Efter matrasten bestämde vi oss för att byta plats till ett ställe vi kallar "smörhålan"
Ett litet tillflöde mynnar där och lite utanför är det ganska djupt och vanligtvis mycket fisk, därav namnet.
Vid strandbrinken träffade vi på Thomas som smög på strandnära fisk
Själv sökte jag mig lite längre nerströms och fiskade i djuphålan.
Johan gick längre uppströms och hittade där ett fint ställe ganska strandnära med en del fin fisk.
Min djuphåla gav inget men av och till syntes små vak nära mig på ganska grunt vatten.
Jag smög ut en liten superpuppa som med ett litet "plupp" försvann under ytan..
Det lilla "pluppet" gjordes av en 42cm harr..
Övergav djupfisket och stod kvar en lång stund på samma ställe fiskande små torrisar strandnära.
Fick ytterligare flera 40+ fiskar
Senare på kvällen kom Thomas förbi och berättade att det stog lite fisk precis i utloppet av det lilla tillflödet. De vakade då och då men var ytterst försiktiga o kräsna.
Jag gick dit och försökte men lyckades till en början dåligt. Hade några stigningar och missade mothugg. I det klara vattnet kunde jag se fisk stå vid botten för att då och då stiga till ytan och snappa upp något.
Jag bytte från superpuppa till en liten skogsmyra som flöt lågt i ytfilmen och voila´
Johan hade lägligt anslutit och kunde föreviga den goa böjen på ZXL-fyran.
Av vaken att döma var det småharr men än en gång kunde jag konstatera att så inte var fallet..
Efter en tuff fight kunde jag landa och återutsätta dagens största harr på närmare 44cm!