Hoppa till innehåll

.

På tur med Fiskebroder...

74 replies to this topic

#1 OFFLINE   Becken

Advanced Member

• Edgemember
  • 171 Inlägg:

Skrivet 10 Jun 2009, 22:58

Hej på er!

Bloggandet är ju något som oundvikligen ligger i tiden. Jag har länge haft planerna på att starta upp en blogg på vår hemsida (www.fiskebroder.com) med rapporter, bilder, kåserier och annat trams.
Men som det så ofta blir när man får tid över så har flugspöet och vattnen därute hägrat mer än pennan och tangentbordet. I bristen på tid (?) har helt enkelt skrivandet blivit ordentligt lidande. Den dokumentation som väl gjorts har varit högst sporadisk och spridd på en mängd ställen: dagböcker, anteckningslappar, internetforum, gästböcker, kaffefilter, slogbodar… på alla möjliga konstiga och mer eller mindre påhittiga underlag.

Nu tänkte jag dock ta tag i mig själv med start ikväll. :angry:

Från och med nu ska det rapporteras mer eller mindre kontinuerligt ifrån mina och eriks (xidor) äventyr. Det brukar finnas en tendens att lite av varje kan hända, framförallt när erik är med. Han har en del roliga idéer ibland den pojken. :(
För egen del så är fiskesäsongen ordentligt försenad pga ett flertal orsaker. Delvis börjar plugget nere i Linköping ta sådan tid att mitt tidigare regelbundna fiskeskolk/distansplugg i malungstrakten har blivit svårare att lösa. Jag trodde givetvis att jag hade löst detta genialiskt genom att lura i en klasskamrat att vi skulle köpa en båt tillsammans för att fiska gädda i roxen (Linköping). Tyvärr var motorn lika trög som den var billig så det fisket har det hitintills inte blivit så mycket av med. :wub:

Hursomhellst, min fiskesäsongen drar igång på allvar till helgen. Då bär det av upp till Malung för lite skogsarbete med päronen, vilket tro det eller ej innebär att det blir fiske på kvällarna. Väderprognoserna har ju dock sett roligare ut: regn, regn och åter regn, så vi får väl se vart det hela slutar.
Planen är i alla fall som följer: fredag - röding, lördag - stor öring, och eventuellt lite gädda på söndag om det hinns med. Röding och öringfisket är starkt beroende av kläckningar som med lite otur kan regna bort. Men som tur är har vi ju en ganska fin plan-b i Västerdalälven, där harren och öringen inte är lika kräsna. Så fisk kommer det bli oavsett väderlek!

Resten av sommaren kommer jag försöka ta mig upp var och varannan helg för fiske (jobbar i eskilstuna hela sommaren). Erik däremot, som är bosatt i malung, är väl ute var och varannan DAG skulle jag tro. Så om även han kan få tummen ur röven och skriva någon gång då och då så ska nog uppdateringsfrekvensen bli helt okej.

Planerna för sommar-fisket ser väl i grova drag ut såhär:

juni: sjöfiske efter öring/röding, harr/öring i älven.
Juli: harr/öring i älven.
Aug: sjöfiske efter öring
Sept-dec: Gädda! , och ev. lite harrfiske i älven.

Dessutom har vi bokat in en höjdare vecka 27 (min enda semestervecka), nämligen en resa till Tydal och åarna Tya och Neas fina öringar. Vi var där även förra sommaren men fick avbryta resan i förtid pga magsjuka. Vi hann dock få ordentligt med mersmak. I år är vi dessutom laddade till tänderna med erfarenheter och ”hemliga lokala” tipps. ;)
Mer om den resan senare… :wub:

Nu är det dags för Markus att sova så det börjar väl bli dags att runda av denna ”teaser”, så får vi återkomma med fler inlägg till helgen. Kan väl passa på att tillägga att bloggen även kommer kunna följas på vår hemsida, där det dessutom kommer finnas fullt med bilder att kika på (en del kommer säkert hitta in hit också).

På återseende!
Markus Bäck
www.fiskebroder.com

#2 OFFLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30783 Inlägg:

Skrivet 13 Jun 2009, 09:49

Härligt.
Ska bli kul o följa. Är ju nästan vid mina hemmatrakter :)
Postad bild

#3 OFFLINE   Becken

Advanced Member

• Edgemember
  • 171 Inlägg:

Skrivet 15 Jun 2009, 21:16

15/6-2009
Hemma igen efter en helg i Malung, som tyvärr inte blev riktigt som vi hade hoppats på att den skulle bli. Det har regnat, blåst och varit kallt. Inget höjdarväder med andra ord. Västerdalälven har stigit över 30 cm under helgen, och det är klart att då är inte fisket något vidare heller.

Hursomhellst. Jag kom upp till ett regnigt Malung först framåt åtta på fredagskvällen. Tyvärr var det inte bara blött, utan det blåste även en del och var relativt kallt (ca 10 grader). Med andra ord inget optimalt flugfiskeväder. Istället beslutade vi oss för att ge oss ut och jerka lite gädda.
Gäddorna var på ganska trevligt humör, men tyvärr ville inte alla följa med upp i båten. Vi lyckades väl kroka en 5-6 stycken var på att par timmar, men det var bara 4 stycken som behagade följa med hela vägen. Det blev tyvärr ingen ur det tyngre gardet den här gången även om Erik tappade en större gädda. Erik drog ändock det längsta strået med en fisk på drygt 3 kg.

Lördagen spenderade storfiskaren inne i stugvärmen medans jag var ute och slet i regnet med att röja skog. De är just tuffa de där dalmasarna va? <_<

På eftermiddagen avtog regnet och det blev något varmare. Tyvärr hann vi inte ta oss ut innan det började regna igen.
Kvällen inleddes med lite öringspan vid Grössjön. En av de många sjöar i Malungstrakten med grov öring som brukar visa sig vid den här tiden på året då sjösandsländan brukar kläcka i stora mängder. Vädret var ju långt ifrån optimalt och som väntat var det ingen större aktivitet på öringarna. Istället blev det rally tillbaka till älven för att åtminstone få svinga flugspöet.
Några minuter efter nio klev vi så slutligen ut i älven som redan nu gick hög efter fredagen och lördagens regn. Temperaturen var ca 10-11 grader och det syntes endast någon enstaka mobbad slända som ohotad fick flaxa upp mot molnen.

Om fisket finns väl egentligen inte så mycket att berätta alls. Det var väldigt väldigt länge sen som jag upplevde såhär trögt fiske i älven. Till slut lyckades jag nöta upp 4 st harrar på en djupt fiskad nymf. Ingen större tyvärr, men fisk mellan 30-35 cm.
Erik hade ingen större lycka han heller, jag lyckades aldrig riktigt få ur honom vad han hade fått. Det enda jag uppfattade var något om några små... ;) :rolleyes:
På vägen upp ur vattnet lyckades jag med konstycket att nästan ta året första dopp. Som tur var är man tydligen en aning akrobatisk, och ännu mer tur vat det nog att Erik inte var så värst rask med kameran som han satt och lekte med. Annars hade ni antagligen haft fler intressanta bilder att spana på just nu. :)
Söndagen fortsatte i samma tråkiga väder så därför valde jag att åka hem när dagsarbetet var utfört istället för att ta en extra fisketur. Det blir bättre väder och bättre fiske nästa gång. Det törs jag utlova!
Markus Bäck
www.fiskebroder.com

#4 OFFLINE   Becken

Advanced Member

• Edgemember
  • 171 Inlägg:

Skrivet 15 Jun 2009, 21:24

Bifogad bild: Erik_g_dda.jpg

Lyckades tydligen ta en bild på Eriks monstergädda från i fredags.... :rolleyes: Håll till godo!
Markus Bäck
www.fiskebroder.com

#5 OFFLINE   xidor

Advanced Member

• Edgemember
  • 628 Inlägg:

Skrivet 17 Jun 2009, 18:31

Kan bara hålla med Markus angående fisket... Riktigt skit väder hela helgen. Fick två harrar runt 20 cm under lördagens kvällsfiske.

Bara att bita i det sura äpplet, för igår började det kläcka rejält igen... Dock är det fortfarande ca 2-3 dm för mycket vatten, blir ev. någon tur under midsommar som annars är bästa perioden under hela året.

Nu närmar det sig Tydal och stor öringarna.
Erik, 27 åring fisketok och whiskyälskare från Malung...

www.fiskebroder.com - Info om fisket i Malungskommun
www.netflies.se - Fiskeflugor på nätet

#6 OFFLINE   xidor

Advanced Member

• Edgemember
  • 628 Inlägg:

Skrivet 24 Jun 2009, 20:13

Tjenare,

Kanon väder och Västerdalälven är ner i sommarnivå igen (50 m3/s)... Själv åkte man på en mindre förkylning under midsommarfirandet och fisket har blivit lite lidande. Men imorgon Torsdag blir det äntligen en tur till forsen, rapporter från veckan tyder på kanon fiske och kläckningar i massor. Ska bli kul att test nya västen från WJ som kom idag, finns plats för allt :wub:

Rapporter och förhoppningsvis bilder kommer upp under Fredagen.

Nu är det bara 4 dagar kvar tills man njuter av en kall pilsner och en veckas underbart fiske i Tydal... Stor öring på torrfluga, mumma :wub:

Skit fiske

Erik Gruvman

Detta inlägg har redigerats av xidor: 24 Jun 2009, 20:26

#7 OFFLINE   Becken

Advanced Member

• Edgemember
  • 171 Inlägg:

Skrivet 25 Jun 2009, 21:46

Värmen är här. Midsommarfirandet är avklarat, och snart är ännu en arbetsvecka till ända.
Imorgon bär det av till Malung igen och därefter vidare till Tydal på söndag för en veckas semester och storöringfiske. :wub:

Det har ramlat in ett antal rapporter om kanonfiske i Malung den senaste veckan, precis som väntat. Det enda som har fattats hittills har varit värmen. Detta bådar gott.:wub:
Jag har lite svårt att bestämma mig för vad det ska bli för fiske imorgon och på lördag. Det är kanonfiske både i älven och i öringsjöarna. Erik är ute i älven ikväll, eventuellt får rapporterna ifrån honom avgöra.
Förhoppningsvis kommer vi åt att skicka lite rapporter ifrån Norge under veckan. Antagligen blir det även något mer inlägg innan vi åker också.

Packningen är i full gång:
Kalsonger check!
Strumpor check!
T-shirts check!
Shorts check!
Långkalsonger check!
Underställströjor check!
Fleecetröjor check!
Fleecekalsonger check!
Jackor check!
Byxor check!
Kamera check!
Mobilladdare check!
Toalettartiklar check!
Handduk check!
Sovsäck check!
Whisky check!
Mössa check!
Dator check!
Solglasögon check!
Stövlar check!
Extra skor check!

Fiskeutrustningen packas i Malung. Mat och dryck fixar vi i Malung. Erik packar yxa, kaffepanna, stekpanna, tändare.
Hmm.. Vad kan man tänkas ha glömt måntro?
Kommer säkert på något på vägen upp. Så brukar det vara och så ska det väl vara antar jag.
Nu är det dags att hoppa i säng. Arbete imorgon.. får väl se hur effektiv man är... :wub:

/Markus

Detta inlägg har redigerats av Becken: 25 Jun 2009, 21:47

Markus Bäck
www.fiskebroder.com

#8 OFFLINE   xidor

Advanced Member

• Edgemember
  • 628 Inlägg:

Skrivet 27 Jun 2009, 09:28

Tjenare,

Tänkte få ihop en liten rapport från Tordagsnattens fiske... Alla började som de brukar, vi skulle åka ca 20.00. Men eftersom min farbror tydligen har någon form av eget tidsbegräpp kom vi iväg ca 1 timme senare (har dock lärt mig geon åren)
Efter en lång diskustion vart vi skulle åka vann tillslut ålderdomen över ungdomlighet och erfarenhet (han trodde de va ca 3 år sen sista han fiskade i Västerdalälven)

Efter en promenad på ca 10 min var vi framme vid älven, andningsvadare, pyttsan, det rann svett ner för benen (iof kanske inte det är meningen att man ska gå i ca 25-30 graders värme ??) Sätter mig på en sten och öppnar en kall pilsner och börjar spana efter vak... Inte ett vak ??? Vad är nu detta ? Efter några minuter, händer det... Vak över nacken, dock inte en fisk över 20 cm :wub:

Efter att dragit ett tio tal små harrar, blev man lite små less... Farbor min som använder kastkula och haspelspö gick det lite bättre för, dom strörre ca 30 cm´s harrarna stog i strid ström mitt i älven... Efter lite spännande vadning så stod jag undefär där hans kastkula landade, visst fisk jag fisk. Dock istort sätt omöjligt att fiska torrt "rikgit", knöt på en streaking caddis kr 10, jävlar vilken fart det blev på fisken.

En fisk på 35 cm blev det, resten låg på ca 20-30 cm.

Några timmar kvar av arbetsdagen sen blir det hem och kolla över packningen...

Nu är det mindre än ett dygn kvar till avresa mot Tydal :wub:

//Erik

#9 OFFLINE   Becken

Advanced Member

• Edgemember
  • 171 Inlägg:

Skrivet 27 Jun 2009, 19:05

Vilken hetta! Har varit på ett hygge och dragit ris under dagen.. Är inte att rekommendera i det här vädret! Är helt förstörd…

Kvällens fiske är därmed avbokat. Håller på och laddar för Tydal istället. Bilen packas, utrustning kontrolleras.. Inget får lämnas åt slumpen. B)
Det blev dock lite fiske i älven igårkväll. Men på grund av fotbollen så blev det lite försenat. B)
Straffar är ett satans påfund!

Kom ut i älven strax efter 21, och vilken kväll det var! Solen lyste fortfarande relativt högt, forssländorna kläckte och harren vakade. Tyvärr var det mest mindre fisk som var i farten. Det blev en öring och 15-20 harrar på några timmars fiske. Alla tagna på torrfluga, som vanligt spelade mönstret mindre roll. Olive och svarta klinkhammers funkade lika bra som gula superpuppor. Men det blev bara ett par stycken över 30 cm, så det var ju inte så mycket att hurra för.
Men vad gjorde väl det? En sån här kväll njöt man av att bara vara ute. Ett elixir för själen. :P

Men imorgon blir det andra bullar. Storöringarna hägrar. Ska nog ta och kolla över flugboxarna en sista gång. Kanske ska man kila över till Erik och investera i några godbitar. Det är ofta de små detaljerna som avgör! Se bara på Sveriges fotbollslandslag.. Kanske skulle man öva på att slå en straff någon gång ibland. Eller träna på defensiva hörnor för den delen…

Snart bär det av… :mad:

Hade!
Markus Bäck
www.fiskebroder.com

#10 OFFLINE   xidor

Advanced Member

• Edgemember
  • 628 Inlägg:

Skrivet 28 Jun 2009, 06:26

Nu har checklistan blivit lång... Troligen har man glömt något iaf, brukar vara så. Nu åter står en stadig frukost, packa maten i kylväskor och packa ner lite sängkläder. Sen väntar ca 40 mil i en varm och härlig bil, innan vi når vårat mål, Tydal.

Ska testa uppdatera er under resans gång.

#11 OFFLINE   Becken

Advanced Member

• Edgemember
  • 171 Inlägg:

Skrivet 06 Jul 2009, 22:11

Då var man hemma igen efter en dryg veckas öringfiske. Det kommer en rejäl uppdatering senare inatt eller under morgondagen. Ber om ursäkt för att det har varit tyst så länge nu. Vi gjorde dock vårat bästa för att ge er färskast möjliga rapportering från Tydal, men tyvärr var täckningen på fjället inte den bästa.... :wub:

Bifogad tumbild(er)

• Bifogad bild: DSC_0048.jpg

Detta inlägg har redigerats av Becken: 06 Jul 2009, 22:12

Markus Bäck
www.fiskebroder.com

#12 OFFLINE   Becken

Advanced Member

• Edgemember
  • 171 Inlägg:

Skrivet 07 Jul 2009, 20:05

Förhoppningarna inför årets fiske i Tydal var stora. Rapporterna hade talat om trögt fiske tidigare på säsongen, men nu hade värmen kommit. Det var nu de stora skulle tas!

Och visst fick vi varmt väder.. Alldeles för varmt skulle jag vilja påstå. B)
Det känns en aning suspekt att sitta i strålande sol och drygt 30 graders värme och klä på sig långkalsonger, fleecekalsonger, tjocksockor och vadare. Men det behövdes om man skulle klara någon längre stund i Tya/Neas, trots värmen, relativt kalla vatten.

Den ihållande värmen gjorde att vattenståndet var lågt och fisken inte särskilt aktiv under stora delar av dagarna. Under kvällarna däremot kunde det ofta bli veritabla vakfester, och här måste jag citera Erik från en kväll där han står utvadad vid Tyas utlopp i Mosjön:

”- När flugjäveln inte flyter mer än ett par sekunder, utan sjunker på grund av svallvågorna från alla vak, då vakar det fan mycket!”

Och det var precis vad det gjorde. Öringarna jagade likt hajstim och ofta flöt det så mycket insekter på ytan så det var lite som att leta efter en nål i en höstack. Men fisk fick vi trots allt, och ganska många dessutom. Lite sämre var det med storleken. Vi såg en hel del stor fisk, hade några påslag från misstänkt stor fisk, men tyvärr ville det sig inte riktigt den här gången. Ett gäng öringar över kilot blev det trots allt. Och en härlig vecka har vi haft! Jag är tveksam till att det finns många platser med sådant torrflugefiske efter öring, att man dessutom ofta kan smyga och spana på vakande fisk i det klara vattnet gör knappast något sämre.
Fler besök är i planeringsstadiet, om någon är sugen är det bara att höra av sig. :)

Jag tänkte nog inte skriva så mycket mer just nu. Det är klart att det finns massor att berätta. Men oftast säger bilder så mycket mer än ord. Så jag slänger upp ett par sådana istället. :wub:

Varsågoda och njut! ;)
Markus Bäck
www.fiskebroder.com

#13 OFFLINE   Becken

Advanced Member

• Edgemember
  • 171 Inlägg:

Skrivet 07 Jul 2009, 21:15

Givetvis kom det ett åskväder just när jag skulle lägga upp lite bilder. Men vi gör ett nytt försök..

Erik spanar ut över en fin nacke i Tya.

Bifogad tumbild(er)

• Bifogad bild: DSC_0028.jpg

Markus Bäck
www.fiskebroder.com

#14 OFFLINE   Becken

Advanced Member

• Edgemember
  • 171 Inlägg:

Skrivet 07 Jul 2009, 21:19

Erik fightar fisk i Nea.

Bifogad tumbild(er)

• Bifogad bild: P6290009.jpg

Markus Bäck
www.fiskebroder.com

#15 OFFLINE   Becken

Advanced Member

• Edgemember
  • 171 Inlägg:

Skrivet 07 Jul 2009, 21:21

Ibland stod fisken långt ut. Och då var flytringen till god hjälp.

Bifogad tumbild(er)

• Bifogad bild: P6300009.JPG

Markus Bäck
www.fiskebroder.com

#16 OFFLINE   Becken

Advanced Member

• Edgemember
  • 171 Inlägg:

Skrivet 07 Jul 2009, 21:26

Avslutar med en fin öring från Tya på 45 cm.

Många fler bilder finns att kika på i vårat bildgalleri:

http://www.fiskebroder.com/galleri/

Klicka på Tydal 2009 och sen på playknappen så får ni ett bildspel i helskärm. :wub:
Markus Bäck
www.fiskebroder.com

#17 OFFLINE   Becken

Advanced Member

• Edgemember
  • 171 Inlägg:

Skrivet 07 Jul 2009, 21:29

Givetvis glömde man bilden och dessutom lyckades jag göra fel med länken... Gör ett nytt försök!

http://www.fiskebroder.com/galleri/

Bifogad tumbild(er)

• Bifogad bild: P7020006.jpg

Markus Bäck
www.fiskebroder.com

#18 OFFLINE   keester

Advanced Member

• Edgemember+
  • 6288 Inlägg:

Skrivet 08 Jul 2009, 17:19

Vilken ful färg på spöna :D
Jag kände mig sjukt fiskesugen redan innan detta.
Det verkar vara ett kanonställe. Det kan bli lite lobbying bland de andra, om att ändra planen för nästa år ;)
www.netflies.se

#19 OFFLINE   xidor

Advanced Member

• Edgemember
  • 628 Inlägg:

Skrivet 08 Jul 2009, 18:29

Men så goa dom är att kasta med :D

Hehe, hade varit kanon att fått med sig nån mera nästa år ;)

Vi är sugna på en tur till i år, fiska lite mera i Tya som blir tillåten för alla efter 15 juli...

Blir det någon mera tur uppåt, Keester ?

Detta inlägg har redigerats av xidor: 08 Jul 2009, 18:30

#20 OFFLINE   keester

Advanced Member

• Edgemember+
  • 6288 Inlägg:

Skrivet 08 Jul 2009, 18:49

Jag och Allan iaf, ska upp igen. Vi har planerat att åka till Malung.
Men Tya........ ;)
www.netflies.se

#21 OFFLINE   xidor

Advanced Member

• Edgemember
  • 628 Inlägg:

Skrivet 08 Jul 2009, 19:05

Hehe... Jag och Markus är öppna förförslag ;)

#22 OFFLINE   keester

Advanced Member

• Edgemember+
  • 6288 Inlägg:

Skrivet 08 Jul 2009, 19:36

Vi var ju till Storsjö, ett par veckor sedan. Underbar miljö och fina fiskar+mycket öppenhjärtliga fiskebröder om hotspots ;)
Men det kändes liiiite för crowded.
Var det en massa fiskare i Tya?
www.netflies.se

#23 OFFLINE   xidor

Advanced Member

• Edgemember
  • 628 Inlägg:

Skrivet 08 Jul 2009, 19:40

Nja, det var mer än förra året. Lite folk som flugfiskar dock, men massor som mask fiskar ;)

#24 OFFLINE   Becken

Advanced Member

• Edgemember
  • 171 Inlägg:

Skrivet 08 Jul 2009, 19:50

Framförallt ska man hålla sig borta därifrån under juli månad. Redan på lördagskvällen innan vi åkte var det ju invasion och kaos. Men i juni har det ju varit väldigt lugnt när vi har varit där.. och tydligen ska d vara lugnare i augusti igen...
Markus Bäck
www.fiskebroder.com

#25 OFFLINE   keester

Advanced Member

• Edgemember+
  • 6288 Inlägg:

Skrivet 08 Jul 2009, 19:53

Visa inläggxidor på Jul 8 2009, 20:40 sade:

Nja, det var mer än förra året. Lite folk som flugfiskar dock, men massor som mask fiskar ;)
Inte på natten va?
www.netflies.se

#26 OFFLINE   Becken

Advanced Member

• Edgemember
  • 171 Inlägg:

Skrivet 08 Jul 2009, 20:05

Visa inläggkeester på Jul 8 2009, 19:53 sade:

Inte på natten va?

Maskmetet är faktiskt ett j-vligt tråkigt kapitel i Tydal. Som Erik sa är det många som bottenmetar med mask och långa grova spinnspön. Ser ut att vara avsedda för kustfiske. Många fiskar med flertal spön samtidigt som de slänger ut och apterar med nappindikatorer. Såg några som gick och la sig i sina tält, flera hundra meter från stranden med spöna fortfarande i vattnet.

Och än värre är att det är fritt fram för alla som vill att köpa garnkort och därefter fiska med nät i de små fjällsjöarna som tya rinner igenom. Visst finns det sjuhelsikes mycket fisk i sjöarna. Men jag vette faan om de obefintliga reglerna kommer palla av fisketrycket som har ökat något enormt sedan all hype som området har fått i media.
Markus Bäck
www.fiskebroder.com

#27 OFFLINE   Becken

Advanced Member

• Edgemember
  • 171 Inlägg:

Skrivet 23 Jul 2009, 21:20

Nu har det varit väldigt dåligt med uppdatering här på ett tag. Och det beror helt enkelt på att det inte har har funnits så mycket att berätta om. För egen del har det mestadels handlat om jobb, och uppe i Malung har det dansats och regnat syndafloder. Fiske har liksom inte varit så aktuellt på ett tag. Men nu har det lugnat ner sig en aning och abstinensen börjar så smått komma krypande. B)

Imorgon bär det av till Malung för 3 dagars gäddfiske (och eventuellt hjortronplockning). Erik är upptagen med arbete och besök från Canada så istället har jag sällskap av min vapendragare från Linköping/Insjön, Arvid. :rolleyes:
Väderutsikterna ser hyffsade ut. Det är fortfarande väldigt höga flöden i vattendragen, därför blir det gäddfiske istället för fiske i älven, eller något annat strömmande vatten. Det ska i och för sig regna igen på lördag men i övrigt ser det fint ut. Förhoppningsvis ska vi lyckas lura en och annan ur det grövre gardet.

På återseende i helgen!
Markus Bäck
www.fiskebroder.com

#28 OFFLINE   keester

Advanced Member

• Edgemember+
  • 6288 Inlägg:

Skrivet 24 Jul 2009, 12:30

Får se om jag och dottern kommer upp nästa eller nästnästa vecka.
Det hänger på hur fisket är i älven.
Har ni bestämt datum för Tydal?
www.netflies.se

#29 OFFLINE   xidor

Advanced Member

• Edgemember
  • 628 Inlägg:

Skrivet 26 Jul 2009, 10:12

Just nu är det vårflod i älven, vänta så länge de bara går om ni ska upp.

Blir Tydal först nästa år, ska tydligen inte vara något vidare fiske på hösten där. Men nästa år ska vi dit, sugen på att hänga med ?

Strax blir det lite gäddfiske.

#30 OFFLINE   xidor

Advanced Member

• Edgemember
  • 628 Inlägg:

Skrivet 30 Jul 2009, 19:32

Nu äntligen är Västerdalälven på väg neråt igen, bara hoppas att SMHI har fel med mycket regn från söder... Till helgen blir det troligen lite sjöfiske efter öring och gäddfiske. Ska testa få ut lite bilder efter helgens fiske.

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar