.
Kilsbergens Ädelfiskevatten (Karlsdal/Villingsberg)
Started By Freddeponken, 2008 01 10, 02:06
493 replies to this topic
#64 OFFLINE
Skrivet 30 Jan 2008, 02:07
Citat
Nån som vet hur isläget ser ut? Suget i kastarmen börjar bli rätt akut! Vill vädra mitt Perfectionist.
/marko
/marko
skulle nog tippa på is då det var det i lördags. svarttjärn kan ha gått upp lite mer än dem bilderna jag la ut.
Men nu är det hyffsat milt och blåsigt så isen försvinner nog snart om det inte blir minus igen.
Flyfishing addicts of sweden
#66 OFFLINE
Skrivet 30 Jan 2008, 07:07
Jaså du bygger själv splitcanespön, det var roligt. När det gäller isläget så tor jag det blir kallt igen eftersom tempen kryper nedåt. Blir dock inget besök från min sida än på ett tag är lite frusen av mig, men vi kommer säkert att ses någon gång, bor bara 20 min från Svarttjärn och Trehörningen.
Ingvar
Ingvar
#71 OFFLINE
Skrivet 01 Feb 2008, 00:22
Citat
Jaså du bygger själv splitcanespön, det var roligt. När det gäller isläget så tor jag det blir kallt igen eftersom tempen kryper nedåt. Blir dock inget besök från min sida än på ett tag är lite frusen av mig, men vi kommer säkert att ses någon gång, bor bara 20 min från Svarttjärn och Trehörningen.
Ingvar
Ingvar
vilken lyx=) har du årskort i området? eller det kanske man inte kan köpa?
Mvh Fredde
Flyfishing addicts of sweden
#72 OFFLINE
Skrivet 01 Feb 2008, 13:54
Hej
Colorado frågade efter djupkartor,
det finns några på den här sidan, http://www.lobergsfalla.com/,
Alla tjärnarna ligger i Karlsdalsområdet.
Ha de
Linus
Ha de
Linus
#73 OFFLINE
Skrivet 01 Feb 2008, 18:39
Citat
vilken lyx=) har du årskort i området? eller det kanske man inte kan köpa?
Mvh Fredde
Mvh Fredde
Nej jag har inte årskort, går inte att köpa, det fanns när domänverket drev området men det har hänt mycket sedan dess. Jag jobbade på området ett tag och blev trött på regnbågsfisket, var också tilsynsman, men ansågs vara för tuff mot dom som fiskade och inte skötte sig ??
#74 OFFLINE
Skrivet 01 Feb 2008, 18:44
Citat
Kommer en bild lite senare hoppas jag....
/marko
/marko
Skall bli roligt att se Marko.
Såg i en annan tråd att du var intresserad av silkelinor jag har silkelinor du kan få pröva vid tillfälle, så du vet vad det är för något. Ingen #4 men #5#6och #7 alla WF.
Höres/Ingvar
#75 OFFLINE
Skrivet 01 Feb 2008, 18:49
Citat
Hej
Ha de
Linus
Ha de
Linus
Ha de
Ingvar
#77 OFFLINE
Skrivet 01 Feb 2008, 21:16
Citat
Skall bli roligt att se Marko.
Såg i en annan tråd att du var intresserad av silkelinor jag har silkelinor du kan få pröva vid tillfälle, så du vet vad det är för något. Ingen #4 men #5#6och #7 alla WF.
Höres/Ingvar
Höres/Ingvar
Jag skall ta en bild, iaf försöka o slänga in o hoppas den gör sig rättvis. Iaf så skall jag nån dag besöka en fotograf o ta några bilder på kreationerna.
Hoppas vi kan råkas vid vattnet så jag kan testa lite linor. Håller på med ett kraftigare spö just nu avsedd för regnbåge. Ett 8 fots Gillum med swelled butt! Klass 6 blir det
/marko
#78 OFFLINE
Skrivet 02 Feb 2008, 09:12
Citat
Jag skall ta en bild, iaf försöka o slänga in o hoppas den gör sig rättvis. Iaf så skall jag nån dag besöka en fotograf o ta några bilder på kreationerna.
Hoppas vi kan råkas vid vattnet så jag kan testa lite linor. Håller på med ett kraftigare spö just nu avsedd för regnbåge. Ett 8 fots Gillum med swelled butt! Klass 6 blir det
/marko
/marko
Längtar tills man får se. :D
#82 OFFLINE
Skrivet 02 Feb 2008, 18:59
Citat
Okej.. Här är några bilder på spöt.. Hoppas bilderna duger. Jag är ingen mästerfotograf.. ::)
P.H.Young perfectionist. Observera att endast taperingen följer originalet samt färgen :-)
/marko
P.H.Young perfectionist. Observera att endast taperingen följer originalet samt färgen :-)
/marko
Ser bra ut i mina ögon. :D
Vad är det för längd och klass?
#90 ONLINE
Skrivet 04 Feb 2008, 18:22
Om jag inte sitter på BB så kommer jag.
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar