.
Hökensås
Postad 18 Jan 2008, 01:18
Om man inte skulle ta en tur snart :) Förbannat sugen på lite puppfiske.
Är tydligen isfritt 'där uppe' så lite fjädermygg borde de allt slurpa i sig
misstänker jag.
Mmm, Lilla Havssjön..... mmm :D
Någon som vet om det funkar att fiska där? Bryr mig inte om sk zonker kläckningar
mm utan fjädermygg och nymffiske.
Varför är det inte fiske i Strandgölen tidigare än Maj?
Postad 18 Jan 2008, 11:55
Postad 18 Jan 2008, 12:09
http://www.hokensas.se/
Om man inte skulle ta en tur snart :) Förbannat sugen på lite puppfiske.
Är tydligen isfritt 'där uppe' så lite fjädermygg borde de allt slurpa i sig
misstänker jag.
Mmm, Lilla Havssjön..... mmm :D
Någon som vet om det funkar att fiska där? Bryr mig inte om sk zonker kläckningar
mm utan fjädermygg och nymffiske.
Varför är det inte fiske i Strandgölen tidigare än Maj?
Bokning som vanligt i strandgölen vid öppet vatten gäller även nu om jag läste rätt på hemsidan?
Postad 18 Jan 2008, 12:31
Postad 18 Jan 2008, 12:45
Tycker snarare att de kunde lägga vissa sjöar i träda och på så sätt få fram lite förvildade regnbågar.En fundering bara :- nu för tiden är det ju nästan öppet på alla sjöar för fiske året om uppe på åsen och även nu om det är frågan om inplanterad fisk tror ni inte att området skulle må bra av lite vintervila ett par månader?, förövrigt var personalen på hökensås inne nyligen och vittnade mot en tjuvfiskare i tinget och det är kul att se att det ibland även tas på allvar med brott mot fiskerilagen ;).
Postad 03 Feb 2008, 08:59
MÖRRUM Fishing Association http://morrumfa.com/
Postad 16 Oct 2008, 20:42
Trögt som attan, rörigt väder med solsken, vindstilla, ösregn och halv storm!
Fisk fanns det, men de ville inte nappa.
jag landade i alla fall en på en Montana.
Tappade två stycken som jag tog på små spidernymfer trl 18. Krokarna rätades naturligtvis ut.....
Började fisket i Nordvattnet, fortsatte i Prinsasjöarna och avslutade i Lilla Havssjön.
Nu väntar jag bara på ett par frostnätter så skall det nog bli bra!!
Pappersvändare från Borås, född -66
Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION
Postad 16 Oct 2008, 20:44
Postad 16 Oct 2008, 20:57
Postad 16 Oct 2008, 22:47
Koka du en kräfta
Kräftskiva vettu!
Postad 17 Oct 2008, 15:36
Postad 17 Oct 2008, 15:57
Skall dit imorgon och fiska i dom röda sjöarna samt såva över och fiska på söndagen. Någon som har en "hot spot" i någon av de sjöarna ? jag har aldrig varit där innan så det kan hända att vi tar en sväng till baltak också. Där kan man ju lite iallafall
Mvh Jocke
Hela östra kanten av Nordvattnet är trevlig.
För övrigt så är sjöarna inte så värst svårlästa....
Postad 17 Oct 2008, 19:17
Baltak suger...skippa sjöarna och åk till baltak
Postad 19 Oct 2008, 16:58
Postad 19 Oct 2008, 20:20
Kom till baltak och började fiska runt 16 tiden i fredags, en hel del folk tyckte jag men inte för mycket, fick två bågar på lugnflytet, resten av ån var i princip taget och jag hade inte allt för mycket tid att gå över hela.
Kompisarna åkte direkt till semesterbyn och vi började med att fiska baltak på lördagen, helt sinnessjukt mycket folk, när vi kom fanns det EN parkeringsplats kvar vid odlingen, och då var bägge stugorna fulla oxå. så mycket.
Jag bommade 3 och fick en direkt på morgonen men sen gick det knappt att fiska nånstans, folk överallt kändes det som så vi sket i att och drog till hökensås och skulle testa, så lördagens fiske blev i baltak bara från 7-halv10 max. så det blev väldigt lite fiskande där.
Sen for vi och köpte kort i hökensås, drog till nordvattnet där jag lyckades knipa två bågar och missa ett par hugg, och Pelle en av kompisarna som var med fick en han oxå. Åkte till prinsasjöarna efter det, vi tänkte flänga fort mellan sjöarna och testa så mycket vi kunde, där fanns det inte ens plats att ställa bilen så det sket vi i, drog till enesjön istället, mycket folk där oxå, satte oss att grilla korv istället
Sen drog vi till Havssjön, inte alls mycket folk men ungefär likadant med fisk. jag hade ett hugg men sen sket vi i att.
Idag på morgonen drog vi tillbaka till Nordvattet och fiskade i 2 timmar, gick på vänster sidan upp för at få stå i solen
Men 6 fiskar på 4 man för nästan två dagars fiske, nja var rätt segt faktiskt. men med det fisketrycket som var i baltak var det ju inte så konstigt.
Postad 19 Oct 2008, 20:29
Postad 19 Oct 2008, 20:43
Men ni fick fisk iallafall
. Vad fick ni dom på?
Hmm.... jag fick två av dom i baltak på naturgrå Zonker och en på svart wollybugger med gummiben, en på svart zonker i nordvattnet och två på orange (övriga hugg på orange oxå)
Pelle fick en på en röd zonker och på en Black Martinez.
Något som jag alltid kör nu för tiden och som verkar funka i alla regnbågsvatten jag kör i är att sätta spöt under armen och dra in zonkerna med bägge händerna istället så att dom får en jämn intagning, tänk dej bara själv, hur många jiggande flugor har fisken sett, och hur mycket av fiskens förda beter sig så? Okej nu är inte orange en naturlig färg på födan men dom beter sig annorlunda iallafall. Och jag är rätt övertygad att det ger bra resultat för det är många gånger jag gått med samma flugor på samma ställen som medfiskare och strippat in som vanligt och det som gett överägset mest att att ta in på det sättet.
Plus att det ger bra självförtroende på det jag gör och likaväl som att man tror på flugan så tror jag på det sättet och fiskar troligtvis bättre oxå
Postad 19 Oct 2008, 20:52
Torrfluga. Bambu. Strömvatten. Öring. Harr. Kaffe. Plunta. Flugbindning.
Postad 19 Oct 2008, 21:01
Näe det skulle va fint om dom kunde kvoterat sträckan faktiskt, på något sätt styra upp det för som det såg ut nu så blev jag faktiskt väldigt tveksam om jag kommer åka dit igen. Skulle var som man kom mitt i en vecka när det va dåligt väder så ingen vill sig ut.
Men så får jag väl skylla mej lite själv att åka dit en lördag men ja... oavsett.
Kvotering ja tack!
Postad 19 Oct 2008, 21:06
Lite mindre folk då...men inte tillräckligt...Ja nej det är för jäkla synd på en så fin å, det här var det extremaste jag sett hittills, nu var det första gången sen förra vintern jag var där och då var det inte alls så mycket men ritkigt jävliga förhållanden.
Näe det skulle va fint om dom kunde kvoterat sträckan faktiskt, på något sätt styra upp det för som det såg ut nu så blev jag faktiskt väldigt tveksam om jag kommer åka dit igen. Skulle var som man kom mitt i en vecka när det va dåligt väder så ingen vill sig ut.
Men så får jag väl skylla mej lite själv att åka dit en lördag men ja... oavsett.
Kvotering ja tack!
Postad 19 Oct 2008, 21:11
Lite mindre folk då...men inte tillräckligt...
Men alltså kan det va så längesen det var lite folk? jag tycker aldrig att jag var besvärad av mycket folk för ett par år sen bara när jag åkte dit, faktiskt minst folk jag sett var förra sommaren under semestern
Men annars har det blivit mer och mer hela tiden tyvärr.
Näe ett maxantal på ja absolut max 10 kort så hade jag gärna betalat lite mer för fisket.
Postad 19 Oct 2008, 21:17
Det är de senaste åren det har tätnat...har blivit mycke värre när Hökensås hemsida började göra reklam för Baltak...De kan ha maxantal på 8 pers/dag i Strandgölen på Höken, men det är inte aktuellt att kvotera i Baltak...konstigt tycker jag..Men alltså kan det va så längesen det var lite folk? jag tycker aldrig att jag var besvärad av mycket folk för ett par år sen bara när jag åkte dit, faktiskt minst folk jag sett var förra sommaren under semestern
jag skulle ta med tjejen och fiska lite, jag hon och en kompis var att som var vid ån under två hela dagar med kanonfiske
Men annars har det blivit mer och mer hela tiden tyvärr.
Näe ett maxantal på ja absolut max 10 kort så hade jag gärna betalat lite mer för fisket.
Postad 19 Oct 2008, 21:22
Det är de senaste åren det har tätnat...har blivit mycke värre när Hökensås hemsida började göra reklam för Baltak...De kan ha maxantal på 8 pers/dag i Strandgölen på Höken, men det är inte aktuellt att kvotera i Baltak...konstigt tycker jag..
Ja det är väldigt konstig, pratade med dom om det på fickecentret i semesterbyn och dom sa det var svårt pga av folk som vill kunna fiska när som helst. Det var väl där det började bli svårt. Men ja visst alla kan aldrig bli nöjda men för ån och för dom som fiskar tror jag tveklöst kvotering hade varit bättre.
Mindre slitage, mindre nerskräping och mindre trängsel t ex.
Men Hökensås har inte något egentligen med ån att göra va? dom säljer bara kort om jag inte fattat fel?
Postad 19 Oct 2008, 21:28
Postad 19 Oct 2008, 21:33
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar