Hoppa till innehåll

Foto

Flugtokens Fiskedagbok

271 svar till detta ämne

#241 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 29 Dec 2011, 10:51

Har varit ute de senaste dagarna för att testa mitt nya Loop pike booster. Är rikigt nöjd med det spöt :D
Köpte en lina, en CLW spole och lite backing till spöt igår för lite över tusenlappen :)
DSCN9502 - Kopia.JPG

"A bad day of fishing is still better than a good day at work"

Swecam Fishing:

https://www.youtube....er/fisherman993

#242 OFFLINE   nero

nero

Member

• Members
  • PipPip
  • 12 inlägg

Postad 08 Jan 2012, 12:29

Har varit ute de senaste dagarna för att testa mitt nya Loop pike booster. Är rikigt nöjd med det spöt :D
Köpte en lina, en CLW spole och lite backing till spöt igår för lite över tusenlappen :)
DSCN9502 - Kopia.JPG

vart har du köpt den lina??

#243 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 08 Jan 2012, 12:57

Köpte den på Outdoor extreme. Det var den sista linan dom hade inne.

Swecam Fishing:

#244 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 07 Mar 2012, 20:50

Årets första fiskar
Var nere till ån idag för att testa lite gädda. Fick lov av skolan att åka ner då det varit friluftsdag idag :)
Gick trögt på morgonen. Eftersom det har varit kallt de senaste dagarna så var det på vissa ställen is längs kanterna.
Efter bara ett känn (kunde varit en gren) på ett par timmar så flyttade jag mig uppströms för att se om det kanske stod kvar någon gös.

Efter att inte fått något på mina favoriter (Fin-S) tänkte jag att det kanske vorde idé att gå ner i storlek eftersom det var kallt. Så jag satte mig ner och gick igenom boxen. Hittade då ett par små Soft 4play. Jag satte på dom och kastade ut.
I det tredje kastet högg det! Rikigt roligt att få känna på årets första fisk :) Det var ingen stor, men som vanligt tyckte jag att det inte spelade någon roll. Alltid lika roligt att drilla, stor som liten.
IMG468.JPG

Efter bara några kast hugger det igen! Denna var det lite mera fart i och framför allt, mycker rundare än den andra gäddan.
Båda fick såklart gå tillbaka.
IMG470.JPG

Swecam Fishing:

#245 OFFLINE   sasse

sasse

Classic Member

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 34665 inlägg

Postad 08 Mar 2012, 22:29

Helt rätt, fiske har inget med storlek att göra. Speciellt inte årets första :wub:

Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör!

Årets Edgare 2012

Veritas liberabit vos

#246 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 10 Mar 2012, 22:28

Var iväg med brorsan idag för att fiska lite gädda. I första kastet så small det för mig. Det var riktigt tungt att pumpa hem och vi trodde att det var en fin gädda på ca 5-6 kilo. Men när den bröt ytan såg vi vad det var. Det var en Asp!
Jag har ju aldrig fått en Asp tidigare så jag tyckte att det var rikigt roligt att få känna på en. Dessvärre var den felkrokad.IMG473 - Kopia.JPG

Redigerat av flugtoken, 18 Mar 2012, 20:31.

Swecam Fishing:

#247 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 18 Mar 2012, 20:30

Årets första flugfisk
Var nere idag igen för att fiska lite Gädda. Men nu hade jag med mig flugspöt och sjunklina. Eftersom Gäddorna fortfarande är tröga kanske de vill ha ett långsamt fiskat bete. Då passar ju fluga utmärkt. Jag kastade snett uppströms och lät sedan linan sjunka. Strömmen förde in linan längs kanten. I andra kastet gjorde om det hela. Efter att ha fiskat in en bit gjorde ett långt stopp och lät flugan hänga. Då kände jag hur det ryckte till. Jag gjorde mothugg och jag trodde nästan jag hade fått en gren eller liknande (en riktigt aggressiv gren då som biter på flugorna). Gäddan följde mest bara med när jag hankade in den. Men det blev mer fart på den när jag skulle ta upp den. Hur som helst var det rikigt kul att se att fluga även fungerade nere i ån :)
IMG478.JPG IMG485.JPG

Swecam Fishing:

#248 OFFLINE   sasse

sasse

Classic Member

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 34665 inlägg

Postad 19 Mar 2012, 05:08

Årets första flugfisk
Var nere idag igen för att fiska lite Gädda. Men nu hade jag med mig flugspöt och sjunklina. Eftersom Gäddorna fortfarande är tröga kanske de vill ha ett långsamt fiskat bete. Då passar ju fluga utmärkt. Jag kastade snett uppströms och lät sedan linan sjunka. Strömmen förde in linan längs kanten. I andra kastet gjorde om det hela. Efter att ha fiskat in en bit gjorde ett långt stopp och lät flugan hänga. Då kände jag hur det ryckte till. Jag gjorde mothugg och jag trodde nästan jag hade fått en gren eller liknande (en riktigt aggressiv gren då som biter på flugorna). Gäddan följde mest bara med när jag hankade in den. Men det blev mer fart på den när jag skulle ta upp den. Hur som helst var det rikigt kul att se att fluga även fungerade nere i ån :)

Härligt. Kul när det funkar. En annan gick bom igår när jag flugade gädda.

Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör!

Årets Edgare 2012

Veritas liberabit vos

#249 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 26 Mar 2012, 15:07

Årets första flytringsfiske

Var iväg igår till Sörämtern i villingsberg för att flytringsfiska lite. När vi kom ner vid 10-taget (vi hade inge brottom att a oss dit) var det helt tomt på folk. Det felsta trodde väl att isen fortfarande låg. Det är iaf vad som står på kilsbergens sida. Dom hade rätt på sätt och vis, då havla sjön fortfarande låg. Men tack vare värmen och blåsten så försvann nästan all is tills källen.

Fisket var trögt under dagen och det kom inte igång förs på kvällen. Jag såg att mitt favoritställe hade blivit isfritt. Jag simmade dit och tänkte att på vägen tid kunde jag ju lika gärna trolla lite med trattflugan efter mig på sjunklina. När jag kom fram till platsen så högg det. Jag kände på en gång att det var stort! Minst 3 kg. Jag såg ryggen bryta ytan.
"Röding!", skrek jag... eller jag tyckte det iaf såg ut som en till en början. Svårt att se när ljuset blir sämmre.
DSCN9725 - Kopia.JPG

Jag fick in den till ringen och såg att det var en båge. Landningen blev svår då jag hade lång tafs och var utan håv. Efter att ha knackat henne så välde det ut flera hekto med rom. Det var bara att hålla ut henne över vattnet för att inte få det allt i knät. Men när jag kom in till land med fångsten, så släppte den ut ytterligare några hekto rom. Och denna gången var jag inte med, utan fick det hela i flytringen.
DSCN9731 - Kopia.JPG

Jag sköljde av rommen och åkte ut igen. För nu hade Röding blivit galen och vakade överallt. Snabbt byte får sjnuk till flytlina, på med en 0,12 tafsspets och en stl 18 Griffin's gnat. Gjorde ett kast... Då trasslade tafsen. Finns det någon värre än tafstrassel mitt i en vakfest? När jag satt där ute i flytringen och svor för mig själv samtidigt som jag försökte få upp trasslet, hade jag minst ett 20-tal vak runt omkring mig. De närmsta var inte mer än 3 meter ifrån mig och när jag väl redit ut trasslet var vakfesten över. Nu var det bara några enstaka vak då och då. Jag försökte ändå se om jag kunde ta en Röding på torrfluga. Fötterna hade domnat bort för länge sen, men det sket jag i och fortsatte fiska. Tillslut fick jag ta och dra mig tillbaka in till land för att packa ihop grejerna och åka hem.

Redigerat av flugtoken, 27 Mar 2012, 12:47.

Swecam Fishing:

#250 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 27 Mar 2012, 12:45

Nu börjar det äntligen spricka upp på himmlen. Får nog ta en tur till ån och se om man kan lyckas lura någon gädda på fluga :)

Swecam Fishing:

#251 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 27 Mar 2012, 21:08

Blev en fin liten gädda :) Fick såklart simma tillbaka.
IMG498.JPG

Redigerat av flugtoken, 27 Mar 2012, 21:09.

Swecam Fishing:

#252 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 15 Apr 2012, 16:06

Tog en tur ner till ån idag. Blev nog den kortaste turen någonsin.
Åkte ner för att fiska abborre, men bytte till gäddgrejer efter ett tag. I första kastet small det. Trodde först det var en liten gädda, sen började den sprattla som en abbborre (en rikigt stor då), men sen kom världens jäkla rusning (så abborre var bara att uttesluta). När jag fick in den såg jag att det var en fin asp på 5-5,5 kg.
Det är alltså min största fisk jag har fått. Tidigare var det en gädda på 4,5 kg. Efter det var jag så nöjd så jag åkte hem och aspen fick simma tillbaka. Var bara nere i 30 minuter :P
IMG507.JPG

Swecam Fishing:

#253 OFFLINE   MathiasÅ

MathiasÅ

Advanced Member

• Edgemember+
  • 573 inlägg

Postad 15 Apr 2012, 18:09

När man är rutinerad behöver man inte mer än 30 min ;)
Är det Blackriver i Örebro du fiskar i?
Synd att nån skulle lägga dit ett spinnspö framför dig när det skulle tas kort :D

#254 OFFLINE   TechMark

TechMark

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 288 inlägg

Postad 15 Apr 2012, 19:49

Tänk bara på att aspen i allmänhet är fredad när den går upp i åarna för att leka under våren.
Annars är det en karpsläkting med ruskigt bra drag i.
Brukar fiska på ett ställe under sommaren där det samlas enorma mängder löja, asparna och abborrarna terroriserar så att det flyger småfisk åt alla håll.

#255 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 15 Apr 2012, 20:52

När man är rutinerad behöver man inte mer än 30 min ;)
Är det Blackriver i Örebro du fiskar i?
Synd att nån skulle lägga dit ett spinnspö framför dig när det skulle tas kort :D

Japp, det är det.
Kan klippa bort spinnspöt om du vill och påstå att den högg på fluga :rolleyes:
Det roliga var att när jag hade släppt tillbaka den och kollade jiggen så var den helt söndertrasad i ryggen och krokskaftet på jigghuvudet var böjt :P I fortsättningen ska jag även jigga med inklämd hulling. Mycket skonsammare för fisken och lättare att kroka av.

Tänk bara på att aspen i allmänhet är fredad när den går upp i åarna för att leka under våren.
Annars är det en karpsläkting med ruskigt bra drag i.
Brukar fiska på ett ställe under sommaren där det samlas enorma mängder löja, asparna och abborrarna terroriserar så att det flyger småfisk åt alla håll.

Jo, jag vet det och det är fiskeförbud längre upp i ån vid dess lekplats fram till 1 juni. Men jag fiskar längre ner där det är tillåtet och det är efter Gädda, Abborre och Gös. Så Aspen ser jag bara som en bonus... en rikigt rolig en också :D

Det är bara synd att de flesta tar upp asp ifall de får en.
När jag fick upp min så var det en familj som var där och fiska. När jag skulle släppa tillbaka den så frågade dom varför jag skulle det. Jag berättade att den är fredad och att jag vägrar ta upp asp. Då frågade dom om jag kunde strunta i att den var fredad och ge den till dom istället, när jag ändå skulle släppa tillbaka den. Jag sa samma sak, att den är fredad och släppte tillbaka den. Den hade mycket ork kvar och drog iväg på direkten.
Tycker det är synd att folk inte respekterar sånt som fredad fisk, fiskeförbud och minimått :(

Redigerat av flugtoken, 15 Apr 2012, 20:53.

Swecam Fishing:

#256 OFFLINE   TechMark

TechMark

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 288 inlägg

Postad 15 Apr 2012, 21:46

Det är bara synd att de flesta tar upp asp ifall de får en.
När jag fick upp min så var det en familj som var där och fiska. När jag skulle släppa tillbaka den så frågade dom varför jag skulle det. Jag berättade att den är fredad och att jag vägrar ta upp asp. Då frågade dom om jag kunde strunta i att den var fredad och ge den till dom istället, när jag ändå skulle släppa tillbaka den. Jag sa samma sak, att den är fredad och släppte tillbaka den. Den hade mycket ork kvar och drog iväg på direkten.
Tycker det är synd att folk inte respekterar sånt som fredad fisk, fiskeförbud och minimått :(

Håller med dig, tragiskt att respekten för fredning är så dålig.
Själv har jag bara skänkt bort en asp en enda gång och den hade krokat så illa att den förblödde så den överlevde inte återutsättningen.
Skänkte den till en överlycklig estländare som kom när jag höll på att plocka ihop. Dock är aspen inte fredad i Mälaren sommartid, bara under leken i anslutande vattendrag.

Värt att notera är att i alla fall asp och gädda (gäller säkert de flesta arter) har "pulsådern" till gälarna i mitten av käkens nederdel i höjd med gälarna.
Punkterar man den med en krokspets vid djup krokning så försämras fiskens överlevnadschans avsevärt, den förblöder helt enkelt.

#257 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 28 Jun 2012, 21:41

En liten uppdatering:
Har inte blivit så mycket flugfiske på senaste tiden, men det har blivit ett par gäddflugfiske-turer. Tyvärr var vi lite sent ute.
DSCN0009.JPG

Det har mest blivit jiggfiske efter abborre, gös och gädda
.IMG544.JPG

Men på tisdag så åker jag och farsan till västkusten för att fiska makrill och då ska flugspöt med :) Men jag ska också testa att köra lite jigg på makrill och torsk. Köpte 2 paket med soft 4play och 1 paket med lipskulls som ska testas. Funkar på abborre gör dom :) Köpte också idag några Sandeel, också från Savage gear.
DSCN0124.JPG savage-gear-slug-sandeel-16-1.jpg

Swecam Fishing:

#258 OFFLINE   john-john

john-john

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 758 inlägg

Postad 30 Jun 2012, 08:18

Då får du inte glömma att prova havsöring oxå! Nattfisket är igång och är riktigt spännande!

#259 OFFLINE   Chrille84

Chrille84

Member

• Members
  • PipPip
  • 54 inlägg

Postad 30 Jun 2012, 08:55

Då får du inte glömma att prova havsöring oxå! Nattfisket är igång och är riktigt spännande!

ja vädret verkar bil kanon ikväll

vart på västkusten befinner ni er?

#260 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 30 Jun 2012, 11:48

Jo, nattfiske på öring ska det bli också. Får kanske ta med mig vadarna ifall vi hittar något bra vadarställe. Där vi brukar hållas är det bara att glömma vadare, Där blir det 10 m djupt bara några meter ut. Men har sett grunda badvikar i närheten. Kanske något att testa? Vi kommer hålla oss i närheten av lysekil. Någon som vet några bra ställen för havsöring?

Redigerat av flugtoken, 30 Jun 2012, 11:52.

Swecam Fishing:

#261 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 05 Jul 2012, 22:50

Kom hem för några timmar sedan efter 3 dagars fiske längs Västkusten Postad bild Eftersom det har varit rätt så kallt nu under våren och sommaren hade makrillen inte rikigt kommit in. Vi testade att fiska makrill den första dagen, men det blev inget. Jag krokade en liten bleka på flugspöt. Inte stor, men ändå roligt, då det är den första blekan för mig Postad bild
DSCN9820.JPG

Igår körde vi istället efter torsk och jag tog en fin på 45 cm och en mindre på 34 cm. Vi var nere och fiskade enda fram till kl 1 på natten, då havsöringen kom in vid midnatt. Vi hade en del hugg men jag lyckades bara landa en liten på 20 cm som var täckt med laxlus. Hann tyvärr inte fota fisken innan den hoppade av.
DSCN9823.JPG DSCN9826.JPG

Idag började jag med att se om det fanns någon öring längs kanterna och farsan testade makrill. Han fick en fin på 40 cm och stark som ett as. Även fast den inte vägde mer än 0,5 kg kändes den som en 5 kg gädda Postad bild Det blev tyvärr ingen mer öring för mig och vi körde resten av tiden efter torsk. Farsan tog en lovlig torsk och jag tog en fin blågylta. Även fast jag hade en del hugg lyckades jag inte kroka någon torsk. Vid 11 bröt vi, packade och åkte hem till Örebro Postad bild
DSCN9834.JPG DSCN9837.JPG DSCN9838.JPG DSCN9840.JPG

Redigerat av flugtoken, 05 Jul 2012, 22:51.

Swecam Fishing:

#262 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 16 Aug 2012, 17:42

Har knappt bilvit något flugfiske för mig, men jag har fiskat en hel del med grodbeten. Upptäckte att det var riktigt effektivt för bara 1-2 månader sedan och nu är jag nere flera gånger i veckan och fiskar med grodor :)

DSCN0014.JPG DSCN0015.JPG DSCN0018.JPG DSCN0019.JPG DSCN0025.JPG

Swecam Fishing:

#263 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 16 Aug 2012, 18:04

Filmade lite när jag, brorsan och en vän till oss, var ute och fiskade gädda med ytgående grodor. Jag fick ett par hugg på film. Riktigt coolt när de attackerar grodan med sådan fart :D

Swecam Fishing:

#264 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 07 Sep 2012, 15:04

Nytt PB!
Drog iväg med brorsan i onsdags för att fiska lite med grodor. Vädret var kanon och ca 20 grader varmt. Brorsan började att fiska, eftersom jag var tvungen att knyta på en ny tafs då en gädda på 3,5 kg som jag tog ett par dagar tidigare hade böjt haken. Han fick en liten gädda på ca 25-30 cm och hade ytterligare några efter. När jag väl var redo och började fiska så var det ingen som längre ville hugga. Vi bytte plats och fortsatte att fiska oss längre in. Det var helt fisktomt. Jag undrade om det skulle bli någon skaplig gädda eller om vi skulle få nöja oss med småpluttar. Lite senare smäller det. Tyvärr så missade gäddan grodan i all nerblåst vass som var. Jag fortsatte att fiska på samma ställ i hopp om att den skulle hugga igen. Det gjorde den. Bara några meter utanför mig så slänger den sig ovanför vattenytan för att få tag på grodan men missar. Jag lägger ut ett nytt kast och hoppas på att den fortfarande är huggvillig och det smäller igen. Tyvärr så bommade den även denna gång. Jag gör ett nytt kast och det hugger igen, men ytterligare en miss! Jag började göra några småryck för att se om det kanske triggar lite till hugg och det gjorde det, men även detta var en miss. Jag fortsättar och tillslut så får gäddan in den i munnen och jag sätter ett hårt mothugg. Men jag kände på en gång att det inte var gäddan på 2 kg som satt på kroken. Den var mycket större. Efter ett par rusningar får jag in den till land och plockar fram vågen. Den vägde 4,9 kg! Alltså ett nytt pb!
DSCN0104.JPG

Inte lång tid efter jag fick min gädda krokade också brorsan en skaplig på 3,4 kg.
DSCN0105.JPG

En timma efter jag hade fått min gädda så hade daniel efter en på groda. Men det märktes att den inte var rikigt på hugget så han bytte till ett stormbete och rykte sakta hem den. Då small den på! Den var stor, men hade inte så mycket krut i sig. När vi fick upp den vägde vi den, samma vikt som min. Vi såg också att den hade ett stort sår på högra sidan. Vi släppte tillbaka den och kollade på bilden som togs på min gädda och det var ett likadant sår även där. Alltså samma gädda 2 gånger inom 1 timma. Har aldrig hänt mig förut :)
DSCN0106.JPG

Swecam Fishing:

#265 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 17 Nov 2012, 20:12

Det har blivit mycket fiske för mig på senaste tiden, även med fluga. Det har också kommit upp många granna gäddor den senaste månaden. Nu ligger mitt pb på 6,9 kg :)

20121004_154057.jpg
5,3 kg

20121008_182224(0) - Kopia.jpg
6,9 kg

20121013_152251.jpg
4,7 kg

20121101_143913.jpg
4,6 kg

20121116_154947(0).jpg
5,5 kg fångad igår

IMG_0085 - Kopia.JPG
Denna fick jag idag. Vi vägde den aldrig, men uppskattar vikten till 5,5 kg. Kanske samma som jag fick igår?

Sen har brorsan dragit en hel del 5+ kg

Swecam Fishing:

#266 OFFLINE   Meritaimen

Meritaimen

Frontline Member

• Edgemember
  • 9112 inlägg

Postad 17 Nov 2012, 20:15

Det har blivit mycket fiske för mig på senaste tiden, även med fluga. Det har också kommit upp många granna gäddor den senaste månaden. Nu ligger mitt pb på 6,9 kg :)

20121004_154057.jpg
5,3 kg

20121008_182224(0) - Kopia.jpg
6,9 kg

20121013_152251.jpg
4,7 kg

20121101_143913.jpg
4,6 kg

20121116_154947(0).jpg
5,5 kg fångad igår

IMG_0085 - Kopia.JPG
Denna fick jag idag. Vi vägde den aldrig, men uppskattar vikten till 5,5 kg. Kanske samma som jag fick igår?

Sen har brorsan dragit en hel del 5+ kg

Grattis till fin Fångst.Vilka gäddor drog du upp med fluga?

Hellre äter jag havsöringen själv än låter sälen svälta

http://fiskevardgote...portera-fangst/

#267 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 17 Nov 2012, 20:22

Tyvärr ingen av dom :( Men jag ska iväg med flugspöt imorn. Vore coolt med en gädda på 5+ tagen på fluga

Swecam Fishing:

#268 OFFLINE   Meritaimen

Meritaimen

Frontline Member

• Edgemember
  • 9112 inlägg

Postad 17 Nov 2012, 20:24

Tyvärr ingen av dom :( Men jag ska iväg med flugspöt imorn. Vore coolt med en gädda på 5+ tagen på fluga

Skit Fiske. :) :)

Hellre äter jag havsöringen själv än låter sälen svälta

http://fiskevardgote...portera-fangst/

#269 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 18 Nov 2012, 17:38

Gick inget vidare idag. Jag hade ett hugg på fluga som jag bommade i början. Sen var det helt dött.

Swecam Fishing:

#270 OFFLINE   flugtoken

flugtoken

Frontline Member

• Edgemember
  • 1321 inlägg

Postad 28 Dec 2012, 19:52

Sitter nu och laddar upp inför våren. Men nästa år måste verkligen bli mera flugfiske. Är nästan lite förbannad på mig själv nu för att det blivit så lite fiske med fluga.

Swecam Fishing:

Svara

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar