.
Marr:s Fiskedagbok 2010
#61 ONLINE
#62 OFFLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 19:53
#64 ONLINE
#65 OFFLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 19:55
#66 ONLINE
#67 ONLINE
#69 ONLINE
#70 OFFLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 20:12
marr på Apr 5 2009, 17:32 sade:
Det här måste vara en av dina bästa bilder... http://www.edgeforum.com/index.php?act=att...st&id=85934
(kunde inte behålla bilder från ursprungsinlägget, så jag länkade istället)
Kanske en bild att ha med i tävlingen för nästa år - årets fiskebild 2009?
Rullen glänser ju iaf, om fisken överlever så kanske den också gör det om några månader...
#71 ONLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 20:14
Czech på Apr 15 2009, 21:12 sade:
Rullen glänser ju iaf, om fisken överlever så kanske den också gör det om några månader...
Och där kom nästa i klanen med fluga o börja hacka
#72 OFFLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 20:21
marr på Apr 15 2009, 21:14 sade:
Anmäler mig!
Trevliga bilder o berättelser, men en liten tanke om fisken skadar inte, alla fiskar måste inte fotas.
Bara en tanke i all vänlighet.
Nocke
#73 ONLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 20:24
Nocke på Apr 15 2009, 21:21 sade:
Trevliga bilder o berättelser, men en liten tanke om fisken skadar inte, alla fiskar måste inte fotas.
Bara en tanke i all vänlighet.
I know.. Va inte så snyggt. Men jag har väldigt svårt att tänka mig att den dog av det. Och fota alla fiskar gör jag verkligen inte.
Men eh ganska ny på havsöringsfisket och en fisk som eh lite större än dem man brukar få kan ju va kul o ha en bild på..
#75 ONLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 20:25
Danielt på Apr 15 2009, 21:24 sade:
Ah de e ju bara o gratta!
Själv satt man inspärrad i NorreBronx i Köpenhamn.
Besor eller inte besor, så länge inga bonkas, o de e ju förmodligen inte så
att ni riktade ert fiske efter besor
Men vem blev dagens beskung
Vi utsåg inte nått sånt, ingen tävling som du vet
Dock blev storebror dagen ryckfiskare, på nått konstigt vänster när han fiskade väldigt långsamt lyckades han få två fiskar att kroka sig precis bakom ryggfenan. Varför händer detta?
#76 OFFLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 20:26
marr på Apr 15 2009, 19:14 sade:
Du kanske skall tänka efter före nästa gång, ta vara om våra resurser, förvalta dem på bästa sätt. Inte rulla in dem i grus eller lägga dem bland stenar bara för att du skall kunna fotografera dem o lägga ut på Edge. Tror att du enkelt hade kunnat fota dem i vattnet, där du lyfter upp dem för en kort stund där skadan på fisken blir minimal.
Det jag reagerar på är behandlingen av fisken! Det är en levande varelse som skall behandlas med respekt. Vilket du tydligen inte bryr dig ett skvatt om....
Det här är inte första fiskebilden jag ser, fler publicerade finns på Edge!
// Cz
Detta inlägg har redigerats av Czech: 15 Apr 2009, 20:26
#77 OFFLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 20:27
Czech på Apr 15 2009, 21:12 sade:
Jättebra att dela med sig av erfarenhet och kunskap, men snälla gör det på ett trevligt sätt. Tror knappast någon här har haft avsikt att skada fisken med flit?
Detta inlägg har redigerats av DojDoj: 15 Apr 2009, 20:35
#78 ONLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 20:27
Czech på Apr 15 2009, 21:26 sade:
Det jag reagerar på är behandlingen av fisken! Det är en levande varelse som skall behandlas med respekt. Vilket du tydligen inte bryr dig ett skvatt om....
// Cz
Jisses, ni har verkligen nått emot mig ?
Och kom inte o säg att ja inte bryr mig om våra resurser, har aldrig i hela mitt liv bankat en enda havsöring. Kvittar hur blank den har varit.
#79 OFFLINE
#80 OFFLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 20:38
marr på Apr 15 2009, 19:27 sade:
Och kom inte o säg att ja inte bryr mig om våra resurser, har aldrig i hela mitt liv bankat en enda havsöring. Kvittar hur blank den har varit.
Frågan har väl aldrig gällt hur många havsöringar du har bonkat!
Har inget personligt emot dig så länge du behandlar den fisk du är ute efter med respekt! En gång är ingen gång, men vad som visas här på kanten så är det inte första gången....
// Cz
#81 ONLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 20:42
Czech på Apr 15 2009, 21:38 sade:
Har inget personligt emot dig så länge du behandlar den fisk du är ute efter med respekt! En gång är ingen gång, men vad som visas här på kanten så är det inte första gången....
// Cz
Ja vet inte riktigt vad man ska göra då? Då borde man ju inte fiska överhuvudtaget egentligen, risken att få en besa går ju inte att komma ifrån. Lika bra o lägga ner allt havsöringsfiske på direkten. En riktigt sliten fisk borde ju inte överleva att bli drillad ens så.
#82 ONLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 20:42
#83 OFFLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 20:51
Det är ju inget fel med att fota, det är ju var mans rätt.
Men jag håller med "Czech", att lägga upp en raga i sand eller på stenar för att fota är kanske inte det bästa för fisken.
Bitter är kanske fel ordval "DojDoj", "Czech" säger nog bara vad han tycker och tänker, inget fel med det.
One hook, two hookers...
#84 OFFLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 20:53
Czech på Apr 15 2009, 20:12 sade:
Kommer och tänka på en sång jag hörde på premiären av Swedbank Stadion, MFF-ÖIS om MFF'aren Agon Mehmeti. Gick nåt såhär; -Smal som en rögad ål, ändå gör han mål.... Snyggt bonkat.....NOT
www.medfluga.se
#85 OFFLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 20:57
//P
#86 OFFLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 21:03
Czech på Apr 15 2009, 21:38 sade:
// Cz
kan bara instämma...om man e osäker på hur man ska behandla fisken, eller om situationen är krånglig så skit i bilden....släpp fisken så fort som möjligt så skadorna minimeras..
#87 OFFLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 21:11
FlyFly på Apr 15 2009, 21:51 sade:
Det är ju inget fel med att fota, det är ju var mans rätt.
Men jag håller med "Czech", att lägga upp en raga i sand eller på stenar för att fota är kanske inte det bästa för fisken.
Bitter är kanske fel ordval "DojDoj", "Czech" säger nog bara vad han tycker och tänker, inget fel med det.
Finns det många fler bilder där marr behandlar fisken på uselt sätt? Har iof bara läst denna tråden men vad jag kan se så behandlar han inte fiskar sämre än nån annan här. Dessutom slängde jag ett öga på eran hemsida och där var ju inte färre kort på besor som ville vara med på foto om man så säger....
/doj@n
Detta inlägg har redigerats av DojDoj: 15 Apr 2009, 21:17
#88 OFFLINE
Skrivet 15 Apr 2009, 21:19
Visst det är inte optimalt att ta upp fisken i grusen för att ta kort, men fel har vi alla gjort... Att en skriver ett inlägg och talar om att det inte är helt optimalt borde räcka, eller känner ni ett behov av att behöva yttra er..
Angående att han får mycket besor, det får väll ni "medfluga.se" pojkar också.. Och vad jag vet skriver ni även ut antalet besor ni fått.
Det är ju som sakt ganska svårt att undvika denna tidpunkt..
Nä kör på marr med ditt fiske, jävligt trevligt att få träffa dig i fredags..
/Daniel
Detta inlägg har redigerats av Muddler: 15 Apr 2009, 21:19
#89 OFFLINE
DojDoj på Apr 15 2009, 21:11 sade:
Finns det många fler bilder där marr behandlar fisken på uselt sätt? Har iof bara läst denna tråden men vad jag kan se så behandlar han inte fiskar sämre än nån annan här. Dessutom slängde jag ett öga på eran hemsida och där var ju inte färre kort på besor som ville vara med på foto om man så säger....
/doj@n
Att fota en besa är väl ok, inget som sagt nåt annat tror jag..
Det är väl snarare behanlingen som diskuteras.
/
One hook, two hookers...
#90 OFFLINE
DojDoj på Apr 15 2009, 21:11 sade:
/doj@n
Det är rätt så naturligt att dra besor när man är ute på HÖ fiske, inget som jag har sagt är fel. Men om du öppnar gluggarna lite och är med på vad för bilder som läggs upp på edge så lär du hitta mer än bara "sand" bilden från unge herr M!
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar