sasse på Mar 20 2009, 04:42 sade:
.
Flugtokens Fiskedagbok
#62 OFFLINE
Skrivet 02 Apr 2009, 15:45
#63 OFFLINE
Skrivet 03 Apr 2009, 19:27
Nyman på Apr 2 2009, 16:45 sade:
då blir det första gången jag fiskar med mitt nya spö (bortsett från när jag tränade)
ska också köpa lite gäddflugor snart.
Detta inlägg har redigerats av flugtoken: 03 Apr 2009, 19:28
#64 OFFLINE
Skrivet 03 May 2009, 00:24
2/5-09
Idag åkte vi iväg till min pappas barndomssjö för att ha lite roligt gäddfike med fluga och spinn. Det var en rätt så liten skogssjö med mycket, men inte så stor gädda. medelstorleken på fisken är 5 hg till 2 kg. Det var första gången jag fiskar gädda med flugspö.
Jag och min bror Daniel gick ut på en udde för att testa. På udden så var det en liten bäck somm delade på sig och mynnade ut på två olika ställen.
Jag stod vid mynningen längst bort. Det var svårt för mig att kasta för alla träd. Så jag kunde bara kasta åt ett håll. Jag testade min egen bundna fluga Chinese crested http://www.edgeforum.com/index.php?showtop...p;#entry1052358.
Det tog inte lång stund innan det högg. Och det var en liten skit på 4 hg. Men ändå en fisk och min första flugfångade gädda.
Han sprattlade och gjorde några hopp. Den fick så klart gå tillbaka.
Sedan efter nån halvtimma högg det igen för mig.
Denna var lite större. Fast han var inte så pigg. Han bara drog iväg långsamt, men gick knappt att stoppa.
jag fick in ha till land och den var betydligt större. Han var 65 cm lång och vägde 1,8 kg. Och togs på chinese crested.
Lite senare högg det ännu en gång! Och denna var rätt stor. När jag trodde att jag hade fiskat klart kastet och skulle göra ett nytt så högg det vid ytan.
Den rusade gång på gång och rullen knarrade. Och fisken gjorde också flera hopp. Det var betydligt mer krut nu, Jag hade ca 1-1,5 m lina i handen och all lina försvann på bara nån sekund när hon rusade
Denna madam vägde 3 kg och 80 cm lång. Och detta kommer nog vara mitt PB med fluga ett tag framöver. Jag hade inte heller förväntat mig så här stor fisk på min första gäddflugfiske-tur. Tyvär var jag tvungen att döda denna fisk
En kvart innan vi skulle åka hem så missade jag en gädda. Jag såg bara en virvel efter den. Denna gång på en egenbunden, vit gäddzonker. Jag kastade igen och igen men det hände inget. jag tog 3 gäddor, min pappa tog 5 gäddor och min brorsa tappade en gädda på 3,5 kg.
Vit gäddzonker:
Krok: Fire fly, bass bug i stl 4
Bindtråd: Vit
Kropp: Crystal Chinille
Vinge: Vit kaninremsa, 11 cm
Gälar: Rött tupphackel
Detta inlägg har redigerats av flugtoken: 22 Jul 2009, 09:35
#66 OFFLINE
Skrivet 03 May 2009, 08:36
#68 OFFLINE
Skrivet 14 May 2009, 19:48
9/5-09 - 10/5-09
Dag 1
Efter två veckors förberedelser, är vi äntligen på väg till Mellanströmmen i Skärblacka. Det är första gången jag fiskar i ett strömmande vatten och jag är riktigt spänd och förväntansfull. Fast vädret var inte med oss
Det var rätt så fin bäck, mellan 5 och 10 meter bred och 200 meter lång. Medeldjupet var ungefär 1-1,5 meter. Jag gick ner till strömmen och ut på en liten stenudde i mitten av strömmen. Jag viste inte så mycket om vart fisken stod och vilka färger de gillade, men det var bara att prova sig fram. Jag testade lite olika harörenymfer. Fast det verkade inte bry sig...även fast jag inte såg fisken.
Jag gick neråt till en annan stenudde och testade en svart guldribbad harörenymf. Och efter några kast högg den...men inte vad jag hade väntat mig.
Det var en mört på 70 g.
Sedan började det att regna, så vi åkte till min faster som bodde i närheten. vi stannade där ett tag innan vi åkte. Dem berättade om en till minnet av-Bob Marely konsär i Skärblacka. Så vi åkte dit.
