Hoppa till innehåll

.

Gunnebrinks go´ dagar

6 replies to this topic

#1 OFFLINE   Gunnebrink

Advanced Member

• Edgemember
  • 41 Inlägg:

Skrivet 04 Jul 2009, 00:09

Tänkte lägga in en kort rapport efter senaste tidens fiske. Får krypa till korset på en gång och erkänna att jag ännu inte knäckt koden och fått upp något på fluga trots att jag enträget försökt :)
Nåja till saken så inleddes fiskesemester med en premiär i Yttersjön, Vindeln. Snålblåst 7 grader och små skurar. tre regnbågar blev det resultatet.

Därefter åkte vi via Sorsele till Boksjön där min familj har stugan. Första dagens fiske var på söndagen och det gick lite trögt men på eftermiddagen fick jag en kanadaröding på ca 1700 gram.
Samma visa dagen efter, en kanadaröding på ca kilot.
Tredje dagen pysslades det med båtar och kördes fyrhjuling mm så vi bestämde oss för att testa ett nytt ställe, sagt och gjort, åkte iväg med bilen. Började fiska men allt verkade dött så vi var på väg därifrån när jag såg en stor röding inom metern från land som följt efter polarns spinnare. Vilt gestikulerande lyckades jag få honom att begripa budskapet och kasta igen. Han fick hugg men slarvade och tappade den. Han mumlade något om mask och började pyssla medan jag fortsatte kasta och efter några kast så högg det för mig. Började direkt tuffa iväg och jag blev mer och mer i gasen allteftersom drillen pågick. Om ni minns filmen om Kolahalvöns öringar så har ni en indikation på hur jag lät under drillen. Trodde inte jag skulle bli sån men ylande slirbroms väcker enorma känslor, för den som inte hört en längre stunds skönsång kan jag bara rekommendera det!

Tippade den till 1.5kg men gissade på 2 under drillen... När den kom in till land och landades såg den grotesk ut... Känslan när vågen passerade 2...3... och 4 kg var det märkligaste jag upplevt. 4210gram fördelat på 61cm, 47 cm i omkrets, och helt enorma bröstfenor.

Sen blev jag som tom i kroppen, glad men ville inte fiska mer, kändes som att jag gjort mitt där och då.

Ska ordna någon som kan göra en bra avbild av den så jag kan ha den i bokhyllan framöver. Kommer nog aldrig få en lika stor röding... Känns dumt att ha fått den vid 25 års ålder.

Nåja sen fiskade vi resten av veckan och fick några fiskar så där lagomt ofta att man inte tappade suget. Nu i veckan var vi ute i tisdags och jag fick inget på flugspöet men en på 1580 på spinnfluga, alltid något. samt även en på kilot. Polaren fick en grym öring på 2270. Tyvärr inte heller den på fluga men vad gör man.

Den dagen jag begriper hur man lägger in bilder ska jag börja smycka mina inlägg med sådant. Nu får ni hålla tillgodo med adressen till min pixbox : Johnthomas Pixbox

Detta inlägg har redigerats av Gunnebrink: 20 Jun 2011, 10:14

#2 OFFLINE   Gunnebrink

Advanced Member

• Edgemember
  • 41 Inlägg:

Skrivet 20 Jun 2011, 10:39

Fiske? Nej inte alls. Sitter och fryser alltmedan jag försöker få lite jobb gjort. Sanslöst att 20 grader kan kännas så kallt.
Längtan efter Sverige håller på att vara övermäktig, vad skulle jag till Mocambique och göra från början? Idag är en sådan dag när den typen av frågor poppar upp.

Roligt att läsa rapporter från andras medlemmars fisken är det iaf.

Postad bild

Lite fiske har det iaf blivit, på bilden en Rock Cod i troféstorlek enligt skepparen.

#3 OFFLINE   Bisambjörnen

Member

• Members
  • PipPip
  • 18 Inlägg:

Skrivet 20 Jun 2011, 17:58

Åhå, min gamla gräsklipparslav från Stornorrfors postar här också. Snygg grouper, fast jag tar nog hellre din röding iofs.

/Patrik

#4 OFFLINE   Gunnebrink

Advanced Member

• Edgemember
  • 41 Inlägg:

Skrivet 20 Jun 2011, 22:51

Visa inläggBisambjörnen på 20 Jun 2011, 17:58 sade:

Åhå, min gamla gräsklipparslav från Stornorrfors postar här också. Snygg grouper, fast jag tar nog hellre din röding iofs.

/Patrik

Hallå din gamle luring, bra blogg du hade! Ja den fisken lär jag aldrig sluta vara glad för. Håller på att undersöka ett konservatorsarbete på den men det är dyyrt.

#5 OFFLINE   lappkulia

Advanced Member

• Edgemember
  • 506 Inlägg:

Skrivet 21 Jun 2011, 06:36

Otroligt vilken fin röding du fick :wub: hoppas vi träffas så man får höra en live berättelse.

Mvh Johan

#6 ONLINE   sasse

Advanced Member

• Edgemember+
  • 30783 Inlägg:

Skrivet 21 Jun 2011, 06:47

Visa inläggGunnebrink på 20 Jun 2011, 10:39 sade:

Fiske? Nej inte alls. Sitter och fryser alltmedan jag försöker få lite jobb gjort. Sanslöst att 20 grader kan kännas så kallt.
Längtan efter Sverige håller på att vara övermäktig, vad skulle jag till Mocambique och göra från början? Idag är en sådan dag när den typen av frågor poppar upp.

Roligt att läsa rapporter från andras medlemmars fisken är det iaf.

Postad bild

Lite fiske har det iaf blivit, på bilden en Rock Cod i troféstorlek enligt skepparen.

Snygg fisk, på fluga ;)
Postad bild

#7 OFFLINE   Gunnebrink

Advanced Member

• Edgemember
  • 41 Inlägg:

Skrivet 21 Jun 2011, 21:52

Nej inte på fluga, hade inte plats att ta med fiskegrejer hit ner. Att flytta två år med 30 kg packning är inte så lätt som det låter.

Johan: Ska nog gå att ordna när jag pillrar mig hem igen.

Detta inlägg har redigerats av Gunnebrink: 21 Jun 2011, 21:53

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar