Hoppa till innehåll

.

Single Malt Whisky

8935 replies to this topic

#61 OFFLINE   NinjaTobbe

Advanced Member

• Edgemember
  • 867 Inlägg:

Skrivet 11 Sep 2006, 22:21

I helgen som var var jag på bollywoodparty med fri bar, i baren fanns en väldans massa gammal malt.
Wiskeyn var tappad i identiska flaskor med diskreta etiketter med namnet signatory samt namnet på de olika destelerierna, lagrade år alt årgång.
Det blev stressig när man var tvungen att smaka på så många som möjligt, Bartendrarna hade ingen aning om vad de serverade samt att flickvännen var störande när hon försökte övertyga mig om att jag ej behövde smaka på alla :(. Det är även störande att jag ej kommer ihåg riktigt hur de smakade men jag har för mig att jag valde de älsta flaskorna och ingen var direkt sensationell. :-[ :'( :-[

Skulle vilja spendera minst en vecka i den baren för att kunna ha en riktig genomgång.
http://www.totalbeve....com/signatory/
http://www.whisky-di...natory_EN.shtml
Ja, det stämmer. Jag är både snyggast, trevligast och populärast på detta forum.

#62 OFFLINE   alexanderalenius

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1246 Inlägg:

Skrivet 11 Sep 2006, 22:52

Citat

Dom har rätt... :D
Har haft turen att få prova det mesta Highland Park som finns...
Dom har många suveräna varianter...tex den gamla -77:an var sagolik...och Capellan..(har en slurk kvar  ;)) Det finns en  Single Cask no 6537 1990...ca 850:-...en hit för alla H.P.:are... :D men höjdpunkten var nog den från 1958...vägrade borsta tänderna i 4 da´r... ;D
Gillar du 12:an, tror jag du blir förtjust i 18-åringen...Har lite mer av allt du har i 12:an... :D
...och en grym eftersmak...
Förväntar mig en rapport när första drammen är avklarad... ;D

dom brukar ha rätt.. dom är snälla å inte snåla heller på sina pavor!
då ska du allt få en rapport direkt den inhandlats, och avnjutits! ;D

en fråga när man ändå sitter här, Laphroigen, ska åxå inhandlas, den vanliga lr quarter cask?

:-*
out....burned

#63 OFFLINE   Uigeadail

Advanced Member

• Edgemember+
  • 28081 Inlägg:

Skrivet 11 Sep 2006, 23:47

Citat

dom brukar ha rätt.. dom är snälla å inte snåla heller på sina pavor!
då ska du allt få en rapport direkt den inhandlats, och avnjutits! ;D

en fråga när man ändå sitter här, Laphroigen, ska åxå inhandlas, den vanliga lr quarter cask?

:-*

Låter som snälla kompisar... :D
Antar att du testat och gillar den vanliga härligheten...? Den är ju rätt tung och explosiv, rökig, torvig med en djup sötma i botten...
Jag tycker Quarter casken är en upplevelse i sig...blandad av yngre Laphroaig...mellan 5-10 år...48%...lagrad på mindre fat, vilket gör att den mognat fortare...den är som en otämjd vildhäst som kastar sig hit o dit och försöker rymma från dig... ;D Stor, vild, rökig, torvig, lite jordig, markant sötma...några vattendroppar (ja, faktiskt... ::)) och du tämjer Mustangen...den lugnar ner sig och blir ett hav av rök över en spegelblank,tyst, mörk skogstjärn mitt i natten...och den bara hänger och hänger... 8)
Utan vattendropparna är den en riktig "utomhus-rökare" som kan värma upp den mest nedkylde fiskare... ;)
Pain is temporary...glory is forever.......Trout Bum & Bamboozer....Boogieman...Whisky Exorcist....Mora/Älvdalen.....oerhört välbevarad & synnerligen vacker 49-åring....Hillbilly Pro Staff.
"I am haunted by waters"
http://www.alvdalenfiske.se/

#64 OFFLINE   Ismo

Advanced Member

• Edgemember
  • 5553 Inlägg:

Skrivet 11 Sep 2006, 23:51

Är det fortfarande Singel Malt Whisky...om man råkar köpa 2st flaskor... ???
Livet är som ett Timglas!...förutom att en inte kan vända det.

#65 OFFLINE   Uigeadail

Advanced Member

• Edgemember+
  • 28081 Inlägg:

Skrivet 12 Sep 2006, 08:05

Citat

Är det fortfarande Singel Malt Whisky...om man råkar köpa 2st flaskor... ???
Ja...om du dricker en åt gången... ;)
Pain is temporary...glory is forever.......Trout Bum & Bamboozer....Boogieman...Whisky Exorcist....Mora/Älvdalen.....oerhört välbevarad & synnerligen vacker 49-åring....Hillbilly Pro Staff.
"I am haunted by waters"

#66 Gäst_P-A_*

• Guests

Skrivet 12 Sep 2006, 17:18

Citat

Kul att du gillar tråden... ;) Som sagt...för livsnjutare, drömmare och flugfiskare...
Hade oxå en Lagga -88 i mitten på nedersta hyllan på min 1:a bild... 8) Helt suverän...Sparas..! ;)
Testat Talisker -91 Dist. Edition...eller 175th anniversary..?? Mmmmm!
Lägger väl med en all time "favorit-sexa" jag oxå...i oordning...
Ardbeg 1975-direkt från fatet...Bunnahabhain Moine-lika rökig som Laphroaig...Highland Park 1958-ord överflödiga...Lagavulin 1969-direkt från fatet...Laphroaig 1991 Festival Bottling -04...Bruichladdich Octomore 2 år-80,2 ppm(!)-Smoke on the water...
Dammar väl oxå ner på mässan...som vanligt... 8) Kanske ses i nå´n whiskyhörna... ;D

Tjena Uigeadail
Jovisst har man smakat Talisker -91 Dist. Edition...eller 175th anniversary bägge är enormt bra!!
Arbeg har jag druckit 75,76,77 och 78 alla singlecask varianter. Jag fick den stora äran att sitta och
dricka dessa whiskey på Brask Hotel i Linköping tillsammans med min far och två bagpipers!!
En av dom 5 bästa kvällarna i livet.
Har du prova några riktigt gamla Longmorn eller Dallas, dom är hur bra som helst, men dom måste vara
på sherry fat och då helst ollo rosso eller almantadillo.
Har du hört talas om Swedish Malt whiskey Society, där kan man köpa single cask special editions till ett bra pris.
Dom har t.ex en Craggamore som är 30år som är snuskigt bra!!
Ha en bra kväll så ses vi kanske på mässan.
Mvh P-A

#67 OFFLINE   Mugge

Advanced Member

• Edgemember
  • 370 Inlägg:

Skrivet 12 Sep 2006, 17:49

Citat

Lite OT men är det någon som testat Suntory Hibiki blended? Jag har läst att den skall vara grym och den står på en hylla på kvarterskrogen o blänger på mig varje gång jag är där! ??? :)

Den är helt ok.Hade en flaska som jag köpte i Tokyo en gång i tiden. Tyvärr var det ngt aparsle som lade en snus i flaskan en gång en sen natt..  Men det var kul så länge det varade...

#68 Gäst_pedgren_*

• Guests

Skrivet 12 Sep 2006, 18:57

Citat

Här två av mina all time highs.
Tallisker 18årig och Lagga 1988 DM
mmm

Kul att fler uppskattar Taliskern. Har alltid tyckt att den har fått märkligt lite uppmärksamhet...

Tänkte prova Islay of Jura Superstition som på beskrivningen låter intressant. En blandning av klassisk Jura och riktigt rökig Jura.
Har någon nån erfarenhet?

#69 Gäst_P-A_*

• Guests

Skrivet 12 Sep 2006, 19:07

Citat

Kul att fler uppskattar Taliskern. Har alltid tyckt att den har fått märkligt lite uppmärksamhet...

Tänkte prova Islay of Jura Superstition som på beskrivningen låter intressant. En blandning av klassisk Jura och riktigt rökig Jura.
Jag har provat den på Akkurat, den är en helt enkelt underbar!!
Mvh P-A

#70 OFFLINE   Uigeadail

Advanced Member

• Edgemember+
  • 28081 Inlägg:

Skrivet 12 Sep 2006, 19:12

Citat

Tjena Uigeadail
Jovisst har man smakat Talisker -91 Dist. Edition...eller 175th anniversary bägge är enormt bra!!
Arbeg har jag druckit 75,76,77 och 78 alla singlecask varianter. Jag fick den stora äran att sitta och
dricka dessa whiskey på Brask Hotel i Linköping tillsammans med min far och två bagpipers!!
En av dom 5 bästa kvällarna i livet.
Har du prova några riktigt gamla Longmorn eller Dallas, dom är hur bra som helst, men dom måste vara
på sherry fat och då helst ollo rosso eller almantadillo.
Har du hört talas om Swedish Malt whiskey Society, där kan man köpa single cask special editions till ett bra pris.
Dom har t.ex en Craggamore som är 30år som är snuskigt bra!!
Ha en bra kväll så ses vi kanske på mässan.
Mvh P-A
Tjena P-A!
Jojomensan...Hade en whiskyprovning på ett litet företag här uppe i somras...efter fullgjort verk...tog chefen till orda och halade fram en 39 år gammal Longmorn...man tackar ;D Jag fick äran att sprätta den...Mumma!!!
Dallas har jag ett par åtti-talare hemma...men när jag jobbade på Bruichladdich, så fick jag ha upptäcktsfärd i ett av warehousen...helt ensam...en hel eftermiddag... 8) Hittade då ett fat Dallas från -75...och där blev jag sittande...länge...Så jävla bra...
Ardbeg ja...druckit 74, 75, 76, 77, 78...Har lite från -72 hemma som jag inte har testat än ::)...även ett par små flaskor från sista fatet med -75...o en osprättad -78 o en -77...
Fan jag får nog ta en Ardbeg-kväll snart...
Med i Scotch Malt Whisky Society...finns ju i Sverige oxå...många, många maltar har dom...
Du får nog fan ta dig till Älvdalen på Cane-träff...så vi får nå´n ordning på det här...
Druckit Laphroaig 40...??? eller 30..???
Ha de så bra!
Stefan
"I am haunted by waters"

#71 Gäst_P-A_*

• Guests

Skrivet 12 Sep 2006, 19:21

Citat

Tjena P-A!
Jojomensan...Hade en whiskyprovning på ett litet företag här uppe i somras...efter fullgjort verk...tog chefen till orda och halade fram en 39 år gammal Longmorn...man tackar ;D Jag fick äran att sprätta den...Mumma!!!
Dallas har jag ett par åtti-talare hemma...men när jag jobbade på Bruichladdich, så fick jag ha upptäcktsfärd i ett av warehousen...helt ensam...en hel eftermiddag... 8) Hittade då ett fat Dallas från -75...och där blev jag sittande...länge...Så jävla bra...
Ardbeg ja...druckit 74, 75, 76, 77, 78...Har lite från -72 hemma som jag inte har testat än ::)...även ett par små flaskor från sista fatet med -75...o en osprättad -78 o en -77...
Fan jag får nog ta en Ardbeg-kväll snart...
Med i Scotch Malt Whisky Society...finns ju i Sverige oxå...många, många maltar har dom...
Du får nog fan ta dig till Älvdalen på Cane-träff...så vi får nå´n ordning på det här...
Druckit Laphroaig 40...??? eller 30..???
Ha de så bra!
Stefan
Tjena Stefan
Ja jag tror nog nästa att det får bli en älvdalentripp!! ;)
Det var helskotta vad ardbeg du fått i dig, men har du smakat på 1898 som finns på akkurat?
Har varit sugen länge men 2000kr/cl har ju en viss avkylande effekt!!
Jag har provat en Laffe som var 30år och lagrad på sherry fat, helt jävla underbar!!
Kommer inte ihåg vilken buteljerare men det var inte distilleriets egen i alla fall.
Så du har jobbar på Bruckan, dom gör ju inte så dålig whiskey där precis!!
Jag har precist köpt in mig på ett 1/8 fat med just denna whiskey. Fatet är ett färsk bourbonfat, men vi skall
bara ha det på detta fat i 10år, sen skall det delas upp på ollorosso och ett vanligt.
Det kommer nog bli mumma eller vad tror du?
Mvh P-A ;D

#72 OFFLINE   Uigeadail

Advanced Member

• Edgemember+
  • 28081 Inlägg:

Skrivet 12 Sep 2006, 19:23

Citat

Japp! den är suverän...
Som sagt...en blandning av klassiskt fruktig Jura och Jura som är rökt till samma ppm som Laphroaig...alltså runt 35...
Har oxå legat på sherryfat en tid...Har en hel del från sherryn...lite russin o nötter...mandelmassa o en del karamell o frukt...men sen...en rätt salt havston med en härlig torvighet... ::)
En cool kombination med andra ord...väl värd att prova... :D (dessutom till ett riktigt bra pris...)
Har alltid hävdat att Talisker är världens mest underskattade whisky...blir glad att höra att fler är på "samma spår"... ;)
"I am haunted by waters"

#73 OFFLINE   Uigeadail

Advanced Member

• Edgemember+
  • 28081 Inlägg:

Skrivet 12 Sep 2006, 19:38

Citat

Tjena Stefan
Ja jag tror nog nästa att det får bli en älvdalentripp!! ;)
Det var helskotta vad ardbeg du fått i dig, men har du smakat på 1898 som finns på akkurat?
Har varit sugen länge men 2000kr/cl har ju en viss avkylande effekt!!
Jag har provat en Laffe som var 30år och lagrad på sherry fat, helt jävla underbar!!
Kommer inte ihåg vilken buteljerare men det var inte distilleriets egen i alla fall.
Så du har jobbar på Bruckan, dom gör ju inte så dålig whiskey där precis!!
Jag har precist köpt in mig på ett 1/8 fat med just denna whiskey. Fatet är ett färsk bourbonfat, men vi skall
bara ha det på detta fat i 10år, sen skall det delas upp på ollorosso och ett vanligt.
Det kommer nog bli mumma eller vad tror du?
Mvh P-A ;D
Tjena igen!
Jo det har blivit några Ardbeg...har faktiskt ett par små du skulle gilla...dom är fyllda från ett fat från 1999...finns bara detta enda fat... ::) man brände om ett fat och håller på o kollar vad som "händer"...När jag smakade den höll jag på att ramla omkull...kan inte ens beskriva mognaden o frukten komb med torven...men, jag hade 2 killar med mig...dom gissade på 1973 och 1974... ::) Snacka om mognad...!!!
Du satte nu fart på han som brukar sitta på min axel på helgerna...får väl försöka ro ihop dom där 2000:-... :P
L´s egen 30 är magnifik...bland det bästa jag druckit...som att stoppa huvet i en rökig fruktbomb... :o
Men 40 är tyvärr en besvikelse...en lysande whisky...men det är ingen Laphroaig längre... :'(
Bruich är kanon..fan vad avis jag blir...Tror det blir  ;D...
Testade förra året en 20-årig Bruich som Jim avslutade på Port-fat...WOW! nå´t att fundera på kanske...??? ;)
Mvh
Stefan
"I am haunted by waters"

#74 Gäst_P-A_*

• Guests

Skrivet 12 Sep 2006, 19:48

Citat

Tjena igen!
Jo det har blivit några Ardbeg...har faktiskt ett par små du skulle gilla...dom är fyllda från ett fat från 1999...finns bara detta enda fat... ::) man brände om ett fat och håller på o kollar vad som "händer"...När jag smakade den höll jag på att ramla omkull...kan inte ens beskriva mognaden o frukten komb med torven...men, jag hade 2 killar med mig...dom gissade på 1973 och 1974... ::) Snacka om mognad...!!!
Du satte nu fart på han som brukar sitta på min axel på helgerna...får väl försöka ro ihop dom där 2000:-... :P
L´s egen 30 är magnifik...bland det bästa jag druckit...som att stoppa huvet i en rökig fruktbomb... :o
Men 40 är tyvärr en besvikelse...en lysande whisky...men det är ingen Laphroaig längre... :'(
Bruich är kanon..fan vad avis jag blir...Tror det blir  ;D...
Testade förra året en 20-årig Bruich som Jim avslutade på Port-fat...WOW! nå´t att fundera på kanske...??? ;)
Mvh
Stefan
Tjena igen Stefan
Det du säger om Ardbegen ifrån 1999 låter otroligt intressant, för jag tycker nog att
dom nya Ardbegerna inte varit lika bra som dom gamla.
Om du kan spara ett par centiliter av den till älvdalen så kan jag ta med något annat gott=en suprise.
Laffes egna 30åring är väll jäkligt dyr om jag inte missminner mig, men du tycker att den är värd pengarna?
Jag har också druckit en Brukke lagrad en på portwood som var 15år som var helt himmelsk, men och andra
sidan så har jag aldrig druckit något dåligt ifrån Bruichladdish.
Mvh P-A

#75 OFFLINE   Uigeadail

Advanced Member

• Edgemember+
  • 28081 Inlägg:

Skrivet 12 Sep 2006, 22:24

Citat

Tjena igen Stefan
Det du säger om Ardbegen ifrån 1999 låter otroligt intressant, för jag tycker nog att
dom nya Ardbegerna inte varit lika bra som dom gamla.
Om du kan spara ett par centiliter av den till älvdalen så kan jag ta med något annat gott=en suprise.
Laffes egna 30åring är väll jäkligt dyr om jag inte missminner mig, men du tycker att den är värd pengarna?
Jag har också druckit en Brukke lagrad en på portwood som var 15år som var helt himmelsk, men och andra
sidan så har jag aldrig druckit något dåligt ifrån Bruichladdish.
Mvh P-A
Tjena!
Jag har en 10:a kvar...lovar att spara ett par till dig...skönt att veta att dom landar i en strupe som uppskattar dom... 8)
30-åringen ÄR dyr...men den är fan magnifik...får ju ofta frågan om dyr whisky är värd pengarna...är det inte både ja och nej..?? Älskar man Laffe så...visst fan är det värt det...! Sen undrar man ju ibland om man kan ställa vissa smakupplevelser mot priset..? Nämnde tidigare...Macallan 1926-282.000:-...är det värt det...även om man älskar Macallan...och har en stor plånbok...Fan P-A...nu fick du mig att börja fundera oxå... :-
Man har väl slängt ut nå´ra tusingar på en butelj då och då...hittils har det alltid varit värt det.. ;D
Bruich ja...sant, sant...Har en Bruich..."Moine Mhor"..(the Big Peat)...kalasrökig..!!! You like???
även en Valinch 1990...färgen är som en gammal vinröd julduk...nr 1/1....like too??? 8)
En liten tanke...tro hur länge vi skulle få sitta...och hur snygga vi skulle bli...om vi satte oss och provade igenom alla dom här... ::)
Mvh
stefan
"I am haunted by waters"

#76 OFFLINE   Uigeadail

Advanced Member

• Edgemember+
  • 28081 Inlägg:

Skrivet 13 Sep 2006, 22:24

Flisan...! Here it is... ;D
"I am haunted by waters"

#77 Gäst_Erki_*

• Guests

Skrivet 13 Sep 2006, 22:37

Caol Ila 18 årig...så god!!!!!

#78 Gäst_P-A_*

• Guests

Skrivet 14 Sep 2006, 06:59

Citat

Tjena!
Jag har en 10:a kvar...lovar att spara ett par till dig...skönt att veta att dom landar i en strupe som uppskattar dom... 8)
30-åringen ÄR dyr...men den är fan magnifik...får ju ofta frågan om dyr whisky är värd pengarna...är det inte både ja och nej..?? Älskar man Laffe så...visst fan är det värt det...! Sen undrar man ju ibland om man kan ställa vissa smakupplevelser mot priset..? Nämnde tidigare...Macallan 1926-282.000:-...är det värt det...även om man älskar Macallan...och har en stor plånbok...Fan P-A...nu fick du mig att börja fundera oxå... :-
Man har väl slängt ut nå´ra tusingar på en butelj då och då...hittils har det alltid varit värt det.. ;D
Bruich ja...sant, sant...Har en Bruich..."Moine Mhor"..(the Big Peat)...kalasrökig..!!! You like???
även en Valinch 1990...färgen är som en gammal vinröd julduk...nr 1/1....like too??? 8)
En liten tanke...tro hur länge vi skulle få sitta...och hur snygga vi skulle bli...om vi satte oss och provade igenom alla dom här... ::)
Mvh
stefan
Tjena Stefan
Jag tror att vi skulle bli overkligt snygga och duktiga!!! ;)
Ett par tusen för en flaska kan ju vara ok, men när det börjar närma sig 5000
då börjar jag i alla fall bli jävligt nervös för min egen sanity!!
Moine Mhor har jag nog provat och gillat, men vallinschen 1990 har jag inte fått
smaka på eftersom jag inte varit på destilliriet än.
Så den ser jag fram emot och smaka på!!! ;)
Mvh P-A ;D

#79 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30782 Inlägg:

Skrivet 14 Sep 2006, 07:29

Att jag har missat denna  ???

Jag tycker om nästan alla single malts som finns.
Jag brukar köpa ett par då och då och ha byggt upp en lite samling.
Tyvärr kan man inte hålla minnet uppdaterat så man kan känna igen alla.
Det är ett par fula fiskar som har smugit in på listan men de platsar iaf.
jag har markerad de odrickbara med röd text.
Resten är helt ok eller bättre.

1: glenmorangie 10
2: -:- port wood finish
3: -:- port wood
4: -:- burgundy wood
5: -:- madeira wood
6: -:- 10
7: the arran
8: glenfarclas 21
9: the macallan 18
10: -:-
11: glen mhor 22
12: aberlour 10
13: -:-
14: the balvenie dubble wood 12
15: -:-single barrel15
16: highland park 12
17: -:- 18
18: isle of jura 10
19: -:- 15
20: brora 22
21: auchentoshan 17
22: -:- three wood
23: glengoyne 10
24: glengoyne 12
25: glenkinchie 10
26: talisker  10
27: talisker 18
28: talisker double wood
29: oban 14
30: craggamore 12
31: dalwhinnie
32:knockando 18
33: glenlivet 1975
34: blackadder higland park 15
35: blackadder port ellen 21
36: glenfiddich 12
37: -:- 18
38: -:- caoran reserve
39: speyburn 10
40: ben bracken 12
41: loch lomond

42: glen grant
43: macleods speyside
44: glen moray
45: blue lable
46: springbank 15
47: longrow tokaji
48: longrow 10
49: strathisla 12
50: the dalmore cigar malt
51: cutty sark 12
52: tobermory
53: bruichladdich 10
54: -:- moine mhor
55: -:- augusta 14
56: -:- full strength 13
57: -:- 15
58: -:- 15
59: -:- 15
60: bowmore 12
61: -:- 12
62: -:- darkest
63: -:- 17
64: ardbeg  10
65: -:- 10
66: -:- 1995
67: lagavulin 12
68:  -:- 16
69: chivas regal 12
70: bunnahabhain
71: the ileach
72: caol ila 12
73: -:- 18
74: -:- 18
75: laphroaig 10
76: -:- 10
77: -:- 10 cask
78: -:- quarter cask
79: glenallachie 15
80: longmorn 15
81: black label 12
82: springbank 10
83: jonny walker blue
84: isle of jura
85:edradour cask. Sauternes 11
86: mackmyra preludium 01
87: the glenlivet 12
88: highland park 18
89: glenfiddich 21

Mvh sasse
Postad bild

#80 Gäst_damien_*

• Guests

Skrivet 14 Sep 2006, 08:06

Den 26:e oktober blir det nog trevligt :D
http://www.aflodal.com/_extras/DynamicList...an2006_big1.htm

#81 OFFLINE   alexanderalenius

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1246 Inlägg:

Skrivet 14 Sep 2006, 15:35

Citat

Låter som snälla kompisar... :D
Antar att du testat och gillar den vanliga härligheten...? Den är ju rätt tung och explosiv, rökig, torvig med en djup sötma i botten...
Jag tycker Quarter casken är en upplevelse i sig...blandad av yngre Laphroaig...mellan 5-10 år...48%...lagrad på mindre fat, vilket gör att den mognat fortare...den är som en otämjd vildhäst som kastar sig hit o dit och försöker rymma från dig... ;D Stor, vild, rökig, torvig, lite jordig, markant sötma...några vattendroppar (ja, faktiskt... ::)) och du tämjer Mustangen...den lugnar ner sig och blir ett hav av rök över en spegelblank,tyst, mörk skogstjärn mitt i natten...och den bara hänger och hänger... 8)
Utan vattendropparna är den en riktig "utomhus-rökare" som kan värma upp den mest nedkylde fiskare... ;)

ja, då får de absolut bli Quarter Casken... mm, längtar redan på å få smira en rackare!  8)
out....burned

#82 OFFLINE   Uigeadail

Advanced Member

• Edgemember+
  • 28081 Inlägg:

Skrivet 14 Sep 2006, 17:22

Fan Flisan...det var en skitbild...här kommer en ny... ;D
"I am haunted by waters"

#83 OFFLINE   Uigeadail

Advanced Member

• Edgemember+
  • 28081 Inlägg:

Skrivet 14 Sep 2006, 17:26

Detta måste vara enda gången...vatten och whisky passar ihop... ;D ;D ;D
"I am haunted by waters"

#84 OFFLINE   Uigeadail

Advanced Member

• Edgemember+
  • 28081 Inlägg:

Skrivet 14 Sep 2006, 17:27

P-A..!!! Kolla till höger..!!! ;) ;D
"I am haunted by waters"

#85 OFFLINE   Uigeadail

Advanced Member

• Edgemember+
  • 28081 Inlägg:

Skrivet 14 Sep 2006, 17:30

Famous Grouse...(på stenen...) ::)
"I am haunted by waters"

#86 OFFLINE   Uigeadail

Advanced Member

• Edgemember+
  • 28081 Inlägg:

Skrivet 14 Sep 2006, 17:49

Citat

ja, då får de absolut bli Quarter Casken... mm, längtar redan på å få smira en rackare! 8)
Bra val...! ;) Än en gång...rapport emotses med spänd förväntan... :D
"I am haunted by waters"

#87 OFFLINE   Uigeadail

Advanced Member

• Edgemember+
  • 28081 Inlägg:

Skrivet 14 Sep 2006, 17:51

P-A!
Får det lov att vara en liten Bruichladdich...? ;)
"I am haunted by waters"

#88 OFFLINE   alexanderalenius

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1246 Inlägg:

Skrivet 14 Sep 2006, 17:58

Citat

Bra val...! ;) Än en gång...rapport emotses med spänd förväntan... :D

tror inte ja blir besviken iaf, hittils har alla mina vänners råd vart delicious!  ;)
men visst, ska rapportera sen så fort som möjligt!
out....burned

#89 OFFLINE   Isak

Advanced Member

• Edgemember
  • 402 Inlägg:

Skrivet 14 Sep 2006, 18:02

En whisky ska vara god, punkt
Single eller blended ..... Big deal  :-

#90 OFFLINE   Flisan

Advanced Member

• Edgemember+
  • 1263 Inlägg:

Skrivet 14 Sep 2006, 19:53

Citat

Fan Flisan...det var en skitbild...här kommer en ny... ;D

Vilken skönhet!! Vilken färg......
Svart, mystisk......mmmmmmmmmmm............. vill prova...........

Är på inget vis avundsjuk på din samling.............. ::) ::)........näääädååå...........

Härliga bilder!!  :D
"Att försöka är det första steget mot misslyckande"

Homer Simpson

Fiska med Flisan

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar