att jag höll i mitt reserv spö innan vi skulle gå iväg, men bestämde mig för att inte "släpa" på ett extra spö!!!
Guldskallen
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar