Hoppa till innehåll

.

Veckans fisk - vecka 34

13 replies to this topic

#1 OFFLINE   Jonas

Kick Ass - Hero Member

• Root Admin
  • 5606 Inlägg:

Skrivet 23 Aug 2007, 20:55

Just nu pågår tjugoförsta tävlingsperioden, v.34 måndag - söndag.

För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden.

Bilder på fisk som deltar från vecka 34 ska laddas upp i angiven tråd senast måndag v.35. Vinnaren v.34 publiceras senast onsdag kl 21:00 v.35.

Man kan delta med alla typer av fiskaarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga.

Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga en veckans fisk keps.

För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering.

Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potensial i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna.

Juryns består av åtta forummedlemmar och juryns beslut kan inte överklagas.

Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset, en "Veckans fisk" keps skickas så snart vi fått vinnarens adress.

------------------------------------------------------------

För att delta i tävlingen vecka 34 ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd.
Sista tid för uppladdning är måndag v.35 kl 24:00.

Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset, en "Veckans fisk" keps skickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera 1-5 veckor beroende på omständigheter. (ev längre under semestertider)

Lycka till!
Jonas Nordigårds
www.edgeflyfishing.com
Vänliga hälsningar
Jonas Nordigårds
www.edgeflyfishing.com

#2 OFFLINE   deepbay

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 57 Inlägg:

Skrivet 25 Aug 2007, 12:39

fin öring fångad i strömmande vatten i arjeplogsfjällen en mörk natt, efter ca 30 min kamp kunde den landas.
nytt pers på fluga i strömmande vatten
vikt 1,1 längd ca 51cm, fångad på loop black line 5-6 0,15 tafs och en grå zonker längst ut.
Palt

#3 Gäst_josc72_*

• Guests

Skrivet 25 Aug 2007, 22:03

Efter att ha flytt en tom Medstugeå drog jag och Frode till indalsälven. Ett lyckat drag. Min öring tog en torr Europa-12 i skymningen. Den vägde 1,71 kg (felet rättat) på en Rappalavåg och var 61 cm. Tror nog att den egentligen bara vägde 1,5 kg om man räknar bort de två STORA råttorna i magen. Antagligen var det därför den även kändes lite slö. Skall binda upp några feta råttimitationer till nästa fisketur.....

#4 OFFLINE   Bigsalmon

Edgemedarbetare

• Global Moderator
  • 7060 Inlägg:

Skrivet 25 Aug 2007, 22:08

Härliga fiskar båda två!

Men Josc, du måste ha skrivit fel vikter. Vad vägde fisken med resp utan råttor...?

#5 Gäst_josc72_*

• Guests

Skrivet 25 Aug 2007, 22:30

Ja, det skall vara 1,71 kg med råttorna och inte 1,17. Resten är bara på en höft men det var stora råttor. Jag har inte vägt den urtagen. Har inte helt koll med fingrarna över tangenterna alltid.

#6 OFFLINE   DojDoj

Advanced Member

• Edgemember
  • 2836 Inlägg:

Skrivet 26 Aug 2007, 09:31

Grann fisk... :) Det är väl vad fisken vägde innan du rensade som räknas.

#7 OFFLINE   Hartman

Advanced Member

• Edgemember+
  • 536 Inlägg:

Skrivet 28 Aug 2007, 20:38

Glupsk rackare! Trodde mest det var gäddor som tog råttor. Där ser man. Grattis till fin fisk!

#8 OFFLINE   halleman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 42 Inlägg:

Skrivet 28 Aug 2007, 21:34

arjeplogs röding på 1.4 kg, tagen på en variant av europa-12:a, tror den var ganska prick 50 cm.
hade precis tänkt ge upp när jag såg den vaka i strandkanten, ut med flugan och ett försiktigt vak sen satt den. tog ca 10 min innan den låg på land.

#9 OFFLINE   halleman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 42 Inlägg:

Skrivet 29 Aug 2007, 14:54

läser nu att firren måste vara fångad under samma vecka, och det är ju inte min. :- så tar tillbaka det inlägget.

#10 Gäst_P-A_*

• Guests

Skrivet 29 Aug 2007, 15:10

Fina fiskar ni fått pöjkar. Grattis till fångsterna.
Mvh P-A ;D ;D

#11 OFFLINE   Jonas

Kick Ass - Hero Member

• Root Admin
  • 5606 Inlägg:

Skrivet 29 Aug 2007, 17:27

noterat.

Citat

läser nu att firren måste vara fångad under samma vecka, och det är ju inte min. :- så tar tillbaka det inlägget.

Vänliga hälsningar
Jonas Nordigårds
www.edgeflyfishing.com

#12 OFFLINE   Jonas

Kick Ass - Hero Member

• Root Admin
  • 5606 Inlägg:

Skrivet 29 Aug 2007, 17:30

Vi gratulerar till vinsten av veckans fisk!  8)

Fin firre.

IMá eller maila din adress så kommer kepsen med posten.
(ska försöka skicka en laddning kepsar imorgon så det är bra om du är snabb ;) )

/Jonas

Citat

Efter att ha flytt en tom Medstugeå drog jag och Frode till indalsälven. Ett lyckat drag. Min öring tog en torr Europa-12 i skymningen. Den vägde 1,71 kg (felet rättat) på en Rappalavåg och var 61 cm. Tror nog att den egentligen bara vägde 1,5 kg om man räknar bort de två STORA råttorna i magen. Antagligen var det därför den även kändes lite slö. Skall binda upp några feta råttimitationer till nästa fisketur.....

Vänliga hälsningar
Jonas Nordigårds
www.edgeflyfishing.com

#13 OFFLINE   Flisan

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1257 Inlägg:

Skrivet 29 Aug 2007, 17:53

Grattis Josc!!  :D :D
"Att försöka är det första steget mot misslyckande"

Homer Simpson

Fiska med Flisan

#14 Gäst_josc72_*

• Guests

Skrivet 03 Sep 2007, 12:38

Tack, va kul !!
Adressen: Johan oscarsson, Friggs väg 2, 83043 Ås

Men, snabb ? Nej, jag har fått min nya kajak (den är snabb) och har inte haft tid att kolla datorn. Först nu tillbaka få operationsavdelningen med patienten äntligen sovandes kommer adressen. Hoppas det går bra i alla fall.

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar