Premiären för mitt regnbågs fiske började rätt bra i år
va ute den 19/4 runt 1430 kommer dit till den första dammen man köper sitt kort, det blåser lite till o från men vädret kan man ju inte klaga på.
När man väl börjat kasta så ser man några vakande fiskar, hoppet stiger men
efter 3 timmars nötande o inte ens nån känning börjar sakteligen hoppet försvinna ???, trots att man kasta mitt på vakande fisk så ingenting,
prova ett antal flugor både streamers o torrisar.
Tillslut kom första hugget på en torris o då missar man givetvis detta men va gör det när hoppet e uppe på 250% igen ;D
ett 20 tal kast senare så satt där första bågen uppskattas till närmare 2kg tyvärr va det ingen fajt i denna men man kan ju inte få allt
timmarna gick och inget mer hände runt 1900 så kom det en annan fiskare gåendes vi tjöta lite om hur dåligt fiske det va,
precis då smäller det till FESK!! den känns större fast seg den simmar sakta iväg rullen låter lite sen gör den lite rusningar och då får man se en skymt av den den e STOR tänker man.
sen kommer man på att fan jag har bara 0.16 tafs oron stiger medans kampen fortsätter han vill inte styras han gör som han vill efter ca 15 min fastnar linan runt nåt på botten :'((skit också) men med lite tur så släpper linan från va det än va
kampen fortsätter.Killen som kom strax innan försöker hjälpa mig att håva den efter ett tag dra vi den mot grundare vatten och va händer då jo den simmar in under en stor gren (min tanke va ju då att nu e det kört ) men med lite tur och en hel del skicklighet ;D ;D så håvas den in. Det hela tog ungefär 30 min fisken vägde nästan 4 kg och va i fint skick.
Så dagen blev lyckad till slut