Nu ska vi fiska!!, Gruppen sprids, och snart är jag ensam kvar på denna sträckan...jag har sett några stora fiskar bakom en buske som jag tjatat på med nymfer...ingen reaktion...hmmm, ska jag testa med en streamer?
... sätter på en grå zonkervariant som Micke på sameo bundit upp...ska jag byta hela tafsen?....äh, fan jag kapar bort av min .015 tippet..då har ca 0.17mm kvar, det ska ju räcka.....tror jag...hmmm...jag lägger ut tvärs över strömmen och får ner flugan framför öringen...usch va stor den är
Fisken går upp och missar flugan , men blir skrämd av min rörelse i mothugget och flyr....fan!!!!, jag har sett hans beteende innan, så jag vet var han går...jag flyttar mig 5 meter uppströms och lägger ut igen....jag ser hur ytan lyfter där streamern passerar och fast fisk!!!!...den rusar helt galet, slår med kroppen och Pang....tafsen går av...JÄÄÄVLARR skriker jag högt i min ensamhet...
Tomt, .....besvikelsen smakar bitter i munnen...fan också, jag SKULLE bytt hela tafsen...kollar upp den igen....ja ha..dummjävel...jag hade klippt av 0.13 tafsspets och sparat 0.15...helt fel alltså...jag hade min 12 fots 5x som grundtafs, inte min 3x som jag normalt använder....IDIOT!!
,...fy fan så dumt...en fisk på 4-5 kilo och jag har 0.15 tafs till streamer....jag förbannar min jävvla lathet och sätter mig ner....
Fy så dumt...jag har ju sett hur stor fisken är, så jag borde fan ha stryk....suck
Skit......jag stoppar min pipa och röker den sakta i ca 30 minuter...jag ser hugget i mitt inre gång på gång....magsyra och bitterhet...men efter en liten stund inser jag att jag har fler fiskar att fånga, lyft hatten och tacka för god match istället för att sitta här och tjura!! ...Men nu slipper jag lamm i alla fall tröstar jag mig med
...dagen är ung....mer fisk finns och snart står jag med ,min lilla moab nymf på tafsen igen....jag krokar en fin öring på 53cm och är nöjd och glad igen!! den kämpar bra, men jag drillar den hårt med mitt klass 6 spö utan minsta antydan att knäcka tafsen...
Nedströms har minken Emin tagit en öring på över 72cm! Jiiiez!!! och detta är bara dag 2!!!
Jaha…Nu blir det helgrillat Lamm…fan….Emin e hopplös…
Ähh...nä nu tar vi lunch!!...Naturligtvis sitter smeden på plats i restaurangen utomhus nere vid Plivas klara vatten med uppslagen Pivo och en liten Kruska....”Viljamovka” är egentligen det riktiga namnet på spriten, Kruska betyder bara Päron...William päron alltså...Smeden gillar drickat och döper om spriten till Willie Woonka efter den choklad producerande mannen i Roald Dahls bok "Kalle och Chokladfabriken"...efter ett par tre ”williwonkas”, var det alldeles för svårt att uttala, så drycken döptes om ytterligare en gång till "bollibompa", inte för att det spelade någon roll, den lokala rara damen serverade alltid precis samma sprit, med ett leende på läpparna!
Lunchen bestod av mera grillat kött och kyckling, och friterade klyftpotatisar som smakade underbart!, Soppa till förrätt, med bröd och speciella majsbullar som friterats... mums!! "kan man ligga å äta" hörs det från den nu glade och nöjde farbror Oops! Vår Vän Mats fyller år idag!, 53år ung!! Vi sjunger och skålar i mera ”Williwonka" Kan man ha det bättre?...dessutom Bjussar Oops och Mats på Pilsnern…Inte illa!
Detta inlägg har redigerats av V-Ken: 01 Jun 2009, 13:22