Bob Marely
Där träffade jag min kusin Micke som jag inte träffat förut. Han var uppe och spelade bas innan vi kom. Sedan någon gång kanske vi ska åka ut på Glan och fiska gös med honom. Musiken de spelade var rätt så bra, även fast det inte var bob marely låtar (jag missade dom
Tillbaka vid strömmen
Nu var det bättre väder...men ännu blåsigt. Nu testade jag med streamers istället. Men jag fick ingenting. Till skillnad från pappa som fick en öring på en vit streamer. Vi släppte tillbaka öringen på 8 hg. Jag såg en massa småöringar mellan 15 och 20 cm. För öringen har lekt i strömmen berättede en person där nere för oss.
Vi fiskade till halv åtta på kvällen sedan åkte vi hem.
Dag 2
På den andra dagen var det vindstilla och växlande molnighet med lite duggskurar. När jag kom ned såg jag två vakande fiskar.
Jag gick uppströms för att kunna släppa ner flugan framför ena fisken. Jag testade en "Vitingen" Från http://www.flugor.se/
Men den ville inte hugga. Så jag kastade längre nedströmms och efter tre kast högg det en regnbåge på 1-1,5 kg. Fast den släppte
Så jag gick mera uppströmms och kastade mot en nacke. Efter en kvart högg det. Fisken var rätt så stark och gjorde några meters långa rusningar.
Det var en öring på 8 hg.
0,8 kg och 39 cm
Senare kom solen fram och jag bytte till en "Brunte" (samma som vitingen fast brun) Jag gick nedströmms för att kasta på en annan nacke. Och det tog inte lång stund innan det drog till i linan. Men tyvär så släppte den. Denn var lite större. Det kände man i hugget. Men man ska inte vara allt för säker.
Jag fortsätte neråt och spg fullt med småöringar som igår. Men de ville inte hugga idag heller. Vid halv tolv öppnades luckorna och korten tog slut så vi satte oss och pratade med en snubbe där nere som hade fått en öring på 1 kg. Innan vi åkte skrev vi upp våra fiskar i fångstpärmen som finns vid vattnet.
Jag längtar till nästa gång vi åker dit.
http://www.mellanstrommen.se/index.php?opt...ge&Itemid=1
Bilder på strömmen:
1: Bild nedströmms. Och den mittersta stenudden
2: Den mittersta stenudden när de öppnade en lucka lite vi tolv.
3: Platsen jag fick min fisk på
4: Platsen jag tappade min regnbåge och öring.
Detta inlägg har redigerats av flugtoken: 15 May 2009, 17:31
#70 OFFLINE
Skrivet 26 May 2009, 21:56
22/5-09, Bråviken
Idag skulle vi (jag och pappa) åka till norrköping för att hämta mamma vid 17:00 och sedan äta middag hemma hos men faster vid 18:45.
Det regnade hela förmiddagen och slutade inte förs vid 11:00. Vi åkte framåt 13:00 och var framme vid 14:30-15:00. Det var väl ca 10 st som redan stod där och fiskade. Men min farfars plats var ledig så vi knep den. Det var första gången jag fiskade strömming. Jag tog fram 40 g spöt och satte på en fjäderhäckla. Och den han inte sjunka länge innan det darra i spötoppen. Men i början fick jag för det mesta bara en eller två (väntade inte tillräkligt länge). Det var väldigt varmt. Det en liten, djup damm med ruda i. Strömmingen var rätt så stark för att vara så små. Vi hade det trevligt och fiskade i 1 1/2-2 timma/ar. Som tur så började blåsa och regna. Annars skulle vi nog inte komma iväg. Restan av kvällen åt vi och hade det trevligt hemma hos min faster i Skärblacka.
#71 OFFLINE
Skrivet 26 May 2009, 22:15
#74 OFFLINE
Skrivet 04 Jun 2009, 18:25
sasse på Jun 3 2009, 07:15 sade:
Såg du ruda i dammen i Bråviken? Man kanske skulle dit med flugspöt
jag fundera på att ta med det på torsdag.
Detta inlägg har redigerats av flugtoken: 14 Jun 2009, 14:52
#75 OFFLINE
Skrivet 14 Jun 2009, 22:13
31/5-09
Idag åkte vi ut för att trolla efter abborre. Det var väldigt varmt.
Inne i viken där vi hade båten fanns det en hel del grodyngel och småfiske som jagade löja bland växtligheterna. Efter att ha öst ur båten och burit ombord grejerna kom vi äntligen iväg.
Vi trollade förbi en stor sten som ska innehålla gott om abborre. Men det blev bara en på 2 -3 hg.
Sedan åkte vi till en rätt så stor vik som innehöll en del abborrar. Det gick väl bara några minuter innan det högg för min brorsa. Men den släppte efter ett tag. Sedan tett efter högg det för min pappa som också släppte. Vi körde några svep fram och tillbaka och min pappa tappade väl en eller två till.
Efter det åkte Daniel hem för det var lite beten han skulle bjuda på tradera. Så det var bara pappa och jag kvar.
Vi fortsatte att trolla åkte runt några vändor vid en ö. På 10 minuter tog ha 2 gösar och 1 gädda. Eftersom det är fiskeförbud efter gös så fick det gå tillbaka. Och de var ändå för små. Vi kunde inte rå för att det högg fullt med gös när vi fiskade efter abborre
Vi åkte längre till det östra delen av sjön. Och sedan hugger det äntligen för mig.
Det var en gös. Men det är iaf fisk och fick såklart gå tillbaka. Ca 1,5 kg och 40 cm lång.
Efter ett litet tag hade jag ett riktigt dynghugg. Men jag viste inte vad det var.
Vi fortsatte att trolla lite och pappa hade ett känn. Sedan hugger det för mig. Äntligen en abborre. Ca 2 hg. Och det började att bli sent så vi åkte sedan hem.
Detta inlägg har redigerats av flugtoken: 14 Jun 2009, 22:13
#76 OFFLINE
Skrivet 19 Jun 2009, 01:01
16/6-09, Villingsberg
Idag åkte vi till Svarttjärn för att flugfiska regnbåge. vi åkte framåt klockan två på eftermiddagen och skulle fiska tills det mörknade. När vi kom ned till sjön var det två som fiskade. Jag gick till min favorit sida av sjön och fiskade. Jag började med att fiska med nymf. Och det gav inget resultat. Så jag bytte till torrfluga och körde med en Goddard Sedge Special. Efter tio minuter tog en båge flugan. Men jag missade hugget.
Och efter 4 timmar och 5 missade hugg på samma fluga, så tog vi en paus från fisket och grilade lite. De hade vakar som galningar ända sedan vi kom. Efter vi hade grillat bytte jag fuga och plats. Innan vi tog en paus testade pappa en flygmyra och hade hugg direkt. Men som lossnade. Så jag letade efter i mina flugaskar och hittade en flygmyra.
Sedan kom en and och gjorde oss sällskap. Jag fick några bra bilder med min nya kamera.
Vi såg också några rödingvak bland allt regnbågs-plaskande i ytan.
En kvart efter Var jag inte så koncentrerad och som vanligt hugger det ju alltid då.
Och jag missade...precis som jag har gjort de senaste 5 gångerna.
Men de högg iaf. Det var bara att fortsätta. Fisken fortsatte att vara lika aktiv.
Och det högg igen och äntligen lyckades jag kroka en båge. Den gav en rätt så bra kamp.
Pappa hade blivit trött i armen efter flugviftandet så han åkte till en annan sjö och spinnfiskade. Det högg för honom i 5:e kastet. Jag stannade kvar vid sjön.
Mygg och knott började komma och nu kom rödingarna igång. Men det var bara några enstaka som gick nära land. Och då hade man flugan på fel ställe hela tiden.
De mesta var mitt ute i sjön. Jag gick vidare och ut på en udde. Bakom udden var det massa rödingar som vakade och höll på. Men ingen ville ta min fluga. Jag testade med en liten mygga i stl 14-16. Men tafsen brast efter att fastnat i träd och buskar.
Och kanske någon liten snärt
Och knotten blev allt mer irriterande. När pappa kom stod solen bakom trädtopparna och det var dags att åka hem.
#77 OFFLINE
Skrivet 23 Jun 2009, 00:06
21/6-09, mellanströmmen
Dag 1
Vi kom till norrköping runt 09.45. Efter att ha lämnat mamma på jobbet så åkte vi ner till Motala strömmen och kollade i fall de hade fått någon fisk. När vi kom ner till sportfiskestugan satt det tre fiskare vid borderna och på fiskabänken låg det en fin öring på ungefär 4 kg. Jag frågade lite granna vad han hade fått på. Han visade mig flugan och sedan frågade han:
- Är det du som är Flugtoken?
- ja, sa jag.
- Jag har kollat på din fiskedagbok när du har fiskat här i Norrköping och i Skärblacka, sa han sedan.
Det var Drina. Och han var den första edgemedlemmen jag har träffat. Jag trodde att det skulle bli Sasse eller Flugornas herre, men så blev det inte
Han gav oss lite tips på fiske både i motala ström och i Mellanströmmen. Jag och pappa tog en liten fika medans han gick ner och fiskade på flugfiskesträckan. Efter det tog vi en promenad längs flugfiskesträcka för att kolla hur det såg ut.
Vi väntade men fisket tills runt 18.00. När vi kom ner var det ett gäng människor och fiskade. Jag gick till min favoritpool och testade med en conehead zonker vid namn Brunte från http://www.flugor.se/. Det vakade lite här och där. Jag kastade ut fluga så den sjönk ner bakom en sten. Smack! Så tog en Grann öring på 1,5- 2kg flugan och drog iväg nedströms som en bonefish. Han gick som en raket!
Jag bytte fluga till en svart nymf jag själv bundit. Jag gick lite mera nedströms för att sedan kunna kasta i en djuphåla bakom en sten. Det small efter några få kast. Det var en fin regnbåge på 1 kg.
Efter jag hade fått upp fisken kom det en man med en öring (tror jag) i ena handen och sa några ord till mig. Jag kännde igen honom och gissade på att det var Harvest. Och i efterhand fick jag reda på av honom att det var han. Senare på kvällen började kläcka nättsländor. Ljusa, bruna och svarta. Det var ett gäng halvkilos-öringar som hoppade 2-3 dm över ytan som galningar Det vakade lite överallt. Jag testade med en liten, svart Goddard Caddis. Det var en fisk som tog den men jag missade hugget. Sedan ville de inte ta torrflugan.
När det blev ledigt på en stenudde, gick jag dit för att göra några kast där jag tog den förra firren.
Ett par kast där efter högg det. Ännu en regnbåge, fast som fick gå tillbaka.
Jag går längst ut på udden och kastar under några buskar som hänger ut lite över strömmen. Då ser jag en liten regnbåge på ett halvt kilo tar flugan och rusar i väg. Men det varade inte länge förs den släppte. Pappa fick en öring på 5-6 hg. Vi fortsatte att fiske till tio på kvällen.
Dag 2
Vi kom ned vi åtta-niotiden på förmiddagen. Det var inga där när vi kom ned. Jag gick ut på udden och fiskade lite. Det verkade som om ingen båge eller öring var hemma just då. Så jag kastade på lite mörtar och abborrar man såg på botten. Helt plötsligt fick jag syn på en ål en meter framför mig
Jag stod bara och kollade på när den simmade iväg. Det var första gången jag ser en sån i verkligheten.
Jag tog en abborre och en mört innan jag fortsatte med fisket efter regnbåge och öring.
Det började komma lite folk efter en 30 minuter-1 timma. Jag gick upp till den plats jag tappade den lite större öringen, dan före. Jag testade med min svarta nymf. Det hände inte så mycket och fisken började vaka. Så jag testade med en dagsländeimitation. På en gång var det framme en regnbåge och kikade men sedan drog den ner till botten. Jag kastade och kastade men inget hände. Så jag Bytte tillbaka till nymfen. Min pappa stod och pratade med en snubbe. Under de 10-20 minutrarna hade jag 4-5 hugg på nymfen av både öring och regnbåge.
Jag gick ut på stenudden för att se om det var någon hemma nu. Jag såg en regnbåge som stod bakom en sten. jag försökte locka den till hugg med den rörliga och pulserande Brunte. Men den Blev bara trött och simmade till andra sidan. Det såg ut som det bara var han där men när han stack iväg såga jag 3 andra fiskar simma undan. Det slutade med att jag satte flugan i en sten och blev av med den
Killen åkte hem frammåt tolvtaget. Det slutade hugga. Ingen fick något. Vi fortsatte fisket Ända till klockan 13.00 sedan åkte vi hem för det blev för varmt och det var ändå inget bra fiske. Och jag hade Blivit av med min sista Brunte som också fastnade. Solen hade stekt på rätt bra och när vi kom in i bilen var det som i en ugn.
Jag tyckte att det ändå hade varit en bra fiskehelg. Den andra dagen kanske inte gick lika bra men den var rolig ändå och nya uppleverser.
Och på söndagskvällen kontaktade snubben mig och visade sig vara mp86
Vem vet, det kanske var mer edge medlemmar jag träffade i mellanströmmen men inte vet om.
Detta inlägg har redigerats av flugtoken: 26 Jun 2009, 09:05
#79 OFFLINE
Skrivet 23 Jun 2009, 09:21
drina på Jun 23 2009, 06:34 sade:
#84 OFFLINE
Skrivet 04 Jul 2009, 22:43
25/06-09, Bernshammar
Vi kom dit vid sex-taget på morgonen. Det såg väldigt fint ut. Vi knöt nya tafsar och packade iording grejerna i nere på parkeringen. Sedan gick vi iväg.
Det var svårt att kasta eftersom det var mycket träd bakom en.
Efter ett tag gick jag mera nedströms efter att ha testat att fiska vid bron. Jag gick ned och testade, men det blev inget. Sedan kom pappa så vi fiskade tillsammans. Det var en fin ström i allafall. Jag hittade en brun "Öring dubbel special Goldhead" från http://www.flugor.se/. Men jag satte bort den senare
Sedan tog vi och fiskade oss uppåt och pappa hade ett riktigt hugg i nån blankfläck mitt i strömmen. Jag såg ett stim med stäm so jag fiskade på med myggimitationer och små dagsländor. Det var ungefär som att flugfiska löja. Många hugg men få som fastnar på kroken. Men jag fick 5-6 stycken.
Platsen jag fiskade stäm
Vi fiskade i nån timma till sedan blev det för varmt. Och känndes för hopplöst i den värmen.
Detta inlägg har redigerats av flugtoken: 23 Jul 2009, 09:15
#85 OFFLINE
Skrivet 04 Jul 2009, 22:54
30/06-09, Laxå
Vi tog en tur på kvällen för att fiska gös med trolling och fluga. Det tog inte lång stund innan det högg. Men det var en abborre på ett par hekto.
Vi trollade vidare. ja, det borde hugga snart, sa pappa och rätt var det var så högg det. Vi trodde att det var en abborre till men det visade sig att det var en lite gös i samma storlek som borren. Vi stannade vid några stenar så jag kunde plocka fram flugspöet. Jag testade en egenbunde flugvariant av rapala countdown GFR.
Efter några kast kände jag ett dunk. Men jag kände det inte igen. Vi hör att det plaskar inne i vasskanten så vi åkte dit och testade.
Jag körde med min zonker-conehead, Orangea ( http://www.flugor.se/ ). Efter några kast ser jag hur en gädda slänger sig efter flugan vid ytan. Det var en rolig fight och hoppade ett par gånger. Men när jag tog tag i tafsen hoppade den till och slet av den. Vi fortsatte med trollingfisket och jag fick ett par 2 hektos abborrar. Vi åkte hem vid halvtolv-taget då den "döda timmen" kom.
Detta inlägg har redigerats av flugtoken: 04 Jul 2009, 22:57
#86 OFFLINE
Skrivet 04 Jul 2009, 23:24
01/07-09, Svartån i örebro
Vi drog ut på morgonen för att testa lyckan efter lite abborre med spin och jigg. Som tyr så var det tomt där nere. Jag testade min favorit-spinnare för abborre. Tog flera små abborrar på den. Jag tog också en abborre på 2 hg. Men sedan slutade hugga. Pappa hade ett hugg på jiggen. Han trodde att det var gös som var framme. Jag forstsatte med spinnaren och tyappar en stor abborre. Framåt 13-taget åkte vi hem när det blev för varmt.
02/07-09
Vi åkte ner dagen efter för att testa om det gick bättre nu. För nu var vi där ännu tidigare. Precis som förut tog jag några småborrar. Pappa tog en abbore på 5-6 hg på pimpelspö och sedan en på 2 hg på jigg. Fisken slutade hugga. Det tog väl 20 minuter innan de blev fart på dem igen. Jag fick en idé att slänga ut de döda och torkade borrarna som användes som bete (ögonen). Sedan inväntade jag skrattmåsarna med kameran. jag fick en bild på när måsen tar fisken.
Men nu högg det inte lika mycket som förut men man fick en då och då. Sedan fick jag ett kraftigt hugg. Jag såg en trollslända som inte rörden sig och låg på vattnet. Jag tog spinnare och fiskade upp det. Han klammrade sig fast på spinnaren och jag lyfte in den på bryggan. Jag bar sedan upp honom på gräset där han fick torka. Men han hade en bruten vinge. Men ett liv räddat
Jag drog några abborrar till innan vi åkte hem.
Detta inlägg har redigerats av flugtoken: 05 Jul 2009, 00:22
#87 OFFLINE
Skrivet 05 Jul 2009, 10:21
#89 OFFLINE
Skrivet 05 Jul 2009, 16:19
03/07-09
Mellanströmmen
Jag hade ställt klockan på 05:00 men kom inte upp förs kvart i sex. Vi tog och gjorde oss i ordning, åt och sedan bar det iväg.
Vi mötte Magnus och Gusta vid macken kl 7 och köpte kort där. Sedan åkte vi ner till strömmen. När vi gick ut ur bilarna på parkeringen kände man den underbara skärblacka lukten från pappersmassa-verken
Efter ett tag gick vi iväg till olika ställen och började fiska. Jag gick uppströmms och kastade efter ett par vakande öringar. Medans de andra stod vi den stora och lilla poolen och kastade. Gustav såg en öring på andra sidan som han kastade efter.
Gustav smyger efter öring
Bild tagen av Magnus
Det var ju rätt så skönt att vara där nere men det hände inte så mycket. Så Vi ändrade planen. Som tur Hade ingen bokat i Norrbyströmmen, så vi var helt själva. Han lyckades att klämma in oss på en tid där.
De lade in deras grejer i våran bil.
Mot Norrbyströmmen
Norrbyströmmen
Efter en timmas bilkörning var vi framme. Vi gick direkt till Lodgen för att sammla våra grejer där. Det kom massa fisk som simmade förbi oss på verandan. Både regnåge, öring och gräskarp.
Så det var bara att sätta igång. Jag och Gustav fiskade såklart med torrfluga. Vi började uppe vid Homepool och sedan fiskade vi oss neråt. Jag ställde mig i kurvan i homepool och kastade på några aktiva fiskar. Och det tog inte lång tid förs en båge var uppe och tog på flugan. Men den ville inte fastna.
Jag fortsatte neråt och Magnus gav mig lite tips om vart fisken kunde stå. Vi såg en stor båge på ca 5 kg. Lite senare hör jag Magnus ropa på mig.
Han hade fått fisk och dags för mig att fota lite. Det var väldigt fin och grann fisk.
Lite senare fick Magnus ännu ett hugg. Denna var då lite mindre men ändå i fin kondition.
Vi fortsatte att fiska. Jag och gustav stod 4 meter ifrån varandra. Det var roligt att se all fisk man fiskade efter. Och då Smäller det på för Gustav.
Fisken gjorde flera rusningar och hopp innan den kom in till land så den kunde krokas av och ta några snabba bilder. Även fast fisken plaskade och höll på var det ändå fiskar som vakade 2 meter utanför. Det var ju fisk överallt. Sedan tog det inte lång tid förs det högg igen. Men nu var det min tur.
Fisken kämpade på bra men släppte. Istället högg det för Gustav igen. Men tyvär så brast tafsen när vi skulle ta in den.
Det kläckte en del Danicor och svarta nattsländor. Sedan får Magnus ett till hugg
De gick upp för att sätta igång grillen och låta mig fiska ifred. Några sekunder efter att de försvan bakom kullen högg det för mig, men jag missade den i hugget. Så jag gick upp till pool 4 för att testa lite där. Då fick jag en fin öring. Jag gick upp till pappa för att se om han hade fått nått. Och han hadde tappat en regnbåge. Sedan ser jag hur Magnus kommer rusande med spöet rakt upp i vädret när jag var påväg tillbaka till lodgen. Då hade fisken dragit iväg från lodgen till kruvan vid homepool.
Vi stod och kastade lite uppe vid stugan tills maten blev klar. Det var jättatrevligt att sitta ute och äta vid ett fiskevatten. Efter maten kom det in ett riktigt åsk-och-regnoväder. Så det var bara att sätta sig inne i stugan och vänta på att det skulle dra förbi. Inne i stugan satt vi och läste, kolla igenom flugaskar och snackade. Efter en timma kunde vi gå ut och fortsätta fiska. Jag gick till pool 4 och testade. Magnus stod där också. Han visade vart jag skulle kasta.
då högg det för honom och sedan för mig på den plats han pekade på. Så då stod vi där och hade dubbelhugg
Detta inlägg har redigerats av flugtoken: 05 Jul 2009, 16:39
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar