.
Nu står de som spön i backen
Started By Bigsalmon, 2009 01 31, 00:17
246 replies to this topic
#241 OFFLINE
Skrivet 26 Oct 2011, 16:11
Nikon AW 100 har ett rek. pris på 3399 om jag inte minns fel. Så billig är den inte, men ändå inte så blodigt dyr med tanke på vad man får! Jag beställde den då det kan vara bra att ha en kamera man "slita och slänga" med lite och inte behöver vara så rädd om. Jag har förstört 2-3 telefoner med vatten så att ha en tålig kamera kan vara bra för mig.
#243 OFFLINE
Skrivet 25 Dec 2011, 14:48
Måste ta ett snabbt beslut, Panasonic lumix eller Nikon kan inte modellbetäckning men ni vet vilka jag menar.
Skjut
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skjut
"There he stands, draped in more equipment than a telephone lineman, trying to outwit an organism with a brain no bigger than a breadcrumb, and getting licked in the process."
~by Paul O'Neil, 1965~
~by Paul O'Neil, 1965~
#244 OFFLINE
Skrivet 25 Dec 2011, 15:16
Sony TX-10!!!
Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven!
Pappersvändare från Borås, född -66
Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION
Pappersvändare från Borås, född -66
Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION
#245 OFFLINE
Skrivet 25 Dec 2011, 20:20
Berätta gärna varför! Skall erkänna att jag är systemkamerafreak och är ganska lost på dessa kompakter.
Har bara hört att Sony brusar mer vid. dåligt ljus. Som sagt, kan lite om dessa modeller men motivera gärna varför!
Mvh Peter
Har bara hört att Sony brusar mer vid. dåligt ljus. Som sagt, kan lite om dessa modeller men motivera gärna varför!
Mvh Peter
"There he stands, draped in more equipment than a telephone lineman, trying to outwit an organism with a brain no bigger than a breadcrumb, and getting licked in the process."
~by Paul O'Neil, 1965~
~by Paul O'Neil, 1965~
#246 OFFLINE
Skrivet 26 Dec 2011, 00:20
aspen på 25 Dec 2011, 14:48 sade:
Måste ta ett snabbt beslut, Panasonic lumix eller Nikon kan inte modellbetäckning men ni vet vilka jag menar.
Skjut
Skjut
Spontant Panasonic, men det kan beror på att jag läst mer om den. Nikon är en nyare kamera, vilket kan betyda förbättrade funktioner.
En jämförelse visar att de är relativt lika: http://www.cyberphot...comparepage=yes
På kompaktkameror betyder ofta högre upplösning mer brus. En detalj som talar för Panasonic.
#247 OFFLINE
Skrivet 26 Dec 2011, 02:03
M
Spontant Panasonic, men det kan beror på att jag läst mer om den. Nikon är en nyare kamera, vilket kan betyda förbättrade funktioner.
En jämförelse visar att de är relativt lika: http://www.cyberphoto.se/compare.php?tekniska_artnr[1]=cpaw100orange&tekniska_artnr[2]=FT3orange&num_of_articles=2&comparepage=yes
På kompaktkameror betyder ofta högre upplösning mer brus. En detalj som talar för Panasonic.
Låter bra, visst brusar det mycket med små sensorer och många pix, har ju min 5d2 när det krävs prestanda men det finns ju för och nackdelar ändå som man kan ställa mot varandra. Låter ändå som Lumix kan vara ett alternativ efter lite googling.
Tack och god fortsättning
Bigsalmon på 26 Dec 2011, 00:20 sade:
En jämförelse visar att de är relativt lika: http://www.cyberphoto.se/compare.php?tekniska_artnr[1]=cpaw100orange&tekniska_artnr[2]=FT3orange&num_of_articles=2&comparepage=yes
Tack och god fortsättning
Detta inlägg har redigerats av aspen: 26 Dec 2011, 02:12
~by Paul O'Neil, 1965~
~by Paul O'Neil, 1965~
Svara

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar