.
Havsöring Gävle Kusten (rapporter mm)
Started By Gäst_fisketokig_*, 2008 01 14, 16:39
63 replies to this topic
#2 OFFLINE
Skrivet 14 Jan 2008, 22:10
Det finns redan en tråd som behandlar Gävlekusten.
Men en rapport-tråd är alltid kul, därför ändrar jag rubriken lite :)
Men en rapport-tråd är alltid kul, därför ändrar jag rubriken lite :)
Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven!
Pappersvändare från Borås, född -66
Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION
Pappersvändare från Borås, född -66
Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION
#12 OFFLINE
Skrivet 10 Feb 2008, 22:48
Citat
Hej ska utt i morgon sticker kl 7 från falun.1tim & 20min restid.det borde vara ganska bra förutsätningar nu 6 plus i dag,imorgon runt 4 plus.det ska väll gå att lura ett par i morgon åter kommer med en rapport.
Så hur gick d?
"Vilket dunder det blev"
#19 OFFLINE
Skrivet 19 Mar 2008, 19:44
Citat
Hej! Någon som tror att det kalla vädret nu påverkar havsörings fisket nu?
Hoppas verkligen inte att kylan håller i sig, är ledig hela nästa vecka och tänkte då spendera ett antal dagar ute vid kusten så tillbaka med värmen :)
"Vilket dunder det blev"
#20 OFFLINE
Skrivet 26 Mar 2008, 21:43
"Vilket dunder det blev"
#22 OFFLINE
Skrivet 06 Apr 2008, 20:58
Idag var jag och kompisen ute på årets första flytringsfiske. Tyvärr blev det inte så mkt som en dragning i linan. Låg vattennivå och frånlands vind kanske inte de bästa förhållandena men skönt att vara ute. Imorgon blir det garanterat träningsverk :)
Bifogad fil(er)
"Vilket dunder det blev"
#24 OFFLINE
Skrivet 04 May 2008, 22:08
Var idag ut på en kvällstur med flytringen vid Långsandörarna. Högg rätt så bra den första timmen 4 öringar men alla under minimåttet. Sen avtog vinden och så var fisket över :( Inte ett hugg på tre timmar. Men skönt att få känna gung i spöt.
Bifogad fil(er)
"Vilket dunder det blev"
#25 OFFLINE
Skrivet 10 Apr 2009, 23:47
Dax att sparka igång den här tråden igen.
3 öringar under måttet plus en 2 kilosbit(nytt pb havsöring på fluga i havet) vid Långsand idag, första öringarna på fluga i år
. Mycket fisk som visade sig i ytan, både stora och små.
3 öringar under måttet plus en 2 kilosbit(nytt pb havsöring på fluga i havet) vid Långsand idag, första öringarna på fluga i år
"Vilket dunder det blev"
#28 OFFLINE
Skrivet 11 Apr 2009, 15:55
Klinkh på Apr 10 2009, 23:47 sade:
Dax att sparka igång den här tråden igen.
. Mycket fisk som visade sig i ytan, både stora och små.
Jag kommer att dra några repor längs Gävlekusten under nästa vecka. Ska bli himla kul! Sitter och spånar på lite olika flugmönster nu.
#29 OFFLINE
Skrivet 11 Apr 2009, 17:09
Är det flytring som gäller för att komma åt öringarna med fluga eller vad tycker ni som brukar hålla hus där ute? Fick känsla av att man kom åt ganska bra med vadning, åtminstone vid Långsandsörarna.
// Henrik
// Henrik
Det borde vara lag på att vara medlem i Älvräddarna för att få kalla sig flugfiskare!
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar