Men ja sen oxå, när det blir så fullt av folk som det var nu att vissa t o m satt på kö för att kunna fiska är det kankse svårt att undvika, blir mer naturligt med mindre folk.
.
Hökensås
#31 OFFLINE
Skrivet 19 Oct 2008, 21:42
Men ja sen oxå, när det blir så fullt av folk som det var nu att vissa t o m satt på kö för att kunna fiska är det kankse svårt att undvika, blir mer naturligt med mindre folk.
#32 OFFLINE
Skrivet 20 Oct 2008, 10:43
Jag kan bara instämma med alla som var i Baltak i helgen, dra åt …….. vad folk det var! Vi skulle fiska i Baltak i lördags men vi fick inte ens plats på parkeringen så vi drog vidare till Höken istället. När vi fiskade i Baltak dagen efter så satt folk som hökar å väntade på att man skulle lämna platsen (snacka om att stressa folk), folk gick även mitt i strömmen å sket fullständigt att det fanns folk som ville fiska efter att de simmat vidare likt badjävlar! Helt respektlöst! Jag tycker att de ska börja med att införa förbud mot vadning (för att slippa folk som står mitt i ån och metar och förstör för andra) samt kvotering! Jag vet att ovanstående aldrig kommer hända då ledningen för baltak/Höken verkar till 100 procent transaktionsinriktade och skiter fullständigt att ett fint vatten blir förstört! Men man kan ju alltid hoppas!!!!!!!!!
Kan bara säga att jag även tycker det är tråkigt att bli stressad av att göra något man älskar!!!!
Mvh
Mattias
#33 OFFLINE
Skrivet 09 May 2009, 19:43
Tänkte förlägga 1 dag vid Strandgölen, något speciellt jag bör tänka på där? (fisketeknik/flugval/ställe etc)
Vilka andra sjöar skulle ni rekomendera för de andra dagarnas fiske?
Tacksam för tips!
Micke
#34 OFFLINE
Skrivet 09 May 2009, 20:10
Anfield på May 9 2009, 20:43 sade:
Tänkte förlägga 1 dag vid Strandgölen, något speciellt jag bör tänka på där? (fisketeknik/flugval/ställe etc)
Vilka andra sjöar skulle ni rekomendera för de andra dagarnas fiske?
Tacksam för tips!
Micke
Ta det lugnt med vadningen och glöm inte att fiska nära land. Sjön är liten och fisken går ofta mycket nära inpå även om man inte alltid ser den göra det. Fjädermygg i dess olika faser, Hökensåsmontanan, haröra, flicksländenymf är några gångbara flugor. Kanske sjösandsslända om du har tur.
Lilla Havsjön är trevlig även om man riskerar att få samsas med badglada som också vill nyttja sjön men i början på juni är det nog lugnt :-)
Prinsjöarna...och Nordvattnet (bra om du vill glida omkring med flytring eller båt).
#35 OFFLINE
Skrivet 19 May 2009, 12:55
#36 OFFLINE
Skrivet 19 May 2009, 19:28
#37 ONLINE
Skrivet 24 May 2009, 12:11
4 dagar med gubbarna från jobbet, kombinerad kultur (i Arns fotspår) läger, och flugfiskeresa.
Jag tror vi kommer att ha tid att e morgon- och kvällsfiska på åsen både måndagen, onsdagen och torsdagen.
Sen räknar jag med ett morgon och kvällspass vid Baltak
Första gången jag är där..så jag tar gärna emot aktuella flugtips. sjötips och tips på bra fiskeplatser vid Baltak
Tommy
#38 OFFLINE
Skrivet 24 May 2009, 12:18
tommystrandberg på May 24 2009, 13:11 sade:
4 dagar med gubbarna från jobbet, kombinerad kultur (i Arns fotspår) läger, och flugfiskeresa.
Jag tror vi kommer att ha tid att e morgon- och kvällsfiska på åsen både måndagen, onsdagen och torsdagen.
Första gången jag är där..så jag tar gärna emot aktuella flugtips. sjötips och tips på bra fiskeplatser vid Baltak
Tommy
Ska fiska där Tis-Ons-Tors. Så då ses vi kanske, onsdag blir de baltak. Dem andra dagarna är inget bestämt.
#40 OFFLINE
Skrivet 24 May 2009, 14:09
tommystrandberg på May 24 2009, 13:11 sade:
Tommy
Funkar fint med dom här tycker jag...
#41 OFFLINE
Skrivet 14 Oct 2009, 05:49
Skönt att kompa ut emellanåt!
Pappersvändare från Borås, född -66
Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION
#43 OFFLINE
Skrivet 14 Oct 2009, 06:42
trigger hammer på Oct 14 2009, 07:29 sade:
#45 OFFLINE
Skrivet 14 Oct 2009, 09:33
Jag har det rätt så bra!
#46 OFFLINE
Skrivet 14 Oct 2009, 09:35
HåkanViskafors på Oct 14 2009, 08:33 sade:
Jag har det rätt så bra!
Gött flyt med vädret...
Stöd Fiskejournalen
#48 OFFLINE
Skrivet 14 Oct 2009, 11:14
#50 OFFLINE
Skrivet 14 Oct 2009, 15:04
#53 OFFLINE
Skrivet 14 Oct 2009, 16:30
Cheers!
#54 OFFLINE
Skrivet 14 Oct 2009, 22:56
#55 OFFLINE
Skrivet 15 Oct 2009, 08:17
#58 OFFLINE
Skrivet 15 Oct 2009, 13:33
Vi har planer på att fiska i Hökensås för första gången nu under hösten, och det gäller då dagar.
Är de röda sjöarna de "bästa" när det gäller flugfiske?
Hur brukar ni göra när ni är där? fiska en eller flera sjöar/dag?
Kanske är bäst att rikta in fisket på en sjö när man är där för första gången, eller?
Mvh
//Bärgh
#59 OFFLINE
Skrivet 15 Oct 2009, 13:56
Bärgh på Oct 15 2009, 12:33 sade:
Vi har planer på att fiska i Hökensås för första gången nu under hösten, och det gäller då dagar.
Är de röda sjöarna de "bästa" när det gäller flugfiske?
Hur brukar ni göra när ni är där? fiska en eller flera sjöar/dag?
Kanske är bäst att rikta in fisket på en sjö när man är där för första gången, eller?
Mvh
//Bärgh
Jag gillar Prinssjöarna.
Vackert inramade av skog och mindre rullstensåsar. Ganska små sjöar, med vikar och uddar som är intressanta. Sjöarnas storlek öppnar för ett socialtfiske. Man kan snacka med eller iaf se sina kamrater nästan hela tiden.
Jag brukar stanna vid samma sjö. Det tycker jag blir lugnare och skönare.
Stöd Fiskejournalen
#60 OFFLINE
Skrivet 15 Oct 2009, 15:27
Kan upplevas lite "rörigt" när man ska iväg till nytt ställe, där det bjuds på många fiskeplatser, som i Hökensås och man känner sig stressad av att börja fiska
Därför är det skönt att ta del av erfarenheter från dem som fiskat där förut.
Lev å må.
//Bärgh
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar