Hoppa till innehåll

.

När man inte kan flugfiska!

7 replies to this topic

#1 OFFLINE   Sommar

Advanced Member

• Edgemember+
  • 3597 Inlägg:

Skrivet 23 Feb 2007, 21:33

Hur står ni alla ut när vintern är här och man inte kan få doppa flugan. Nu i helgen blir nog första helgen detta år jag inte kan ta mig ut och fiska.  :'( Nu för tiden bor jag i Skåne och kan för det mesta fiska året runt med fluga. Men alla norrlänningar - vad gör ni halva året. Jag får panik om jag inte får fiska varje vecka. Säg nu inte - J-LA SÖRLÄNNING. Jag har bott 6 år i Lappland men vintrarna är ett stort svart hål i mitt fiskeminne. Vad gjorde jag egentligen dessa månader?  ???

Postad bild

#2 Gäst_Team Slan - Moset_*

• Guests

Skrivet 23 Feb 2007, 21:43

Citat

Hur står ni alla ut när vintern är här och man inte kan få doppa flugan. Nu i helgen blir nog första helgen detta år jag inte kan ta mig ut och fiska.  :'( Nu för tiden bor jag i Skåne och kan för det mesta fiska året runt med fluga. Men alla norrlänningar - vad gör ni halva året. Jag får panik om jag inte får fiska varje vecka. Säg nu inte - J-LA SÖRLÄNNING. Jag har bott 6 år i Lappland men vintrarna är ett stort svart hål i mitt fiskeminne. Vad gjorde jag egentligen dessa månader?  ???

Sök på SKÅL eller MALT i forumet så kommer du nog ett svar på spåren...  ;D

#3 Gäst_Noro_*

• Guests

Skrivet 23 Feb 2007, 21:55

Ligger ute på isen och fryser ;D, och tänker på varmare tider. Nja, riktigt så illa är det inte, när ska man annars ha tid att fylla upp flugfrådet ;).

#4 OFFLINE   Wolfis

Edgemedarbetare

• Global Moderator
  • 4694 Inlägg:

Skrivet 23 Feb 2007, 21:55

Citat

8)
"Det handlar inte om att kasta långt, utan att presentera flugan för fisken så den nappar."

IMAGO Flyfishing

Flugor.se

#5 OFFLINE   JR

Advanced Member

• Edgemember
  • 2110 Inlägg:

Skrivet 23 Feb 2007, 21:57

Svaret måste bli " Pimpla " :D
Antingen med balanspirkar eller med andra
saker där balansen blir betydligt sämre ;) ;D

#6 OFFLINE   heika

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 345 Inlägg:

Skrivet 23 Feb 2007, 22:08

Citat

toppfågeljakt är ju ett J-vla kul sätt att fördriva tiden på. Sen finns det ju "annat" man kan doppa om man är doppsugen;D
Nattfiske efter havsöring

#7 OFFLINE   JuneFly

Advanced Member

• Edgemember
  • 5154 Inlägg:

Skrivet 23 Feb 2007, 22:14

Citat

Sök på SKÅL eller MALT i forumet så kommer du nog ett svar på spåren...   ;D
;D ;D ;D ;D
><((((º> ~ I dag är det en ny dag med nya möjligheter ~ <º))))><

#8 OFFLINE   Uigeadail

Advanced Member

• Edgemember+
  • 28081 Inlägg:

Skrivet 24 Feb 2007, 02:19

;D ;D ;D
Pain is temporary...glory is forever.......Trout Bum & Bamboozer....Boogieman...Whisky Exorcist....Mora/Älvdalen.....oerhört välbevarad & synnerligen vacker 49-åring....Hillbilly Pro Staff.
"I am haunted by waters"
http://www.alvdalenfiske.se/

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar