Fiskedag 1.
Premiär och Premiär. Inte bara premiär idag, åkte till ett ställe jag aldrig fiskat på, för att fiska med vänner jag aldrig träffat. Kan det bli bättre? Ja jag kunde ju fått fisk.
Drog hemmifrån vid halvsju imorse för o köra dem dryga 10milen från Lund till sydöstkusten. Det var ganska kallt o mörkt när jag kom fram, men vinden höll sig borta. Havet låg i princip spegelblankt. Efter en timmes planlöst fiskande utan lokalkännedom dök "streamdance" och hans trevliga fru upp. Efter lite tjatande så fiskade vi vidare ungefär lika planlöst men det är ju nötandet som gör det. Tror nästan vi fikade mer än vi fiskade pga. den låga vattentemperaturen, fötterna försvann direkt när man kom i vattnet.
Frammåt middag fick vi mer sällskap i egenskap av vår "guide" Nibor. Snacka om att han kan sina rev o stenar. Var väldigt intressant att lyssna på.
Trots kunskapen hade vi inte fått nån fisk vid 14 tiden när jag styrde näsan hemmåt för att eventuellt ladda för en tur imorgon, just nu lutar det dock åt en tur fågelskådning. Hört talas om en hökuggla i närheten som hade varit intressant att hälsa på
Lägger med en släng random bilder från dagen också. Tyvärr inga fiskar idag men dem kommer.
Detta inlägg har redigerats av marr: 16 May 2010, 18:35