.
Magnehultsån
Postad 06 Jul 2009, 21:12
"A bad day of fishing is still better than a good day at work"
Postad 07 Jul 2009, 00:13
Postad 07 Jul 2009, 07:28
www.sportfiskeguidning.se
Jonny
Redigerat av bravo, 07 Jul 2009, 07:34.
Postad 07 Jul 2009, 13:21
Postad 07 Jul 2009, 15:49
Tror jag vet vart det ligger, ska försöka ta en sväng förbi och kolla lite-
http://www.sanrox.se/fiske.html
Redigerat av Knota, 07 Jul 2009, 15:58.
Postad 16 Sep 2009, 11:21
Är det vadning som gäller eller räcker det med stövlar?
flytring
om du inte har flytring så räcker det gott med stövlar. Det finns dock ett ställe som är riktigt hett att vada ut vid...
Postad 28 Apr 2010, 19:21
Verkar ha dykt upp ett vatten till i Östergötland, hörde nått om detta för ett tag sedan bor inte långt från Stjärnorp.
Tror jag vet vart det ligger, ska försöka ta en sväng förbi och kolla lite-
http://www.sanrox.se/fiske.html
Hade kanonfiske där i helgen, åkte dit en stund på lördagkvällen, det blev en på dryg 2kg och en på över 4kg båda två kanonfina!
Postad 28 Apr 2010, 22:26
Postad 29 Apr 2010, 06:57
ja, men det var på tal om stjärnorps också i denna trådTråden heter Magnehultån så förmodar det
Postad 07 Oct 2010, 05:31
Vad är det för flugor som gäller såhär års och finns det någon speciell 'spot' som rekommenderas?
Finner du inte frid i flugfiske så är där något fel...
Postad 07 Oct 2010, 08:08
Tänkte släpa mig till Magnehultsån i morgon och undrar om någon vart där under senare tid (senaste 2 veckorna)?
Vad är det för flugor som gäller såhär års och finns det någon speciell 'spot' som rekommenderas?
Jag var där för ca 2 veckor sedan. Jag varnar dig för att vattennivån var väldigt hög och det är mycket vegitation. Speciellt näckrosor. Nedre dammen är ju typiskt industriellt regnbågsfiske, så dit tycker jag inte det är värt att åka. Ska man fiska ska man göra det i övre delen av ån, men som sagt, högt vatten och mycket grönsaker.
Postad 07 Oct 2010, 09:02
Jag var där för ca 2 veckor sedan. Jag varnar dig för att vattennivån var väldigt hög och det är mycket vegitation. Speciellt näckrosor. Nedre dammen är ju typiskt industriellt regnbågsfiske, så dit tycker jag inte det är värt att åka. Ska man fiska ska man göra det i övre delen av ån, men som sagt, högt vatten och mycket grönsaker.
Är vattennivån så pass hög att man inte kan fiska utan vadare?
Jag är nämligen rätt ny på detta med flugfiske, så vadare har inte införskaffats än.
Industriellt fiske kan ju vara bra om man tröttnar och bara vill drilla lite.
Finner du inte frid i flugfiske så är där något fel...
Postad 07 Oct 2010, 14:56
Är vattennivån så pass hög att man inte kan fiska utan vadare?
Jag är nämligen rätt ny på detta med flugfiske, så vadare har inte införskaffats än.
Industriellt fiske kan ju vara bra om man tröttnar och bara vill drilla lite.
Det går väl inte och vada i Magnehult?
Postad 07 Oct 2010, 17:09
Har inte vart där innan så därför frågade jag.
Det beror på lite vart du står. Den är väldigt brant på många ställen. Men där jag har fått mest fisk (Några 100 meter nedanför träbron finns det som en liten udde, där ån tar en liten böj, inte första böjen utan andra) var det svårt att stå med vanliga kängor, däremot går det bra med vadare. Det är bara sankt och ganska mycket högt gräs. Polarn hade vadare och för honom gick det bättre
Redigerat av Johan M, 07 Oct 2010, 17:12.
Postad 08 Oct 2010, 17:58
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
I ÅR... då ska jag fasen ta den... den där gäckande bamsingen jag vet finns där ute... I ÅR...
Postad 28 Mar 2011, 08:33
Ovanför bilvägsbron är det ju en "å" man kan fiska i, nedanför är det en liten pöl strax innan dammluckorna till 25 meters strömsträckan och nedanför strömsträckan är det en liten pöl innan nästa dammluckor. Sen är det väll fiskestopp?
Det beror på lite vart du står. Den är väldigt brant på många ställen. Men där jag har fått mest fisk (Några 100 meter nedanför träbron finns det som en liten udde, där ån tar en liten böj, inte första böjen utan andra) var det svårt att stå med vanliga kängor, däremot går det bra med vadare. Det är bara sankt och ganska mycket högt gräs. Polarn hade vadare och för honom gick det bättre
Går man längs med ån från bron så var det ganska mycket vatten längs kanterna. Precis vid bron var det dock okej. Såg några regnbågsvak så nog står det fisk där. Mycket vacker å för övrigt. Synd att den "växer igen" så pass mycket under sensommaren/hösten.
Postad 28 Mar 2011, 15:59
Jag har bara varit där en gång men blev då besviken då den strömmande sträckan bara är typ 25 m och har byggda stenmurar runt om.. Eller har jag fel? Vad är det för träbro och vart menar ni att det växer igen?
Ovanför bilvägsbron är det ju en "å" man kan fiska i, nedanför är det en liten pöl strax innan dammluckorna till 25 meters strömsträckan och nedanför strömsträckan är det en liten pöl innan nästa dammluckor. Sen är det väll fiskestopp?
Som Ligaya säger ligger den fina delen längre upp. Det går bilväg längs med ån, då kör den lilla vägen tills du ser träbron.
Postad 28 Mar 2011, 16:04
Svara
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar