http://lillaedetslaxfiske.blogg.se
Ni kan även skicka frågor på: fiskalax@hotmail.com
Mvh Patrik Boox
Redigerat av fiskalax, 30 Jul 2009, 09:14.
.
Postad 20 Jun 2009, 17:21
Redigerat av fiskalax, 30 Jul 2009, 09:14.
Postad 13 Jul 2009, 20:59
Postad 21 Jul 2009, 11:32
Postad 30 Jul 2009, 09:15
Postad 30 Jul 2009, 13:53
Bra vatteföring nu!
Besök gärna min blogg för mer info: http://lillaedetslaxfiske.blogg.se
Mvh / Patrik Boox
Postad 31 Jul 2009, 22:55
Sicket trist turbinfiske, ökenmiljö (industriområde) fattigt på många sätt och absolut inget för en sann laxfiskare. Ett put and take vatten i anslutning till en kraftverksdamm
, vilken utmaning (utarmning) att fånga lax under med sådana . Kom och köp konserverad gröt
Postad 03 Aug 2009, 14:00
Postad 03 Aug 2009, 16:04
Sicket trist turbinfiske, ökenmiljö (industriområde) fattigt på många sätt och absolut inget för en sann laxfiskare. Ett put and take vatten i anslutning till en kraftverksdamm
, vilken utmaning (utarmning) att fånga lax under med sådana . Kom och köp konserverad gröt
Postad 04 Aug 2009, 12:19
Postad 11 Aug 2009, 22:49
Postad 12 Aug 2009, 23:03
Sicket trist turbinfiske, ökenmiljö (industriområde) fattigt på många sätt och absolut inget för en sann laxfiskare. Ett put and take vatten i anslutning till en kraftverksdamm , vilken utmaning (utarmning) att fånga lax under/med sådana förhållanden. Hörde från en som fiskade på den s.k flugsträckan att när fisken visade sig där, började spinnhjonen kasta över hans fluglina, nej fy fan! Kom och köp konserverad grötHela 12 fiskar kom upp igår.
Läs mer på min blogg:
http://lillaedetslaxfiske.blogg.se
Mvh / Patrik Boox
Postad 13 Aug 2009, 00:00
Jättetrevligt med bloggar om fiske och just laxfiske, men jag måste fråga angående det antal laxar det står att du tagit.
Om du fångat 600st och du har fiskat i 30 år som du skrev då började du ungefär vid 15 års ålder? och sedan snittat
20 lax om året i 30 år? om man då räknar några tappade per fångad då har du haft flyt.
Postad 13 Aug 2009, 09:03
Sicket trist turbinfiske, ökenmiljö (industriområde) fattigt på många sätt och absolut inget för en sann laxfiskare. Ett put and take vatten i anslutning till en kraftverksdamm , vilken utmaning (utarmning) att fånga lax under/med sådana förhållanden. Hörde från en som fiskade på den s.k flugsträckan att när fisken visade sig där, började spinnhjonen kasta över hans fluglina, nej fy fan! Kom och köp konserverad gröt
Postad 13 Aug 2009, 09:11
Jättetrevligt med bloggar om fiske och just laxfiske, men jag måste fråga angående det antal laxar det står att du tagit.
Om du fångat 600st och du har fiskat i 30 år som du skrev då började du ungefär vid 15 års ålder? och sedan snittat
20 lax om året i 30 år? om man då räknar några tappade per fångad då har du haft flyt.
Postad 13 Aug 2009, 18:29
Postad 13 Aug 2009, 18:57
Tror inte några duktiga laxfiskare behöver åka till Lilla Edet för att få lax. NejFör mig erbjuder laxfisket en bra chans till lax, vilket är vad jag och många andra efterfrågar. Trots allt har vi och har haft många fiskeprofiler som fiskat lax här. Flera duktiga flugfiskar från tex Göteborg kommer varje år.
Sedan uppstår det alltid viss problematik då motfiske tillåts, så är de i de flesta älvar där det pågår. Detta brukar gå bra i lilla edet och vållar inga större problem.
Mvh / Patrik Boox
Postad 17 Aug 2009, 13:01
Postad 17 Aug 2009, 13:29
Nu på lördag så är det Laxensdag i Göta älv vid sfk laxen , alltså gratis prova på fiske (inga fiske kort behövs)
detta är mellan 11:00 till 15:00 och den som får största laxen få ett pris!
Postad 17 Aug 2009, 14:32
Postad 17 Aug 2009, 14:33
Tror inte några duktiga laxfiskare behöver åka till Lilla Edet för att få lax. Nej
de hålls nog vid våra vildlaxälvar, där de får de verkliga utmaningarna
Postad 17 Aug 2009, 14:52
Om du räknar med de norska älvarna så är det nog lättare att fånga lax i dem än i många turbinälvar.
Postad 17 Aug 2009, 14:56
Tycker det är bra att folk som brinner för "sina" älvar sprider info om fiske mm.
Jag tror inte att Patrik tjänar en krona på att "pusha" för fisket.
Jag hoppas och tycker att fler delar med sig om "sina" vatten och sin kunskap.
Sedan att jag inte heller gillar turbinfiske och trängas spelar ingen roll.
Kör hårt Patrik och skitfiske på dig.
Postad 17 Aug 2009, 15:09
Fortsätt gärna skriva i din blogg och tipsa om den här!
SFK Laxens egna sida är ju minst sagt värdelös map fångststaistik etc.
Varför kan man inte lägga upp en dagsuppdatering med antalet fångade fiskar samt antalet sålda fiskekort?
Tycker Örekils sida är betydligt bättre skött med uppdateringar!
Postad 17 Aug 2009, 15:12
Tack Sasse! Vill bara att fiskare ska få kännedom och bättre uppdateringar om fisket än vad som erbjuds. Laxfisket i lilla edet ligger mig varmt om hjärtat då jag fiskat där under hela mitt fiskeliv och blir fortfarande inspirerad av fisket.
Mvh / Patrik
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar