.
Bråviken
#61 ONLINE
Skrivet 18 Jan 2007, 18:16
Skulle vara kul med en träff med fler fiskare mot våren. Ju fler som fiskar desto större chans att få se en fisk på land :-) Tråd dyker upp!
Om någon är sugen på mer HÖ-porr finns det via denna länk:
http://www.dalhall.com/Bra-viken
//Johan
#63 OFFLINE
Skrivet 18 Jan 2007, 19:35
PS. synd på de missade firrarna också!
#65 ONLINE
Skrivet 19 Jan 2007, 20:48
#66 Gäst_Butcher_*
Skrivet 19 Jan 2007, 21:53
Citat
Grattis :D
#67 ONLINE
Skrivet 19 Jan 2007, 22:26
Härligt! Grattis! Tog den i badviken eller?
#70 ONLINE
Skrivet 21 Jan 2007, 13:31
Var finns de stora? Jag har träffat och pratat med diverse människor och hört att de fått stort också men det är sällan asså man ser någe.
När jag fiskar i skärgården längre söder ut är fisken som regel över 2 kilo..
Hörde att boende vid bråviken fått stora jävlar i nät på sommaren nere på 20 meters djup.. 7-8 kilos då..
Var finns de stora eller i alla fall "större" nu tror ni? de som väger 2-5 kilo iaf..
på hösten i pjältån ser jag också en hel del grov fisk också.. plus fem kilo.. så de finns ju ändå..
#71 OFFLINE
Skrivet 21 Jan 2007, 17:20
höstfisket är ju också lite trögt och vi har ju inte haft någon vinter än, så jag skulle tro att strandzonen inte är särskilt intressant för fisken förrän den är något varmare än övrig vattenmassa som då borde vara kallare än vad det är nu. Hmm det lät lite förvirrat men ni hänger säkert med ändå.
Lite rejäl vinter som kyler ner hela vattenmassan och sedan lite vårsol som värmer strandzonen något närmre trivseltemperaturen för fisken skulle ge fina förutsättningar. Fast önsketänkande kan man ju inte leva på.
jag måste ut på jakt mycket mer än vad tiden medger... (för min del börjar det bli farligt nära talesättet om snack vs verkstad)
-rensvind
#74 ONLINE
Skrivet 22 Jan 2007, 20:29
#75 OFFLINE
Skrivet 25 Jan 2007, 15:16
mvh/ Robin
#76 OFFLINE
Skrivet 25 Jan 2007, 20:11
Citat
mvh/ Robin
Vi havsöringsfiskare måste komma till insikt om att havsöringen stryker lite varstans i havet beroende på olika väderförhållanden osv. Jag har haft fiskkontakter i bråviken på ett flertal platser och det handlar om att hitta rätt vid rätt tidpunkt och såklart även ha flyt. Bråviken har några mer välkända platser, men enligt mig går det att dra fisk överallt, framförallt vid platser där det är grunt, Bråviken består ju annars av mycket bergsklippor och djupa partier inne vid land. Där flugfiskar man ju inte direkt. Så här skriver jag delvis för att det är min absoluta övertygelse men även för att jag vill inspirera andra att "söka rätt" på öringen. Det är ju tjusningen med det hela. Därför tar jag mig hellre till egna favoritspots än att stå och fiska bland tusentals andra fiskare. Och jag lovar: Havsöringen stryker omkring mycket i bråviken, detta verkar gälla främst de silverblanka, besöringen verkar vara mer stationär.
..annars har du ju bodaviken som både är ett bra spot och även lättillgängligt.Jag tycker att du ska fortsätta att åka på känn. Den rätta känslan ljuger aldrig ;)
mvh/ silver
men ifall du vill ha tips på ett både bra ställe och lättåtkomligt så har du ju bodaviken.
http://www.myspace.com/nudelmarv
#78 ONLINE
Skrivet 26 Jan 2007, 07:26
Citat
Är pinfärsk här men det verkar ju va ett ställe för en annan det här. :)
Det stämmer.
Svart Risen och frugan.
Vi hade fisk precis nästan vid fötterna inne i viken.
bara 15 min efter vi mötte dig ;D
Edge är skitbra men det finns en del som tycker det är kul att hacka och påpeka mm men det är bara att ignorera.
Dont feed the trolls
Mvh sasse
#79 OFFLINE
Skrivet 26 Jan 2007, 16:00
Överallt på norrsidan iaf där det finns nåt grundvatten att tala om finns chans till fisk. Ju större grundområdet desto bättre tror jag.
#80 ONLINE
Skrivet 26 Jan 2007, 22:48
Har även hört talas om en en öring på 5.3kg tagen utanför Nävekvarn för nån månad sedan men det är bara rykten som sagt..
#81 OFFLINE
Skrivet 27 Jan 2007, 17:13
Citat
Har även hört talas om en en öring på 5.3kg tagen utanför Nävekvarn för nån månad sedan men det är bara rykten som sagt..
Var utanför Nävekvarn när en gubbe drog en riktigt brun en på 5,2. Det kan vara samma fisk om växt lite med tiden, det har ju hänt förr ;D Har bildbevis på denna fisk men vill inte visa hur brundräparen ser ut.
//Johan
#82 OFFLINE
Skrivet 28 Jan 2007, 22:50
Citat
//Johan
Varför inte?
#84 OFFLINE
Skrivet 30 Jan 2007, 22:30
#85 ONLINE
Skrivet 02 Feb 2007, 10:12
Citat
Får bli kvädö ett tag nu.
Mvh Sputte
#86 OFFLINE
Skrivet 02 Feb 2007, 11:37
Citat
Får bli kvädö ett tag nu.
Mvh Sputte
Jupp, det är lite sörja där.
Den kan dock blåsa bort i helgen?
Mvh sasse
#87 OFFLINE
Skrivet 02 Feb 2007, 11:40
#88 ONLINE
Skrivet 02 Feb 2007, 11:50
Citat
Har fått mest fisk runt vassen och utanför bryggorna vid ån samt vid "grundet" man kan vada ut på utanför hamnen. Men de får fisk överallt där.
"Grundet" e iaf häftigast att fiska på.
#89 ONLINE
Skrivet 02 Feb 2007, 11:59
Kvädö va ett tag sen man fiska där. :P Finns det något att dra upp där ute?
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar