Hoppa till innehåll

.

Classes fiskedagbok

73 replies to this topic

#61 OFFLINE   Claes

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 276 Inlägg:

Skrivet 11 Mar 2010, 11:59

Har fördrivit lite tid idag på att sortera en box med "flugor jag håller på med för tillfället" som ligger framme så man slipper plocka upp/ner alla grejor hela tiden.

Bifogad bild: IMG_7438.JPG

#62 OFFLINE   Claes

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 276 Inlägg:

Skrivet 26 Mar 2010, 13:51

Var till Hobbex igår och köpte små burkar med hobbyfärg och en liten pensel, dum som man var så läste jag inte på burkarna i affären, jag ville ha snabbtorkande men denna tar 6 timmar på sig att torka *suck* så nu efter första påstrykningen på testobjektet får jag vänta några timmar innan jag kan måla på de andra färgerna. Köpte även en pensel på biltema som skall vara till benen, det känns som att stråna är lite för veka, dom skulle nog ha varit lite styvare men vi får se hur det blir sen på en färdig fluga.

Bifogad bild: IMG_7463.JPG

#63 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30783 Inlägg:

Skrivet 26 Mar 2010, 13:54

Visa inläggClaes på Mar 26 2010, 13:51 sade:

Var till Hobbex igår och köpte små burkar med hobbyfärg och en liten pensel, dum som man var så läste jag inte på burkarna i affären, jag ville ha snabbtorkande men denna tar 6 timmar på sig att torka *suck* så nu efter första påstrykningen på testobjektet får jag vänta några timmar innan jag kan måla på de andra färgerna. Köpte även en pensel på biltema som skall vara till benen, det känns som att stråna är lite för veka, dom skulle nog ha varit lite styvare men vi får se hur det blir sen på en färdig fluga.

attachment=105176:IMG_7463.JPG

He he.
Hoppas de blir bra.
Ska ju tydligen vara en killer av rang.
Postad bild

#64 OFFLINE   Claes

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 276 Inlägg:

Skrivet 29 Mar 2010, 14:50

Visa inläggsasse på Mar 26 2010, 14:54 sade:

He he.
Hoppas de blir bra.
Ska ju tydligen vara en killer av rang.

Ja, sen är dom roliga att tillverka åxo =) Någon harr hoppas jag att jag kan få lura någon gång i framtiden, om jag kommer iväg till något harrvatten dvs.

#65 OFFLINE   Claes

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 276 Inlägg:

Skrivet 29 Mar 2010, 14:58

Färdigmålad! Men jäklar vad förvirrad man blir av målningen när man kollar på tre olika beskrivningar, blev inte spec nöjd med målningen heller men det var ju första flugan så... ska bara testa om den flyter sen efter sista lagret med epoxy kommer på och har torkat.
Om 6 timmar får jag binda på benen som blir av microfibbets på denna eftersom stråna på penseln som jag köpte var alldeles för veka.

Bifogad bild: IMG_7468.JPG

Funderar på om den gröna färgen kanske är lite för ljus med!?

#66 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30783 Inlägg:

Skrivet 30 Mar 2010, 01:38

Visa inläggClaes på Mar 29 2010, 15:58 sade:

Färdigmålad! Men jäklar vad förvirrad man blir av målningen när man kollar på tre olika beskrivningar, blev inte spec nöjd med målningen heller men det var ju första flugan så... ska bara testa om den flyter sen efter sista lagret med epoxy kommer på och har torkat.
Om 6 timmar får jag binda på benen som blir av microfibbets på denna eftersom stråna på penseln som jag köpte var alldeles för veka.

attachment=105349:IMG_7468.JPG

Funderar på om den gröna färgen kanske är lite för ljus med!?

Hoppas den funkar.
Spännande med nya saker man testar.
Jag gillade färgcombon :)
Postad bild

#67 OFFLINE   Claes

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 276 Inlägg:

Skrivet 30 Mar 2010, 07:46

Sådär, den flyter! :)

Bifogad bild: SDC11093.JPG

#68 OFFLINE   Claes

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 276 Inlägg:

Skrivet 31 Mar 2010, 19:01

Surfade runt lite på forumet för någon dag sedan och då såg jag att någon band sina red tegs med fallskärmshackel, och det tyckte jag lät bra så jag var tvungen att testa. Tycker själv att dom ser mkt bättre ut än med det traditionella hacklet. Kanske kan man byta ut tagen mot röd foam åxo för extra flytkraft?

stl. från höger #12,14,16,20 (var bara tvungen att testa att binda på mina nyinköpta #20 krokar ^^)
Bifogad bild: IMG_7476.JPG Bifogad bild: IMG_7479.JPG

#69 OFFLINE   Claes

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 276 Inlägg:

Skrivet 01 Dec 2010, 17:31

Dags för en liten update kanske? Har fiskat en hel del under sommaren och hösten men glömmer alltid kameran hemma så några roliga bilder har det inte blivit... Fick en regnbåge på ca 3kg i klubbsjön som jag gärna velat ha kort på men så bidde det inte. Jag har även fått en ny favorit fluga, guldhuvat haröra! :D tycker den levererar bättre än montana tom.
Nu är det vinter och -14 grader så flugbindarsäsongen har börjat. I år han jag med att anmäla mig till flugbindarkurs/träff som är varje onsdag på Studiefrämjandet i Hofors som då "min" klubb håller i, mkt roligare att sitta och binda med några liksinnade personer en att sitta hemma i mörkret.

Jag har en bild som jag kan bjuda på iaf, men dess värre inte flugfiskerelaterad, men det är en fisk iaf =)
En abborre på 1,32 kg (personligt rekord) som jag tåg på UL spö och spinnare.

Bifogad bild: DSC00678.JPG

#70 OFFLINE   Claes

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 276 Inlägg:

Skrivet 20 Dec 2010, 10:22

Sitter och binder ihop lite flugor inför en eventuell resa i sommar till Lofsdalen då svärfar har köpt en stuga där som jag har tillgång till =)
Som jag förstår det så är det öringen som regerar i de trakterna, men några harrvatten finns det åxo!? Är det någon som har fiskat i de trakterna och kanske har lite tips och trix att dela med sig av, både fiskeplatser och flugor? :)

Bifogad bild: IMG_7509.JPG

#71 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30783 Inlägg:

Skrivet 21 Dec 2010, 06:45

Visa inläggClaes på 15 Jun 2009, 09:47 sade:

Köpte en flugask på Berras i Gävle med genomskinliga lock och sex rader med slitsad foam, det var ganska höga lock i den så den var perfekt till hackelflugor och sländor :D Men jag var lite dum som bara köpte en... nu vill ja ha 2-3 st till.

Bifogad fil DSC06940.JPG Bifogad fil DSC06941.JPG Bifogad fil DSC06942.JPG

Man kan aldrig ha för lite askar ^_^
Postad bild

#72 OFFLINE   Claes

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 276 Inlägg:

Skrivet 21 Dec 2010, 10:52

Woord! :)

#73 OFFLINE   Claes

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 276 Inlägg:

Skrivet 10 Jan 2011, 18:23

Sitter och binder några streaking caddies med min nya Dr.Slick sax (och min hemmagjorda dubbinglåda) :) Det är en ren fröjd att klippa med den! kommer garanterat att köpa någon till sån i framtiden.

Bifogad bild: IMG_7559.JPG
Bifogad bild: IMG_7563.JPG

Detta inlägg har redigerats av Claes: 10 Jan 2011, 19:31

#74 OFFLINE   Claes

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 276 Inlägg:

Skrivet 24 Jan 2011, 20:55

Var och köpte ett nytt städ idag, ett Danvise som jag har kikat på några ggr innan men aldrig riktigt bestämt mig så jag frågade idag om jag kunde få ett bra pris på det, så expediten knappade lite på miniräknaren och sa 949:- (1149:- ordinarie pris). Första gången jag "prutar" i en butik i Sverige faktiskt, trodde inte att det funkade här :)

Har även beställt en förlängningsarm från eBay får att få lite mer utrymme bakom flugan, åså tycker jag den gör att städet ser mer "professionellt" ut.

Bifogad bild: IMG_7564.JPG

Bifogad bild: Danvise-Arm.jpg

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar