Kul att det är så många här som fiskar i kullsjön, vi borde nästan mötas upp och göra gemensam sak i fisket någongång .. för er som inte känner till sjön kommer här lite mer info.
Kullsjön ligger i Härskogen i Lerum utanför Göteborg.
Fiskekort köpes á 120:- på ..
-Norsk Hydro i Lerum
-Stjärnås sportfiske
-LB Flugfiske
-M&M
-Lerums kommunalhus
-Ryasand
(Kommer Du från Härryda köper Du fiskekortet hos Ryasand, 100 m upp på Härskogsvägen mot Lerum,
adress Härskogsvägen 215, tel. 0301-30200, öppet för det mesta!)
http://www.lsff.org/fiskevatten.php
M.Thors på Oct 13 2008, 19:24 sade:
Jag var vid kullsjön i söndags med två kompisar, tror vi träffa på dig andez å önskade varandra sketfiske!
Själv fick jag en liten öring kring 35 (c&r) samt en regnbåge kring 45-50 cm som hängde med hem. Bra fart i den trots att det inte var världens vackraste båge direkt. Bägge tog på bitch-creek nymf.
En av mina kompisar fick en mindre (men snyggare) båge i det berömda sista kastet. Totalt sett ett trevligt fiske med mycket fisk synlig.
Tjena .. ja, det var jag som satt vid elden när ni dök upp .. om det nu va ni för jag vill minnas att det var på lördagen ..
Ljubo på Oct 13 2008, 16:00 sade:
Åker förbi Kullsjön varje dag till och från jobbet. Fiskar annars mest i Lilla Lövsjön (Gråbo) eftersom jag är med i klubben som sköter den. I fredags var första gången på ett par år som jag fiskade i Kullsjön. Det vakade en hel del trots det miserabla vädret. Fiskegudarna var inte riktigt med mig så mitt resultat blev fyra tappde, varav en var riktigt fin. Kastade på ett vak och den tog min Black and Peacock direkt. Drog ut hela linan två gånger och den klev av ungefär samtidigt som jag insåg att den inte går i håven. En underbar fiskeeftermiddag trots spöregn. Nästa gång.......
Ja, det finns mycket fisk som gått länge i sjön och är stora och urstarka, har själv tappat fisk som visat mig backingen flera gånger .. fantastiskt roligt, inte just när det släpper men ändå

.. för två veckor sedan togs det en feting på drygt 4kg ..
Detta inlägg har redigerats av andez: 14 Oct 2008, 07:41